Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


vandaag was het: een salade met ingelegde kool, ananas, bleekselderij, rozijnen, komkommer, ui, gerookte amandelen en rosbief met een gekookt eitje.

en 

Traybake met bietjesblokjes, paneerblokjes, zoete aardappelblokjes en een yoghurt/muntdressing met zadenmix. 

Wij aten vandaag gestoomde broccoli,  kaasschnitzel en gebakken aardappeltjes 

Inmiddels heb ik zo veel in de diepvries liggen, dat daar ook weer wat uit moet. Een rare combi, maar als "voorgerecht" delen man en ik vanavond een kwart broccolitaart en daarna staat een portie bietjesstamppot op het menu. Ook de prakjes van babyzoon gaan daar doorheen, want hij leek de bietjes echt niet lekker te vinden. Het enige verschil tussen zijn prakjes en onze stamppot is de toevoeging van zout en spekjes, dus dat is prima te combineren. Zoon krijgt wortelpuree, dan hebben we een halve regenboog aan kleuren op tafel.
Afdeling restverwerking dus, vandaag.

Ik maak nasi vanavond. Erbij een eitje denk (en kroepoek, satésaus, augurkjes, seroendeng en gebakken uitjes).

Morgen tortellini met spinazie, roomkaas, champignons, uitje ofzo. Even kijken wat er nog ligt.

vanavond nog een keer pasta met kip/pesto/spinazie. 

Vanavond wordt het een traybake met aardappel, little willies, winterpeen, sperziebonen, appel en een zaätar-yoghurtsausje.

Hier word het penne met gehaktballetjes saus, en komkommer salade.

Teigera schreef op 26-03-2024 om 12:44:

Vanavond wordt het een traybake met aardappel, little willies, winterpeen, sperziebonen, appel en een zaätar-yoghurtsausje.

Teig, wat zijn little willies? Klinkt wel fascinerend.

Hier vanavond voor echtgenoot de rest van de curry van gisteren met versgekookte rijst. Ik sla een rondje over.

vandaag snijbonen boemboe sajoer, uitjes en garnalen met opgebakken Brown basmati rijst

en een roodlofsalade met kikkererwten, mango, komkommer, ui, rosbief en gerookte amandelen 

afrodite05 schreef op 26-03-2024 om 06:48:

Inmiddels heb ik zo veel in de diepvries liggen, dat daar ook weer wat uit moet. Een rare combi, maar als "voorgerecht" delen man en ik vanavond een kwart broccolitaart en daarna staat een portie bietjesstamppot op het menu. Ook de prakjes van babyzoon gaan daar doorheen, want hij leek de bietjes echt niet lekker te vinden. Het enige verschil tussen zijn prakjes en onze stamppot is de toevoeging van zout en spekjes, dus dat is prima te combineren. Zoon krijgt wortelpuree, dan hebben we een halve regenboog aan kleuren op tafel.
Afdeling restverwerking dus, vandaag.

Nou, die bietjesstamppot werd een vieze derrie en zoon wilde zijn wortels niet. Dus man is naar de winkel gegaan voor broodjes, daar hebben we kroketten op gelegd. Niet voor zoon, overigens. Oh en man heeft ook aardbeien en roomijs gehaald, ik hoop dat hij de aardbeien gaat snijden, want ik lig er helemaal af. 

Pannenkoeken. Ik lust ze alleen maar heet uit de pan. Als ze even hebben gelegen vind ik ze niet meer lekker.

Wij kregen vandaag weer lasagne

rionyriony schreef op 26-03-2024 om 20:18:

Pannenkoeken. Ik lust ze alleen maar heet uit de pan. Als ze even hebben gelegen vind ik ze niet meer lekker.

Dat heb ik ook. Ik bewaar liever het beslag dan gebakken pannenkoeken. Maar pannenkoeken vind ik sowieso meh. 

Hier vanavond een volkoren pitabroodje met falafel, knoflooksaus (dat is nu allemaal op) en geroosterde aubergine, puntpaprika en maïs.

Wij gaan Thais afhalen. Vanmiddag/vanavond even verdiepen in wat we willen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.