Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Lief maakte tortilla’s met een bonen-rundvleesprutje, smakeloze tomaat (ik snap dat de lokale kweker z’n paketten moet aanvullen met ingekochte groenten, maar tomaten buiten het seizoen hoeven van mij toch echt niet) koriander, zure room en bosui. Alles bij elkaar was het wel heel lekker. 

Wij aten heel karig, ik had geen trek en vriendlief hield het bij kwark. Dat heb ik ook gegeten. Eerst uit zijn bakje, tot zijn ergernis, waarop hij het bakje aan mij gaf en er nog ééntje maakte voor zichzelf. Een soort van ‘zien eten, doet eten’. Later nog een bakje linzensoep.

Oh is het geen seizoen voor tomaten? Vandaar dat de tomaten van de groenteboer zo anders waren. De soep was uiteindelijk wel lekker, maar dat kwam denk ik meer doordat ik er extra ui en paprika doorheen had gemikt. Ik moet me echt eens wat meer verdiepen in seizoensgroente.

Vanavond witlofsalade met druiven en appel. Alleen even bedenken hoe ik de dressing ga maken. Normaal heb ik yoghurt, mayo, mosterd en honing, maar ik heb geen yoghurt in huis. Verder gebakken aardappeltjes en een gekookt ei.

Frut I "kookt" vanavond, we maken zelfbouwpizza's. Voor lief extra pittig, voor frut II met vier kazen, frut I wil salami-mozzarella-pesto en ik wil mozarella-pesto. En tomatensaus en verse tomaten natuurlijk. 

Ik had nog kip kerrie en rijst meegenomen van thuis, dus dat eten we vanavond. Er is ook nog een stuk komkommer, dat gaat in plakjes erbij. 

Ik heb nog geen idee, het zal wel iets snels worden. We krijgen straks vrienden voor de apéro, daar heb ik o.a. hummus voor gemaakt. Ik had nog andere dingen willen maken, maar ik heb zo'n last van mijn rug dat ik dat maar een keertje oversla.

Onze plannen zijn gewijzigd helaas door iets stoms dus thuis maar ff iets verzinnen. Heb nog k&k noedels in elk geval.

patatje met stoofvlees, zelf gemaakt. 

Friezinnetje schreef op 09-05-2024 om 18:36:

patatje met stoofvlees, zelf gemaakt.

Wat heerlijk!

Ik heb het bakje groene asperges klaargemaakt. Ze vielen niet tegen. Ze smaakten prima. Een wat "groenere" smaak dan de witte. Ze waren kookklaar - hoefden niet geschild dus dat was handig en ik vond geen enkel hard velletje.

Oh ja en ik heb aardbeiensaus gemaakt voor over de kwark e.d. Van verse aardbeien; gewassen in plakjes en daarna gekookt met wat zoetstof. In een pot, in de koelkast en zo doe ik er wel drie of vier dagen mee.

Wij hebben lekker pittig aziatisch gekruide garnalen, een lekkere zelfgemaakte oosterse salade met een heerlijk wijntje erbij. Dat was heel erg lekker zo in het zonnetje.

Vandaag salade met aardbeien, feta, snijsla, munt, knoflook, balsamico, uiringen geplet met olijfolie en zout. Met socca. 
En

Gele linzenspaghetti met pesto (zelfgemaakte uiteraard) gestoomde broccoli en velveted kipfilethaasjes. 

yette

yette

09-05-2024 om 21:29 Topicstarter

We zijn naar een pizzaria gegaan. Ik had een pizza met gorgonzola, chorizo, champignons en zwarte olijven. Toe café gourmand. 

Morgen gaan we uit eten op verzoek van de kinderen in een "alles-pak-restaurant". Een wereldachtig buffet restaurant dus. Zaterdag gaan we als laatste avondmaal bbqen en daarna naar de camping bingo. Zondag weer naar huis, ook weer fijn!

wij zijn gisteren uit eten gegaan en de bbq schoof door naar vandaag.  Was lekker maar deze hele week al veel vlees. Ik kon in de megagrote supermarkt geen aubergine,  courgette of paprika vinden. Het leek wel of ze alleen artisjokken en meloenen hadden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.