Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Haha die artisjokken worden een thema bij jou MijnNaamisHaas!
Wij hebben vandaag een drukke dag, gaan zo naar een museum en daarna naar een verjaardag. Tegen de tijd dat we thuiskomen heb ik weinig zin om echt te "koken" dus we eten vanavond gevulde pasta (k&k) met tomaten-mascarponesaus (ook al k&k) en veel verse spinazie erdoor. Erbij Parmezaan en geroosterde noten of pijnboompitjes, even kijken waar ik zin in heb.

Wij zijn weer onderweg naar huis. Vanochtend nog lekker gezwommen, dus zoon ligt lekker te slapen in zijn autostoel. Vanmiddag komt de ah bezorgen, maar we gaan nog even voor makkelijk. Man had deze week graat frietjes willen halen, maar dat kwam er niet van, dus nu maken we dat maar zelf in de airfryer. Er liggen nog frikadellen in de diepvries en wat de afdeling groenvoer betreft gaat er broccoli bij.

Ik weet het nog niet. Ik ga met 2 vriendinnen het terras op, en het wordt of uit eten daarbij of borrel&bites. Laatste is altijd wel erg lekker . 

Ik weet het ook nog niet. Ben een beetje lusteloos en Toos inspiratieloos daardoor maar we gaan zo wandelen en nemen de boodschappentas mee dus op de terugweg de Ah of Jumbo binnen dan verzinnen we vast wel iets.

We eten een dumpling /noedelsoep met gyoza, noedels, gember, wortel, champignons, bosui en wat ik nog verzin. Misschien rode curry. Ei erbij.

Ik heb behoefte aan comfort food. Gaat ff niet zo lekker met mij.

yette

yette

10-05-2024 om 15:54 Topicstarter

Quiche en een zakje sla van de Hyper U. 

Dolfje schreef op 10-05-2024 om 15:14:

We eten een dumpling /noedelsoep met gyoza, noedels, gember, wortel, champignons, bosui en wat ik nog verzin. Misschien rode curry. Ei erbij.

Ik heb behoefte aan comfort food. Gaat ff niet zo lekker met mij.

Sterkte, Dolfje! 

Gisteren friet met mayonaise en een kaaskroket, vanavond tomatensoep (geen zorgen, uit de vriezer) met volkoren stokbrood. 

Dadelijk lekker buikspek in eigengemaakte marinade van de BBQ met heerlijke gekruide bloemkool met boter van de BBQ. 

Wij hadden vis (hele vis, weet even niet meer welke), van de tafelbarbecue. Met aardappelsalade erbij. Daarin zat aardappel (duh), artisjok (uit potje), uiringen, olijven, kappertje, mosterd, karnemelk en roomkaas. En een halve gegrilde aubergine, ook van de bbq. 

En verder: linzensoep (diepvries, weet niet precies meer wat erin zat) en hartige hangop met chiazaad, komkommer, paprika, ui, peterselie, knoflook, Citroenzest, zout peper. Geroosterde pompoenpitten. 

dolfje

Wij staken de bbq opnieuw aan om restjes op te maken. Vandaag bij de winkel wel wat groenten gevonden dus er lagen ook grote champignons en stukken paprika op. Was lekker. Bij de lunch een heerlijke salade gegeten aan het strand. En een citroen meringue taartje na. Morgen helaas weer naar huis. 

Sterkte Dolfje!

Hier gisteren een (super)overblijfpakket van  AH gescoord.  We aten daar vandaag van:

Een caesar maaltijdsalade met 3 zakken gemengde sla 
2 bakken aardappelgratin 
Verse kabeljauwfilethaasjes 
Bak met verse ananasstukjes 
(10 lege verpakkingen,  wat een afval).

 Was nog restje Couscoussalade over,  die erbij gedaan.  Griekse yoghurt met noten erbij.  We redden het wel weer even. 

Morgen tomatenrisotto maken,  dat verspakket zat ook nog bij het overblijverspakket in.

yette schreef op 10-05-2024 om 15:54:

Quiche en een zakje sla van de Hyper U.

Hé Yette, ben je weer 'in de buurt'?. Ik ga morgen weer inslaan bij de U. Wij hebben nu de afkortingen kant en klaar voor de supers: de U (Hyper u), de I (Intermarché) en de E (E. Leclerc). Communiceert wel lekker vlot zo in het dagelijks leven . Zelfs mijn Franse vriendin went er al aan.


Hè, Dolf, wat rot voor je . Maar je maaltijd klinkt wel als lekker en troostend. Ik heb vandaag na mijn lastige dag ook mijn toevlucht genomen tot aziatische asperges met bavette en o.a. oestersaus. Dat maak ik met mijn ogen dicht. Maar als hier een 'Thuisbezorgd.nl' was geweest, had ik daar zeker gebruik van gemaakt. Ik wens je heel veel sterkte .

yette

yette

10-05-2024 om 21:43 Topicstarter

Ik zit inderdaad weer in Frankrijk. De Vader en ik zijn voor het eerst sinds +/- 10 jaar weer eens met z'n tweeën op pad 
Nou ja, nog één nachtje. Morgen haal ik mijn ouders van het vliegveld, die komen twee weken. Ze gaan in een stacaravan van de 'buren' (aan de andere kant van het riviertje, 10 minuten lopen over de weg of 5 minuten door hoog gras met steile klim). We zitten dus niet op elkaars lip, maar ze zijn voor vervoer wel afhankelijk van ons. 

Sterkte trouwens, Dolf 

Dankjewel allemaal.
Er is op zich ( achteraf) niks ernstigs maar ben er wel behoorlijk van slag van en dat duurt ff voor ik bepaalde beelden weer kwijt ben.

Veel plezier Yette op je mooie plek!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.