Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag, vegetarisch!

Hoi allemaal,

Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt! 

Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten? 

Eet smakelijk alvast!

Thaise curry van restjes groenten met ei en rijst. Op maandag kijk ik altijd wat er nog in de groente la ligt en maak daar een gerecht mee. Vandaag zat in de curry rode ui, paprika,  champignons,  knolselderijen en haricot verst 

Indiase curry met groentemix, linzen, ei en tofu. Lekker met Naan en een restje rijst! 

Shakshuka met tomaat en puntpaprika, met mozzarella eroverheen. Vriend houdt er niet van, dus als ik alleen ben, grijp ik mijn kans

Vanavond onze standaard Griekse salade: komkommer, gegrilde paprika, veldsla, biologische cherrytomaatjes (veel lekkerder dan de gewone) en feta. De olijfolie van de feta (apetina) gebruiken en wat balsamico-azijn. Poepiesimpel, hartstikke lekker. Man houdt niet van olijven en rode ui, maar die horen er m.i. eigenlijk ook wel bij. 

Is het een idee dat we ook foto's van de gerechten plaatsen (als ze een beetje gelukt zijn 😂)? Ik merk dat ik altijd sneller geinspireerd wordt door iets wat er heel lekker uitziet, dan alleen door woorden. 

Thanks voor alle tips! Ik eet wel kaas, dat scheelt gelukkig al iets. 

Gisteren had ik de chorizo ofzo van garden gourmet ( in de bonus nu  ) met aardappels en een maiskolf. Vond hem erg lekker, misschien een beetje droog maar dat loste een beetje mayo wel op. 

MeganRapinoe schreef op 20-07-2021 om 13:49:

Is het een idee dat we ook foto's van de gerechten plaatsen (als ze een beetje gelukt zijn 😂)? Ik merk dat ik altijd sneller geinspireerd wordt door iets wat er heel lekker uitziet, dan alleen door woorden.

Ik ben wel voor haha. Zal even kijken van de afgelopen tijd. 

chiapudding van cacao, kokosmelk en agavesiroop en blauwe bessen uit de vriezer met een beetje granola erbovenop voor de crunch

Hebben jullie ook tips voor 1 persoonsgerechten die snel klaar zijn?

Gisteren pizza's van Domino's, vanavond risotto met spinazie, paprika, speckjes, geitenkaas en pijnboompitten.

-Nore- schreef op 20-07-2021 om 22:27:

Hebben jullie ook tips voor 1 persoonsgerechten die snel klaar zijn?

Gebruik de oven, rooster bloemkoolroosjes en zoete aardappel in kleine stukjes en maak er een salade van, bijvoorbeeld met linzen, feta en geplette cashewnoten. 

Julali schreef op 21-07-2021 om 09:31:

[..]

Gebruik de oven, rooster bloemkoolroosjes en zoete aardappel in kleine stukjes en maak er een salade van, bijvoorbeeld met linzen, feta en geplette cashewnoten.

Lekker, dit lijkt wel op wat ik gisteren heb gegeten. Zoete aardappel met kleine bloemkoolroosjes uit de oven, dan linzen erdoor, en gemarineerde tempeh. Dressing erdoor, sesamzaadjes erover, klaar.

Chocobloem schreef op 20-07-2021 om 14:20:

Thanks voor alle tips! Ik eet wel kaas, dat scheelt gelukkig al iets.

Gisteren had ik de chorizo ofzo van garden gourmet ( in de bonus nu ) met aardappels en een maiskolf. Vond hem erg lekker, misschien een beetje droog maar dat loste een beetje mayo wel op.

Wat ik ook vaker maak is wortelspread: wortels koken, afgieten maar wel het water opvangen. Walnoten erbij en met staafmixer pureren. Als het te droog is wat van het water toevoegen en kruiden. 
ipv water kan je ook creme fraiche of kokos crème gebruiken. 
Ook van broccoli kan je een spread maken. Pecannoten zijn daar erg lekker bij. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-07-2021 om 22:20

We hebben vanavond een Griekse watermoensalade gegeten. Een aparte maar overheerlijke combinatie. We hadden overdadig geluncht, dus 's avonds niet zo zwaar.

Watermeloen - dunne ringen ui - ragfijn gesneden munt - zwarte olijven - feta.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.