Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Restjes hier, dus komkommer-rode ui-tomaat-salade, cannellinibonen met courgette, paksoi, gember enzo en een gekookt ei erbij.

Dewi-Sri2 schreef op 22-05-2024 om 18:45:

 Ik mis haar echt, ook om andere redenen.

Ik ook. 

yette

yette

22-05-2024 om 22:56 Topicstarter

Dolfje schreef op 22-05-2024 om 20:47:

[..]

Ik ook.

+1 

Het was fijn dat ze zoveel tijd had om haar warmte, humor en wijsheid online te delen. Maar (!!!) Leo gebruikt haar energie en talenten nu op een plek waar ze veel harder nodig zijn. Ze laat nu irl een spoor achter van tig mensen die haar missen. 

yette

yette

22-05-2024 om 23:02 Topicstarter

Oh ja. 
Net terug van de burenborrel en geen zin meer in eiercurry. Vrijdag een makkelijke dag. 

Ik ken Eleonora niet, maar als ik zo lees wat jullie over haar schrijven, moet ze wel een heel warm persoon zijn. 

Vandaag komt de ah boodschappen bezorgen. O.a. biefstuk en aardappelgratin, die zijn voor vanavond. Er gaan erwtjes bij. 

Wij doen pogingen voor een nieuwe zwangerschap (de vorige keer duurde het immers vrij lang voor het raak was, dus vroeg beginnen voor de zekerheid), dus er staan deze week wat "mogelijk voorlopig laatste keren" op het menu. Gisteren bijvoorbeeld een broodje zalm gehaald als lunch. De biefstuk vanavond wordt dus ook lekker medium rare.

Succes Afrodite, hopelijk gaat het nu wat vlotter!
Hier komen vanavond ook de boodschappen maar dan van picnic.
Ik heb een kiprollade uit de diepvries gehaald, moet daar nog groente etc bij verzinnen en kopen. Heb nog wel wat, bloemkool en prei oa maar daar niet zo'n zin in.

Gister moest het vooral snel, want erg weinig tijd. Het werd pasta pesto met gesneden kippendij en diepvrieserwtjes.

Vanavond eten we Ajam paniki, sajoerboontjes, rijst en een gekookt ei.

Gisteren aten we miniwraps met een soort chili sin carne van zwarte boontjes, mais, rode ui, rode paprika, chipotles in adobosaus en mexicaanserige kruiderij. Turkse yoghurt met tuinkruiden en knof erbij en gemengde sla. Was lekker.

Voor vandaag maak ik “iets” met pleurotes du panicaut (paddenstoelen), shiitake, rode paprika, lenteui, udonnoedels en Aziatische smaakmakers.

Verder eten we de koelkast zo veel mogelijk leeg, want zondagochtend vertrekken we voor een weekje vakantie in mediterrane contreien.

Hopelijk gaan jullie inspanningen weer tot zo'n mooi resultaat leiden Afrodite!

@yette: wat fijn te lezen dat Eleonora nu irl mensen inspireert. Ik las haar altijd graag.

Vanavond wordt het voor mij en lief een zoete aardappelburger, en voor de frutjes een auf wiederschnitzel. Erbij gebakken aardappelen en, op verzoek van de frutjes, sperziebonen (kiezen tussen sperziebonen en spinazie, die keus was snel gemaakt). 

Omdat ik zo vroeg op was net gaan wandelen en vast naar jumbo geweest en heb voor bij de kiprollade aardappeltjes met rozemarijn gehaald en witlof en appel voor een simpele witlofsalade.
Eten niet zo vaak aardappelen dus dan wil ik wel extra lekkere 

Wij eten vanavond aardappelsalade met erwtjes en rucola en gerookte zalm erbij 

Vandaag aardappelkroketten, broccoli,en kalfsschnitzel. En voor mij een broodje met kaas...heb op mijn werk gegeten.

nog een keer pasta met bolognesesaus. 
Vriezer met al halfklare maaltijden is bijna weer leeg, dus dit weekend maar weer wat voorbereiden

Tortilla's met pulled chicken, maïs, tomaat, paprika en avocado. 

yette

yette

24-05-2024 om 07:49 Topicstarter

Gisteren uit eten gegaan. Vooraf tapas gedeeld: krokante kip, makreelprutje, inktvis, brood. Als hoofdgerecht had ik een pizza met tonijn en lekker veel knoflook (zoals ik het zelf zou doen  ) en toe café gourmand. Voorgerecht en nagerecht waren minder dan we daar gewend zijn. De tapas en bijbehorende sausjes waren flauw en/of inspiratieloos. En bij de koffie zat een soort mini clafoutis met viooltjes en die niet smeuïg maar taai was - ik vermoed dat die in de vriezer en de magnetron was geweest. Dus die heb ik verder maar gelaten voor wat het was. 

Vandaag eiercurry met rijst. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.