Eten
-Bladora-
08-07-2021 om 13:36
Wat eten we vandaag, vegetarisch!
Hoi allemaal,
Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt!
Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten?
Eet smakelijk alvast!
Rosehip
25-07-2021 om 18:48
Chocotime schreef op 25-07-2021 om 18:02:
Een recept van Marley Spoon dat we vaker maken: zoete aardappel nachostyle. Met zoete aardappel frietjes, mais, paprika en zwarte bonen en daarover kaas. Het recept kun je vinden via Google.
Dit klinkt heerlijk. Ik ga ´m opslaan!
Hobbelster
26-07-2021 om 11:32
Coreopsis schreef op 25-07-2021 om 18:13:
Vanavond eten we chili sin carne. Een succesrecept van jaren geleden uit de Volkskrant. Met 3 soorten (gedroogde en geweekte)bonen, ui, knoflook, vegagehakt, tomatenblokjes. En uiteraard gekruid met chilipoeder, flink komijn, wat gerookt paprikapoeder, en een scheut balsemicoazijn.
Lekker, ik maak hem ook regelmetig ongeveer zo, altijd een succes hier!
Doe er ook altijd nog een verse puntpaprika door en zo'n geroosterde uit een pot.
Chocotime
26-07-2021 om 17:55
Een simpele macaroni met courgette, tomaat, paprika, vegagehakt en rode pesto.
RedRoseThorn
26-07-2021 om 20:44
Hier een hele random maaltijd. Twee zoete aardappels uit de oven met een beetje Chili poeder en paprika poeder, een kaas schnitzel met Mayo en ketchup en een paar augurken 😂
Chocotime
27-07-2021 om 21:44
Wortel-linzensoep en daarna flatbread met vegetarische shoarma, zelfgemaakt van een blok tofu. Ui en paprika bakken, geraspte tofu erbij en laten bakken tot het een beetje knapperig wordt. Dan de shoarmakruiden er over en eten maar!
CuddlyReindeer95
27-07-2021 om 21:57
Chocotime schreef op 22-07-2021 om 17:35:
Ik grill halloumi altijd, de structuur hoort erbij. Het is wel lekker op een knapperig broodje. Verder maak ik er nog niet zoveel mee.
Ik heb er pas geleden mee gegourmet. Verder waren er champignons, verse ananas, vegan burgertjes, vegan worstjes, courgette, paprika, aubergine en ei.
Brownie1
28-07-2021 om 00:18
ik heb hier echt al goede tips vandaan gehaald. Laatste tijd nogal in een sleur qua eten. Nu heb ik weer nieuwe inspiratie 💪
Rosehip
28-07-2021 om 18:11
Mexicaanse tortilla´s met ui, paprika, bruine bonen en mais. Sla, verse koriander, guacamole, zure room en geraspte kaas.
Chocotime
28-07-2021 om 18:11
Ik voel me niet lekker vandaag en had daarom ook geen puf om te koken. In de vriezer lagen nog twee zakken roerbak sensatie ravioli van Iglo en deze heb ik opgewarmd. We vonden het geen van allen erg lekker helaas.
ShowyHummingbird30
28-07-2021 om 18:34
Tomaten - wortel - geroosterde paprika soep, met veel knoflook en basilicum. Erbij zelfgemaakte kaasstengels (reepjes bladerdeeg en geraspte kaas).
Bb19bb21
28-07-2021 om 19:13
Wij zijn op vakantie en houden het dus simpel. Vandaag een simpele curry van ui, spinazie, linzen en kokosmelk met rijst en ei. Gisteren linzensalade (linzen, tomaat, komkommer en geitenkaas, met brood). Daarvoor pasta tomatensaus met paprika, courgette en ui door de saus. Ook hebben we al een keer pizza gegeten. Het is tenslotte vakantie 😁. Ik merk dat ik de beperkte beschikbaarheid van ingredienten hier wel lastig vind. Het is al snel elke dag paprika en ui met iets van een tomatensaus en ei of kaas.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.