Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

27-03-2024 om 06:39 Topicstarter

Gisteren heb ik met een vriendin en de kinderen besteld bij de shoarmaboer. Ik deelde een vleesschotel met de jongste. Vandaag doe ik ook makkelijk. Ik maak tomatensoep met verse tortellini. Erbij een k&k stokbroodje met kruidenboter.

Ies

Ies

27-03-2024 om 07:59

Hier gister pizza. Ik neem vaak kant en klare bloemkoolbodem van ah, nu met wat tomatensaus, veel champignons en ui, wat olijfjes, kappertjes, ansjovis, oregano en een beetje parmezaan. En afgebakken veel rucola erop. Zo lekker! Wat rauwkost erbij. 

Vandaag een spinaziesalade, ik denk met feta en pijnboompitten. En peterselie uit tuin. Broodje erbij. 

Ik haal wsch k&k lasagna voor vanavond. Ik sneed gisteren met een heul scherp mes een enorme joekel in het topje van mijn linker wijsvinger en ben nu enigszins onthand (of liever, ontvingerd). Heel handig op werk ook, waar ik voornamelijk achter de compu zit...

Aiiiii irmaladouce, dat klinkt héel pijnlijk!

@Dewi-Sri: little willies zijn vegetarische worstjes, van de vegetarische slager. Wij vinden ze lekker en bij zo'n traybake is het een leuke toevoeging.

Vanavond kookt frut I: hamburger op een broodje (heb jalapeno-burgers voor ons, dan met kaas erover gesmolten, yum), frietjes en een rauwkostsalade. 

Wij eten een kom van de groentesoep van gisteren en vegetarische schnitzels ( oid) met een Grieks -achtige salade erbij.

yette

yette

27-03-2024 om 15:24 Topicstarter

yette schreef op 27-03-2024 om 06:39:

Gisteren heb ik met een vriendin en de kinderen besteld bij de shoarmaboer. Ik deelde een vleesschotel met de jongste. Vandaag doe ik ook makkelijk. Ik maak tomatensoep met verse tortellini. Erbij een k&k stokbroodje met kruidenboter.

Bij nader inzien moet de vriezer wat leger. Ik verzin iets met keema en spinazie.  

curry met naanbrood

Babi smoor,met gebakken boontjes, en witte rijst

Hier vanavond volkoren pasta alla Norma. Geheel barbaars waarschijnlijk met volkoren spaghetti en ook met een restje geraspte jonge kaas. 

Ik heb net een spinazietaart gemaakt voor de paasbrunch op mijn werk morgen. 

Verder eten de kinderen wraps met een diepvriesrestje bonenvulling. Voor man en mij maak ik kip ketjap met cashewnoten en rijst. 

Ben weer terug uit Parijs. Het opbouwen van de beurs ging moeizaam dus helaas geen tijd gehad om de stad te zien. Zaterdag na aankomst regende het megahard en zijn we maar in het rooftop restaurant van het hotel gaan eten. Ze hadden er alleen pizza en foccacia, dus foccacia als voorgerecht en pizza met parmaham en mozzarella en rucola als hoofd. Was erg lekker.

Dag 2 in een ander restaurant in de buurt gegeten en daar een cesarsalade. Toetje gedeeld met collega: creme brulee en enorme bak chocolademousse met salted caramel.

Dag 3 moest ik alleen lunchen en ik had geen zin in de broodjes in de beurshal. Ik was in de ochtend langs een lief, klein restaurantje gekomen en besloot daar te lunchen. Wat een openbaring: zo anders dan de bediening die je meestal in Franse restaurants hebt. Zulke lieve, leuke mensen en ze probeerden in het Engels te antwoorden op mijn hakkelende Frans. Er stonden lange tafels en je kon aanschuiven. Ik had een heerlijke lasagne met pompoen en linzen en een lekkere salade bij.

Mijn collega wilde daar meteen 's avonds ook eten. En ze herkenden me meteen en we kregen aperetief van het huis omdat ze het zo leuk vonden dat ik terug kwam. Ik had een stevige witte vis uit de oven (naam vergeten) met risotto en meiknolletjes. Mijn collega had dezelfde lasagne genomen. We hadden als dessert allebei geweldige fondant cake die echt knapperig aan de buitenzijde was en heerlijk uitliep toen je erin sneed. Met een bolletje vanilleijs.

Gisteren op de beurs gestaan en in de middag teruggereisd. Ik had een bak salade en yoghurt gekocht voor onderweg.

Lief is thuis ondertussen goed ziek geworden en eet amper iets want hij heeft erg veel last van zijn maag. Hij zit aan de bouillon en beschuitjes en ik ga maar wat balansen en eet een lekkere paprika-tomatensoep

Kom ik achter al dat lekker Parijse eten aan met mijn glazen-bakjes-maaltijden, net weer klaargemaakt voor morgen:

kipfilethaasjes in ketjapsaus met rijst en een salade.

Salade is van wortel, taugé, radijs, komkommer, pinda, sesamzaad, zeewier, en een dressing van limoenzest en -sap, sesamolie, sojasaus, mirin, 5-spice, 🌶️ en knoflook.

en:

Gerookte forelfiletpate, zadencrackers en nog een beetje van dezelfde salade aangevuld met baby romaine sla. 

Gelukkig stond lief gezellig naast mij in de keuken, nou ja, het is ook voor hem, die gevulde bakjes. Hij tetriste de bakjes netjes in de koelkast en heeft beloofd het aanrecht te puinruimen als de vaatwasser klaar is. Ik ben best even moe, ik lig in bad. 

Wij eten een traybake met pompoen en worstjes en tomaat en rode ui. Kruiden verzin ik vanavond wel.

Au Irma, dat zijn pijnlijke missers

Dat Parijse restaurantje klinkt super Koreveen, dat zijn toch de dingen die zo'n weekend leuk maken ondanks dat je weinig tijd had.

Hier niks van enige Franse allure: ovenschotel met spitskool, gehakt en aardappelpuree.

Man maakt vanavond een assortiment aan bruschette - vanwege een broodoverschot en omdat ìk onthand ben (en dat gaat nog wel even duren... pffff).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.