Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


afrodite05 schreef op 24-05-2024 om 06:08:

Tortilla's met pulled chicken, maïs, tomaat, paprika en avocado.

Ik heb ook pulled chicken nog in de diepvries en was dat eigenlijk voor vandaag ook van plan maar ik bewaar dat tot komende donderdag want makkelijk als ik moet werken en vandaag ben ik vrij. Moet dus nog wel iets anders verzinnen straks.
Ga straks eerst bij iemand thee drinken en wandelen als het tenminste niet dat noodweer wordt waar ik gisteren over las.

Frut I kookt vanavond, ze maakt wraps met crispy chicken stukjes, avocado, creme fraiche, tomaten, sla, komkommer, mais. Voor toe ga ik zo rumrozijnenpudding maken, jeugdsentiment voor mij!

ik heb ws keuze, want ga weer wat maaltijden preppen. pastasaus, oosterse groentemix voor nasi/bami en mss nog wel een currysaus. 

Krulfriet met een snack en salade.

Friezinnetje schreef op 24-05-2024 om 10:54:

ik heb ws keuze, want ga weer wat maaltijden preppen. pastasaus, oosterse groentemix voor nasi/bami en mss nog wel een currysaus.

heb 7 bakjes met pastasaus met bacon gemaakt, 3 met pesto-roomsaus met kip, 4 bakjes met groentemix en kip voor nasi/bami. En ik eet vanavond patatjes met een salade van veldsla, geitenkaas, rode ui, komkommer. 

Ik had zin in iets verwarmends dus heb een tomaten groentes met bonen en gehakt gemaakt en een paar broodjes gekocht en " verse" kipragout.

We hadden afgesproken met vrienden met kinderen en de zoon des huizes riep daar dat spitskool zijn lievelings eten was, dus nu gaan we kijken of mijn kinderen dat ook lusten...

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194253/geroosterde-spitskool
Deze ga ik maken. Met deze aanvulling. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194255/volkorencouscous-met-geroosterde-spitskool-en-tomatentapenade

Ik ben benieuwd.

Die geroosterde spitskool eten wij ook vaak. Is heerlijk, Kaaaatje.

Ik was ff MIA wegens ontzettend druk op het werk en geen puf om te koken. Gisteravond 2 boterhammen met pindakaas en een halve Bonbonbloc melk met hazelnoten 

Maar vandaag vrij en ik maak op de huid gebakken zalm met groene asperges met zongedroogde tomaat en mozzarella. 
Morgen gaan we naar het jaarlijkse asperge pop-up restaurant. Dat wordt smullen 

Grrr, taart mislukt. Ik had de bodem helemaal voor elkaar, blind gebakken, daarna nog even afgebakken met geraspte kaas op de bodem tegen de zompigheid, helemaal mooi. Gevuld met heel lang en zacht gesmoorde ui en knoflook, courgette, champignons en heel fijn gesneden witlof, en een opgiet van 3 kleine eitjes en een beetje room. Resultaat: soep. Ik baal als een stekker. Ik doe hem nu terug in de oven in de hoop dat het restant ei alsnog stolt. Mijn humeur is nu ver beneden peil .

Wij aten vandaag broodje shoarma met rauwkost, gebakken champignons en ui

Oh dat is bálen Dewi-Sri! Hoop dat het nog goedkomt, maar 'soep' klinkt niet veelbelovend als het doel 'taart' is.
Koreveen, dat klinkt lekker en wat een goed vooruitzicht.
Ik ga dit weekend weg, van morgenochtend tot zondagmiddag. Met een grote groep vrouwen in een soort simpel hotel, eten zit erbij. Wordt vast heel gezellig maar of het nou culinair ook zo verantwoord is weet ik niet. Morgen bij het ontbijt maar vast een flinke bak fruit, dan zitten die vitamines er maar vast in

Wat zonde, Dewi. Ik bakte een zoete taart bij wijze van toetje: bodem van eieren, havermout, kwark met aardbeiensmaak, aardbeien en toen dat gebakken was, verse aardbeien en nog meer kwark. Het was heel aardbeierig dus de gehakte muntblaadjes waren een goede aanvulling. Het idee kwam uit de allerhande, ik had alleen geen melk maar wel kwark. Werkt ook prima. 

img_RAM_PRD189820_1024x748_JPG.jpg



https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1200116/baked-oats-met-aardbeien  

En daarvoor tomatensoep met balletjes.
Verder nog een uitgebreide salade met quinoa, spinazie, verschillende snijsla uit de moestuin, garnalen, mango-radijs-komkommer. Soort poke bowl achtige dressing en furikake. 

Is het nog iets geworden, Dewi-Sri? 

Vandaag komt mijn zus en het is nogal onduidelijk of ze wel of niet mee-eet. Ik ga uit van niet, heb wokgroente met rijst en kipsateschnitzel op de planning staan. Mocht ze toch blijven, delen we dat en gaan we van tevoren wel borrelen met bitterballen enzo. Voor de lunch (waar ze wel zeker bij is) heb ik ciabatta met een zelfgemaakte tonijnsalade en andere gekochte salades en bij wijze van gebak (en in het kader van hopelijk binnenkort "verboden" producten) hebben man en ik gisteren samen tiramisu gemaakt. Ik heb hem die lange vingers in de koffie/likeur laten dopen, ik had geen zin in handen die naar koffie ruiken. Man vond het een leuk klusje, dus win-win 

Wij hebben vanmiddag een verjaardag, krijgen daar vast het een en ander en anders kunnen we nog soep eten die ik gisteren gemaakt heb.

yette

yette

25-05-2024 om 08:48 Topicstarter

Wij houden het vandaag simpel. Vanmiddag breng ik eerst mijn ouders naar het vliegveld en dan rijden we vanavond achter ze aan. Het zal wel Burger King of zo worden, want we moeten veel kilometers maken - maandag begint het gewone leven weer. 

Nu eerst rustig aan. De Vader slaapt nog. Kopje koffie in de olijfgaard en straks naar de bakker. 

Ik zag zojuist eindelijk een bijeneter (guêpier) die min of meer stil zat. We horen ze hier wel vaak en ik was jaren geleden de eerste hier die een groepje dacht te zien vliegen. Maar sinds vorig jaar was de buuv de enige die er wel eens eentje goed heeft gezien. Beetje off topic, maar ik ben er gewoon blij van 


1200x680_guepier_deurope_au_parc_national_ichkeul.jpg

Deze. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.