Eten
-Bladora-
08-07-2021 om 13:36
Wat eten we vandaag, vegetarisch!
Hoi allemaal,
Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt!
Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten?
Eet smakelijk alvast!
MevrouwJack
21-07-2021 om 22:35
Ik heb vandaag platbrood gegeten, met hummus, halloumi met shoarmakruiden en rauwkost, munt en citroen. Het was wel leuk voor een keer, maar of ik het nu vaak ga herhalen... Ik vond de halloumi een beetje rubberig van structuur, is dat normaal of heb ik zitten prutsen?
Julali
22-07-2021 om 09:09
MevrouwJack schreef op 21-07-2021 om 22:35:
Ik heb vandaag platbrood gegeten, met hummus, halloumi met shoarmakruiden en rauwkost, munt en citroen. Het was wel leuk voor een keer, maar of ik het nu vaak ga herhalen... Ik vond de halloumi een beetje rubberig van structuur, is dat normaal of heb ik zitten prutsen?
Dat is normaal, je moet ervan houden. Ik vind het soms wel lekker in bepaalde gerechten, maar niet te veel.
MeganRapinoe
22-07-2021 om 11:48
Ja, dat is normaal. Ik vind dat heerlijk bij halloumi. Maar ik bak het wel altijd op. Dus een knapperig randje, met een rubberige binnenkant.
Chocotime
22-07-2021 om 17:35
Ik grill halloumi altijd, de structuur hoort erbij. Het is wel lekker op een knapperig broodje. Verder maak ik er nog niet zoveel mee.
Vanavond wordt het parelcouscous met gegrilde paprika, cherrytomaten en feta uit de oven. Recept is van Marley Spoon en we maken het regelmatig.
ShowyHummingbird30
22-07-2021 om 17:54
Gado gado, met gebakken tahoe, geroosterde bloemkool, komkommer en uiteraard echte Indonesische pindasaus.
ShowyHummingbird30
22-07-2021 om 17:57
Halloumi is heerlijk. Maar je moet het wel in dunne plakjes snijden (halve cm) en knapperig bruin bakken. Dikke niet goed gebakken stukken zijn inderdaad rubberig.
MevrouwJack
22-07-2021 om 18:20
Vandaag nog een keer geprobeerd, en nu was het echt heel lekker. Inderdaad dunner gesneden, meer groenten en een beetje yoghurt erbij omdat de kaas vrij zout is.
Tuinfluiter
22-07-2021 om 18:39
kastanje champignons gevuld met blauwe kaas erbij broccoli en tomaten rijst
Chocotime
24-07-2021 om 07:44
Gisteren hadden we een barbecue bij vrienden, dat was gezellig. Ik at onder andere vega hamburgers en worstjes, gevulde champignons, maiskolf, aardappelsalade, groene salade en stokbrood met knoflookboter.
CherokeeRose
24-07-2021 om 15:35
Gisteren heb ik (toevallig) vegetarisch gegeten, namelijk flatbread met zelfgemaakte hummus en gegrilde groenten. Ik eet niet elke dag vegetarisch maar ik wil het wel meer gaan doen dus ik volg graag dit topic voor ideeën en recepten.🙂
Rosehip
24-07-2021 om 20:40
Ik was vandaag in een buitenlandse supermarkt een stuk van huis en kon eindelijk weer wat Quorn en Linda McCartney producten inslaan
Ik gebruik weinig echte vleesvervangers maar deze vind ik erg fijn voor af en toe en hier in de normale supermarkt niet te krijgen.
Hobbelster
24-07-2021 om 23:35
vandaag restjesdag; lekkere zelfgemaakte tomaten paprika soep uit de vriezer met wentelteefjes gemaakt van een stuk brood dat over was van afgelopen week.
Chocotime
25-07-2021 om 18:02
Een recept van Marley Spoon dat we vaker maken: zoete aardappel nachostyle. Met zoete aardappel frietjes, mais, paprika en zwarte bonen en daarover kaas. Het recept kun je vinden via Google.
ShowyHummingbird30
25-07-2021 om 18:13
Vanavond eten we chili sin carne. Een succesrecept van jaren geleden uit de Volkskrant. Met 3 soorten (gedroogde en geweekte)bonen, ui, knoflook, vegagehakt, tomatenblokjes. En uiteraard gekruid met chilipoeder, flink komijn, wat gerookt paprikapoeder, en een scheut balsemicoazijn.
ShowyHummingbird30
25-07-2021 om 18:14
Chocotime schreef op 25-07-2021 om 18:02:
Een recept van Marley Spoon dat we vaker maken: zoete aardappel nachostyle. Met zoete aardappel frietjes, mais, paprika en zwarte bonen en daarover kaas. Het recept kun je vinden via Google.
Dat klinkt ook lekker. Gaat op mijn lijstje om uit te proberen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.