Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Mooi vogeltje!

We staan met 4 stellen op een camping aan de Bodensee....En eten net als gisteravond BBQ....de mannen gaan een boot zomer klaarmaken... En wij vouwen gaan straks Konstanz in, winkelen.

De taart bleef soep, maar hij is nu in elk geval wel opgesteven, dus we hebben nog een stukje bij de lunch. De smaak was wel goed.

Sterkte met de rit terug, Yette. Jij moet nog twee uur langer dan ik, blèèègh. Ik zegen wel altijd ons péage-kastje zodat we daar nooit oponthoud hebben. Vliegen vind ik ook niet echt een optie. Twee uur rijden naar Bordeaux of twee uur naar Bergerac, vervoer regelen en dan in Nederland nog zo'n anderhalf uur rijden. En gesleep met bagage.

Ik denk dat ik vanavond maar eens witlofstamppot probeer. Ik ben niet zo van de stamppotten, maar ik kwam een rookworst tegen die op moet. Hebben jullie nog leuke ideeën voor witlofstamppot?

yette

yette

25-05-2024 om 14:37 Topicstarter

Wij hebben ook idd beiden een tollbadge, Da's wel lekker ja! 
Wat vliegen betreft, zitten we hier net als in Nederland een uurtje van het vliegveld. Als ik om +/- 10 uur 's ochtends van huis ga, ben ik hier om een uur of 3 's middags. Voor 1 week in mijn uppie is vliegen + huurauto zelfs goedkoper dan rijden + hotels. We geven de kinderen ook de keuze tussen meerijden, hotels & uit eten, of een kortere vakantie en vliegen. Of thuisblijven natuurlijk Meestal rijden ze mee, over in elk geval 2 kinderen. Vliegen is eigenlijk ook niet zo goed, hè. 

Nou ja, gelukkig staken ze hier vandaag niet. Hopen dat die stakingen niet ineens overslaan voor mijn ouders vertrekken! 

Ik eet alleen met de jongste en die mocht kiezen: het wordt roti. Of nou ja, iets wat er op lijkt: aardappel, boontjes, kippendij, ui, knof, bakken met een berg kerrie, bouillon erbij en sudderen maar. Even in laten koken, gekookt eitje erbij en dat eten we in een wrap.
Morgen helaas ook al wraps, maar dan met chili con carne (ook gekozen door de jongste toen ik van de week het weekmenu maakte). Kan ook de wraps nog vervangen door nacho's, denk dat ik dat doe. Beetje rijst erbij voor de liefhebber. 

Yette, die bijeneter ziet er mooi uit! Ik verwachtte bij die term een dier zoals de miereneter, maar dit vind ik een leuker beestje om te zien! Hoewel, als ze echt bijen eten terwijl de populatie krimpt... nouja, het blijft een mooi vogeltje.

Dewi-Sri, waarschijnlijk al te laat, maar ik maak als ik witlofstamppot maak vaak gewoon aardappelpuree en roer daar rauwe in dunne reepjes gesneden witlof door. Wat kleingesneden tomaat en wat hamblokjes erdoor, een handje geraspte kaas erdoor roeren et voila! Of de hele zooi nog in een ovenschaal met een laagje kaas, ook lekker. 

Mijn aardappelen waren niet zo lekker. Niet vastkokend zoals op de verpakking stond, maar kruimig.

Ik had er ook niet aan gedacht dat de mayo niet meer voorradig was. Dus het werd echt een droge hap.

Wij aten vanavond chili con carne. Voor man en mij rijst erbij en voor de kinderen nachos. Een hele grote pan helemaal leeg. 

rijst met groene curry met kip en veel groente

Ik at niet thuis en daar stond kabeljauw met krieltjes in de schil en courgette met gele paprika op het menu.

Wij hadden stokbrood en wat kaas en chips en nacho's bij schoonouders en hebben thuis nog een kom soep gegeten.
Vanmiddag naar een klein evenement hier, hopelijk valt het nu niet in het water ( letterlijk en figuurlijk na de laatste keer). 
Als we daar niks willen eten kunnen we thuis wat frietjes in de airfryer doen en een snack.
 

Ik ga asperges maken! Met aardappelpuree, ham, ei en een botersausje. Man is geen liefhebber, maar ik wil het toch een keer op het menu hebben. Zoon krijgt ook een bordje. 

Ha Afro, dat is nog wel een idee voor mij, witlofstamppot met ongekookte witlof erdoor. Vriendlief wil vast wel aardappelpuree maken.

Wat mooi Yette, die bijeneter! Ik word er altijd blij van. Ik heb nu een nestelend winterkoninkje en ik voel een soort plaatsvervangende trots als ik die zie aankomen met een spinnetje.


Gisteren had ik van alles op een bakplaat gemikt omdat we een extra eter hadden. Broccoli en bloemkool in een beslagje van gepureerde&gekruide kikkererwten met pistachenoten en feta, vis&garnalen uit de diepvries, gehalveerde pruimtomaten (balsamico, olijfolie) met grove croutons van glutenvrij brood. Die broodblokjes liggen altijd wel in de vriezer, want dat brood is al snel niet meer ‘vers’. Alles naast elkaar op de bakplaat, de vis pas het laatste kwartier. En wij gezellig verder kletsen ondertussen, ideaal gerecht. 

Er ligt qua vis nu alleen nog inktvis in mijn vriezer en ik ben op zoek naar een recept om het te stoven, iemand een goede tip?

https://bijzonderspaans.nl/11399/stoofpot-van-zeekat-of-inktvis-paprika-en-tomaat/ Ik zou iets doen wat lijkt op dit recept! Heerlijk...inktvis...daar heb ik nu ook zin in! 
Maar ik heb ook zo'n dag dat ik alles wil eten maar niet echt weet waar ik nou zin in heb. Mijn gedachten gaan van pizza bestellen tot geroosterde spitskool uit de oven tot asperges tot... Altijd irritant want als de dag zo begint dan lost mijn keuzestress meestal niet op.

Witlofstamppot daar zou ik flink wat mosterd bij gebruiken maar ik hoop dat het lekker was! 

Ik vind het tijd voor een vegetarische maaltijd met veel groente vandaag, misschien dus gewoon de geroosterde spitskool met pindasaus en rijst en nog een gekookt ei of zo erbij.

Wij eten vandaag broodje hamburger met friet 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.