Eten
Teigera
11-05-2024 om 08:14
dan hoop ik dat je je snel weer beter voelt Dolfje
@Yette: veel plezier met je vakantie!
Vanavond maak ik Marokkaanse filodeeg-pasteitjes met pompoen, feta, spinazie en champignons. Erbij een soepje. En misschien kunnen we wel lekker in de tuin eten .
afrodite05
11-05-2024 om 12:08
Wij eten vanavond een verspakket (want in de bonus). Kip madras is het geloof ik. Eerst naar buiten, aan een plas picknicken met man en zoon. Voor mijn gevoel is het al 16.00, dat krijg je ervan als je in de ochtend gaat sporten...
Kaaaaaaaatje
11-05-2024 om 15:27
Ik was even een week op vakantie en daarna een week druk met andere dingen. En daarvoor ook een week druk met andere dingen trouwens...
Vanavond proberen we deze voor het eerst.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188044/zwarte-bonenstoof-met-feta
Koreveen
12-05-2024 om 08:48
Sterkte Dolf
Gaat gelukkig weer wat beter met lief dus donderdag de buren uitgenodigd en hij heeft allerlei soorten pizza's gemaakt. Was echt heerlijk.
Vrijdag hebben we samen nog pizza's gegeten want er was nog het een of ander over. We hadden champignons, paparika en mozzarella en 1 met parmaham en mozzarella gemaakt.
Gisteren, omdat we naar een concert gingen, een snelle k&k pasta met overgebleven champignons en paprika erbij gebakken en wat mozzarella eroverheen gesmolten. Nu zijn alle restjes op.
Vanmiddag naar een bierfestival met vrienden. Wat een weertje. Dat wordt genieten. En we zullen daar wat lekkers te eten scoren
afrodite05
12-05-2024 om 09:21
Vandaag is het mijn eerste moederdag als moeder. Man was de afgelopen weken wat chagrijnig omdat hij geen geschikt cadeau kon vinden. Toen ik hem zei dat ik geen cadeaus verwacht en zeker niet van hem (ik ben zijn moeder immers niet), enkel vrijstellingen van poepluiers en niet hoeven koken, klaarde hij ontzettend op. Hij had vanochtend aardbeien gesneden voor door de yoghurt, de tafel gedekt en de ochtendshift met zoon gedaan. Vanavond gaan we iets halen of laten bezorgen, mogelijk pizza (maar dan van een echte pizzeria ipv New York, die vind ik nooit zo lekker) of anders Chinees ofzo. Ook wel weer eens lekker voor de afwisseling. Vanmiddag maar eens kijken waar we zin in hebben.
anijsblokje
12-05-2024 om 09:49
Ik twijfel tussen aubergine gevuld met linzen, of pasta met een een puttanesca-achtige saus.
MijnNaamIsHaas73
12-05-2024 om 10:19
Geniet ervan Afrodite!
Mijn moederdag is niet goed begonnen door slaande ruzie tussen de kinderen
En de rest van de dag staat in het teken van wassen en bezoekjes aan onze moeders. Daar eten we vanavond mee dus ik weet nog niet wat. Grote kans op een italiaanse afhaalmaaltijd.
RoosOpJeHoed
12-05-2024 om 11:18
He wat vervelend Haas om zo je (Moeder)dag te beginnen Hopelijk is de rest van de dag wat fijner.
Hier werd ik 'gewekt' (ik lag al 1,5 uur wakker ) met de geur van verse croissantjes en koffie. Er waren ook chocoladebroodjes, aardbeien, een gekookt ei en sinaasappelsap. Man en zoon hadden vreselijk hun best gedaan en ik ging rollend van tafel. Voorlopig geen honger.
Vanavond eten we pokébowl die iedereen zelf kan maken. Ik heb sushirijst, avocado, edamameboontjes, komkommer, gerookte kip, wortel, sesamzaadjes, sojasaus en srirachamayo. Moet goedkomen lijkt me.
ToetieToover
12-05-2024 om 11:40
Wat naar, Haas! En Dolfje, hoe gaat het vandaag? Moederdag is toch een ‘beladen’ dag, positief of negatief. Ik overweeg mijn moeder te bezoeken, die vindt het allemaal ‘commercieel gedoe’ maar zondagen vindt ze sowieso vervelend dus wie weet doe ik daar nog een tuinklusje. Maar mijn eigen tuin is ook nog lang niet klaar naar mijn tevredenheid.
Vandaag: dikke cappuccino en pannukakku met kwark en aardbeien. En voor later vandaag staat een stoofpotje buiten op het petroleumstel. Lamsnek met pruimen, uien, olijven en meiraapjes. Kruiden iets als: komijn, knoflook en wat lavas, munt en citroenmelisse.
irmaladouce
12-05-2024 om 13:11
Hier een moederdag zonder kind, want dat heeft verplichtingen elders (die niets met moederdag te maken hebben). Maar op hemelvaartsdag zorgde hij met zn verkering voor het bbq-en, lekker buiten op het terras.
Vandaag dus alleen met man ( helaas geen moeders meer). Ik ga zo als late lunch pasta met paddenstoelen maken. Gegrilde groene asperges erbij en gepofte kerstomaatjes. Vanille-ijs met limoncello toe ( of als late "goûter"). En dan hoeven we vanavond niet veel meer.
irmaladouce
12-05-2024 om 13:12
Kaaaaaaaatje schreef op 11-05-2024 om 15:27:
Vanavond proberen we deze voor het eerst.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1188044/zwarte-bonenstoof-met-feta
Was het lekker, Kaaaaaatje? Het klinkt lekker en ziet er smakelijk uit!
yette
12-05-2024 om 14:15
Gisteren met mijn ouders en de buren gegeten zoals we dat hier doen - de apéro loopt over in het avondeten en ieder neemt wat mee. We aten paté en croûte, lekker ingemaakte olijven van de mislukte oogst van vorig jaar (uit 'mijn' olijfgaard, maar ze waren vorig jaar wel erg mager), kipspiezen met citroen en merguez van de bbq, caprese salade, rauwe jonge tuinboontjes (uit de moestuin) om te knabbelen of indien met zoute boter en zelfgebakken zuurdesembrood, couscous en stokbrood met tarama en kruidenboter.
Vandaag eten we met z'n tweeën zelf te vullen wraps.