Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ik heb nog wat mexicaanse bonenvulling staan, daar doe ik een restje dorito's op en wat geraspte kaas. Even in de oven en lekker smullen  

Hier sneeuwde het ook tot ca 12 uur....En het is vreselijk koud.  Ikmaak vandaag Pizza.... met ham,ei,champignons,voor mij kappertjes en zalm,voor man met salcicce,...dus voor ieder zijn wens...

Vandaag asperges in ham gerold en gevulde eitjes. Dat stond al klaar maar verder had ik geen zin in koken vanwege hoofdpijn, geen trek, misselijk… vriend vond het een goed idee om dan maar Finse mokkabrownies te bakken. Met een dikke cappuccino erbij overleef ik daar de rest van de dag op. 

"Mijn" pasta met courgette, champignons en kip schuift door naar morgen. Ik was vanavond laat thuis, had amper trek en man was wel hongerig. Dus ik heb een sprintje getrokken naar de buurtsuper en heb een maaltijdsalade gehaald die ik deels heb gegeten (man had de rest), een k&k spinazie/krieltjes/cordonbleu (wilde man graag) en een stokbroodje kruidenboter (samen gedeeld). 

@afrodite: dank voor het meedenken. Ik ben ook niet van plan tabletten te gaan slikken om bloed te kunnen doneren hoor, dat gaat me wat ver. Ik zat gewoon met lief wat te filosoferen, zou ik m'n hb kunnen opkrikken. Want nu dénk ik dat ik geen klachten heb, maar misschien voel ik me met een hoger hb wel veel energieker / prettiger? Nou ja. Heel ander onderwerp
De pasta vega bolognese was erg lekker. Het glas montepulciano ernaast ook, was fijn thuiskomen op die manier! 

Ik maakte shepards pie, was lekker.

Morgen ben ik een nachtje weg met een vriendin, dus dat wordt uit lunchen én uit eten én ontbijt in het hotel! Zin in!

Leuk Jynta veel plezier!

Wij eten gebakken aardappeltjes met schil, kipkebab en tomaat /komkommer salade erbij met feta.

Gisteren aten wij zelfmaak wraps met oa vega kipschnitzels.  Vandaag mag man het regelen, ik ben benieuwd.  Ik hoop "paella".

Onder andere pompoenfriet (ipv aardappelfriet) uit de oven. Dikke broer komt eten, benieuwd of ik hem voor het lapje kan houden

hier gebakken aardappeltjes met kipschnitzel en òf rode bietensalade of een gewone salade

Frut I mag koken vanavond, ze koos voor een hartige taart. Dus we maken er een met courgette, prei, tomaat en dan een laagje geraspte kaas eroverheen. 

Moederkareltje schreef op 19-04-2024 om 10:15:

Onder andere pompoenfriet (ipv aardappelfriet) uit de oven. Dikke broer komt eten, benieuwd of ik hem voor het lapje kan houden

Dat zie je toch meteen. 

yette

yette

19-04-2024 om 15:03 Topicstarter

Ik heb de koelkast uitgemest en vond nogal wat restjes kazen, worsten, rauwe ham, verse pesto, olijven, etc. Dat wordt plaatpizza. 

Teigera schreef op 18-04-2024 om 21:10:

@afrodite: dank voor het meedenken. Ik ben ook niet van plan tabletten te gaan slikken om bloed te kunnen doneren hoor, dat gaat me wat ver. Ik zat gewoon met lief wat te filosoferen, zou ik m'n hb kunnen opkrikken. Want nu dénk ik dat ik geen klachten heb, maar misschien voel ik me met een hoger hb wel veel energieker / prettiger? [...]

Het kan wel schelen als je bewust ijzerrijker gaat eten inderdaad. Zie bijvoorbeeld de Vegetariërsbond die er veel over uitlegt:  https://www.vegetariers.nl/gezond/gezond-eten/ijzer en voor een indicatie kan je een tijdje Mijn Eetmeter bijhouden van het Voedingscentrum (zij hebben ook wat info over ijzerrijk eten). Belangrijkste voor de opname van ijzer uit voedingsmiddelen is dat vitamine C rijk eten/drinken erbij (dus in hetzelfde eetmoment) de opname van ijzer bevordert. Dat zijn dingen waar je op kunt letten oa. 


Ik eet voor de laatste keer deze week gevulde courgette, met oa champignons, en tomaat. Volkoren fussili erbij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.