Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik eet vanvond gehaktballen,met witlofsalade, en patat.

Hier drie pesto-recepten. Ze leken me wel lekker. In het Duits, vanaf ongeveer 21.37 minuten: https://www1.wdr.de/fernsehen/servicezeit/ueber-servicezeit/uebersicht-servicezeit-3220.html

Ze zijn helemaal van de gezonde kost die Duitsers. Pesto schijnt te bestaan uit olijfolie, parmezaan, knoflook, pijnboompitten en vooral blaadjes: basilicum.

Ik heb overigens spaghetti gegeten; zonder pesto.

Ik heb weleens zo'n potje pesto gekocht maar het was niet mijn smaak.

Wij aten roerbakmie met veel groente en kip.

Morgen weet ik het nog niet.

yette

yette

24-04-2024 om 06:32 Topicstarter

rionyriony schreef op 23-04-2024 om 18:55:

Ik heb overigens spaghetti gegeten; zonder pesto.

Ik heb weleens zo'n potje pesto gekocht maar het was niet mijn smaak.

Potjes pesto zijn ook helemaal niet te vergelijken met zelfgemaakte pesto. De verhoudingen kloppen voor geen meter en traditionele ingrediënten worden vervangen door goedkopere alternatieven als noten, zonnebloemolie en zelfs aardappelvlokken. 

Hier vanavond makkelijk k&k: Chinese tomatensoep en een loempia. 

Ik heb vanavond een werkding /receptie met hapjes dus ik eet een kom soep en kleine omelet denk ik.
Man eet de korma die hij gisteren zou eten. Was laat thuis en had wat op werk gekregen.

Ik maak risotto met erwtjes, kastanjechampignons en gerookte kip.

nasi of bami of roerbakmie. 

Vandaag gnocchi uit de oven met kerstomaatjes, groentelarestjes, ansjovis, mozza en versgeraspte Parmezaan.

It's my birthday 
Dus ik mag kiezen wat we eten vanavond (doe ik eigenlijk al elke dag, maar goed): köfte mkwara naar recept van Rick Stein. Nú al zin in, is een van m'n lievelingsgerechten.

Hartelijk gefeliciteerd Teig!!!!!

yette

yette

24-04-2024 om 09:35 Topicstarter

Van harte, Teig!

Gefeliciteerd Teigera! Many happy returns of the day!

Van harte gefeliciteerd Teig!! 

Wij eten vanavond geroosterde aardappelen,  kip in champignonsaus met spinazie 

Gefeliciteerd Teigera!

Ik heb man de keuze gegeven: iets uit de diepvries of iets van de toko. Hij koos het laatste. Prima. Wordt vast lekker, dat was het de vorige keer ook.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.