Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Oh wat een vondst Koreveen, zo'n restaurant! Sterkte voor je lief, wat naar dat hij zich zo ziek voelt.
Wij eten vanavond Indiase curry, lief gaat iets van groente regelen nog bij de groenteboer maar we hebben iig nog in huis een potje milde Indiase curry, kikkererwten, vega kipstuckjes, tomatenblokjes, kokosmelk, van alles. Naan erbij en dan hebben we vast een lekkere maaltijd.

Beterschap voor de zieken en de vingerlozen!

Ik maak vanavond couscous met de nodige extra's: granaatappelpitjes, kip, courgette, bosui, mogelijk nog wat rozijnen of gewelde abrikozen, feta en koriander.

Heb net Spaghetti carbonara gemaakt. Heb zelf op mijn werk gegeten: Curry met tomaten en linsen....

Irma,Beterschap, en ook beterschap voor die die ziek zijn

Sorry, Toetie. Vind bakjes tetrissen wel erg goed gevonden 

Hoe is het met je vinger, Irma.

Helaas bij lief geen virus of bacterie aangetroffen (wat we wel hadden gehoopt want dat is redelijk simpel op te lossen) dus nu moet er doorgezocht worden met maagonderzoeken en scans. Hij heeft nu wel behoorlijk zware medicijnen gekregen. We zouden naar Paaspop gaan maar dat hebben we dus moeten cancellen. 
Ik heb na het sporten een grote salade met quinoa, wortel, avocado, mais, komkommer, geitenkaas, tomaat, zonnebloempitten en huttenkase gemaakt. 

ik at franse frietjes en een kiploempia

Oei dat klinkt wel serieus Koreveen.
Ik heb netjes mijn bakjes leeggegeten en hoef niks klaar te zetten voor morgen. Beetje gek gevoel zo. Dus ik ga maar eens een mokkapalat bakken. Of een tulband want daar kan dan gele glazuur op. Is het alvast een beetje Pasen. 🐣 

Ik maakte Thaise rode curry met kipgehaltballetjes, broccoli en cherrietomaatjes. Lekker veel koriander voor mij erover heen. Niet voor lief, die gruwelt ervan.
Al moet ik stiekem altijd een beetje lachen want hij zegt het altijd diréct te proeven, zó vies! Maar ik doe het gemalen altijd door de nasi en ook nu zat het door de gehaktballetjes 

Morgen eten we rollade met champignonsaus, aardappelkroketjes en sperziebonen denk ik.

Sterkte, inmaken ook sterkte voor je lief en voor jou, koreveen. 

Hier heb ik pizza op, met ansjovis. Salade erbij. 

Wat naar allemaal, koreveen. Sterkte gewenst !

Het gaat gelukkig wat beter met de vinger, maar hij zit nog steeds verstopt onder een dik verband (durf eigenlijk - nog - niet te kijken  , ben niet zo'n held)...

Ik probeer vandaag toch maar gevulde aubergine met couscous of boulgour te maken.

Koken jullie iets bijzonders met Pasen? Ik ben er nog niet uit, vanwege vinger en onduidelijkheid wie er mee-eten zondagmiddag. 

yette

yette

29-03-2024 om 09:44 Topicstarter

Ik maak vanavond plaatpizza met spinazie, courgette, twee soorten geitenkaas, wat jonge witte kaas, verse pesto en pompoenpitten. 
De jongste moet ivm zijn werk vroeg eten, voor hem heb ik een bakje rijst met kip en sajoer van snijbonen uit de vriezer gehaald.  

We eten bij vrienden....

Het enige " speciale" wat ik heb is carpaccio. Weet nog niet of dat op een broodje ga doen of als voorgerecht pak zondag. Verder aspergesoep maar niet zelf gemaakt

Vandaag eten we Kap(kip) salon maar dan iets minder ongezond dan van de afhaal. Frietjes uit de airfryer en met kip en knoflooksaus van yoghurt.

De rollade van vanavond is paserig, wat paasassortiment in de supermarkt. Verder hebben wij zondag brunch en bakken wij pannenkoeken. Verder is er soep, gevulde eieren, gehaktballetjes etc, gemaakt door anderen. Verder voor 2e paasdag voor het ontbijt croissantjes, afbakbroodjes en een eitje ofzo. Avondeten niks bijzonders. 

Ik heb kipgehaktballetjes in sticky ketjapsaus, witte sesamzaadjes en lente-ui bij aardappelpuree en andijvie/hanepoot.

De rest van de gehaktballetjes gaat vandaag bij de rijst en een restje snijbonen aangevuld met baby romaine/hanepoot. 

Sterkte Koreveen, hopelijk kunnen ze vinden wat er is bij je man. Zonde van Paaspop, hopelijk hebben jullie toch een fijn weekend.

Met Pasen koken wij niks bijzonders. Wel maak ik morgen een lunchbuffet(je) en zondag een uitgebreid ontbijt. Met daarbij de chocolade-eieren van het eieren zoeken én een borreltje bij vrienden wordt er genoeg gegeten, dus beide paasdagen soep als diner.

Vanavond volkoren couscous met gewelde rozijnen en geroosterde amandelen. Erbij een groentestoofje van tomaat, paprika, courgette, wortel en linzen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.