Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Tjee Koreveen, nare situatie voor je lief. 
Irma, ik kreeg een draaierig gevoel in m'n buik toen je het over je vinger had en het niet durven kijken. Zo herkenbaar. Als een van de frutjes dan weer eens ergens bloed heeft, heb ik nergens last van, dan ben ik juist degene die schoonmaakt en verbindt enzo. Maar voor mezelf... 
Qua Paasdagen doen we gezellig brunchen, heb lekkere broodjes, frut I maakt gevulde eieren, dat soort dingen. Een avond gaan we gourmetten want ja, kinderen. 

Vandaag met een vriendin naar een tentoonstelling geweest en lekker gaan lunchen. Het was een erg 'hip' tentje, ik weet niet precies wat er zo hip aan was maar het was er druk dus dat zal dan wel  . Had zuurdesembrood met truffelboter, roerei en Parmezaan. Smaakte prima. Wel stevig aan de prijs, misschien was het daarom zo hip. 
Vanavond is lief weg, ik heb courgettesoep, maak zo sigara boregi, erbij nog vega gehaktballetjes met een sausje, rauwkost en een broodje kruidenboter. Van alles en nog wat dus.

Hier staat een ovenschotel met gehakt, aardappelschijfjes en prei in de oven. Feta en veel oregano erover. 

Sterkte KV, hopelijk weten ze snel wat het is en kan het makkelijk verholpen worden!

Vanavond maakte man een caesar salade. 
Met Pasen gaan we buiten de deur brunchen en daarna bij familie nog een lichte avondmaaltijd.  Zal wel feestelijk zijn verwacht ik met zalm en ragout oa. 

Ik at een pre-paasdiner: salade met rucola, magnoliabladeren en tomaat "vooraf", met geroosterde aardappels, haricots verts en een plakje lamsbout als "hoofdgerecht" en overheerlijke bloedsinaasapeltaart als toetje. 

Ik moet weer werken ( ben er dan weer voor een dikke 4 weken vanaf op zaterdag) en man heeft vorige week in de toko een zakje boemboe voor kip kerrie gehaald dus dat eten we met sesam noedels. Denk dat we nog boontjes in de diepvries hebben die kunnen er mooi door.

Ik had voor vanavond een lekkere basic mac 'n cheese bedacht. Met tomaten en wat broccolirijst erdoor voor de stiekeme groente.

De frutjes zitten aan een mugcake met banaan, ei en havermout en een beetje honing erover. Maakte ik nog niet eerder, maar uit de recensies begrijp ik dat ik het vaker ga maken 
Vanavond maak ik https://havebutterwilltravel.com/porcini-meatball-stroganoff/.
Ik heb nog gedroogde porcini liggen en dat wil ik in de komende weken opmaken. Ik kocht het voor paddestoelenrisotto, iets dat ik zelf erg lekker vind, maar de rest van het huishouden wordt er niet blij van. Dus het staat er maar te staan. Iemand nog ideeën voor het opmaken van porcini, in een gerecht dat niet té paddestoelig is? 

Even kijken of ik nog kalamata olijven heb liggen en dan wordt het vanavond dit: https://deliciousmagazine.nl/recepten/andijvie-met-kikkererwten-jonge-knoflook-en-gedroogde-olijven/

Heb gisteen van mijn buurman een lamsgigot gekregen (hij is boer,en slacht zelf.) Dus man maakt die poot vanavond.

Ik was van plan hemelse kip te maken, maar ik begrijp net dat man en kinderen elders eten, dus dat verschuift naar morgen denk ik. Ik kijk voor mezelf zo even of er nog wat in de vriezer ligt en anders eet ik wat makkelijks. 

Teigera schreef op 30-03-2024 om 08:10:

De frutjes zitten aan een mugcake met banaan, ei en havermout en een beetje honing erover. Maakte ik nog niet eerder, maar uit de recensies begrijp ik dat ik het vaker ga maken
Vanavond maak ik https://havebutterwilltravel.com/porcini-meatball-stroganoff/.
Ik heb nog gedroogde porcini liggen en dat wil ik in de komende weken opmaken. Ik kocht het voor paddestoelenrisotto, iets dat ik zelf erg lekker vind, maar de rest van het huishouden wordt er niet blij van. Dus het staat er maar te staan. Iemand nog ideeën voor het opmaken van porcini, in een gerecht dat niet té paddestoelig is?

Door een omelet of roerei? Ik heb hetzelfde probleem hier thuis. Onbegrijpelijk, ik zou elke dag wel paddestoelen willen eten.

Wij eten vanavond friet uit de airfryer met een gebakken kipfilet en gemengde salade 

ik had voor de pasen al een kerriesoep gemaakt met kipgehaktballetjes, en wat oosters getint. En toen kwam de buuf eten, dus kopje soep gedaan en voor beide hartige taart erbij. 

Wij gaan vanmiddag naar de bios, daar kan je ook het een en ander eten tijdens de film dus het ligt eraan waar we daarna nog trek in hebben maar ik heb aspergesoep en stokbrood.

Ik maak een hele grote pan osso buco, met polenta er bij. 

Wij gaan zo brunchen met familie,  maar het lijkt een gewone lunch te zijn. Ook prima.
Daarna gaan we naar mijn schoonfamilie voor een licht paasdiner met in ieder geval aspergesoep en zalm.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.