Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier ook een restjesverwerking:

Geroosterde groenten (wortel, prei, witlof) met couscous, fijne ringen zoete ui en een pittig witvisje.

vandaag restje pompoensoep, erbij hartige skyr met zaden- en groentenmix erdoor

en

kropsla met karnemelkdressing, gegratineerde zoete aardappel (oa kaneel, knoflook, Chili, feta) en gebakken scholletjes. 

Ik was ook naar een grote dierentuin vandaag, met vriendin een zoontje. We bleken daar verrassend aangenaam te kunnen lunchen met een pokebowl en een op gado gado geïnspireerde salade. Op de terugweg moest ik even snel iets halen op een station en zag ik zo gauw niks veelbelovenders dan een Burger King. Dat wat friet en chili cheese nuggets gehaald, best ok. Vanaf morgen weer gezond. 

Oh, nog met m’n hoofd half in de dierentuin las ik dat Wobbelkont een pittig walvisje had gegeten

Teigera schreef op 01-10-2023 om 20:35:

Gisteren al heeft hij het vlees (rendang is het geworden) voor bij de hutspot morgenavond gemaakt in de slowcooker. Morgen 'moeten' we immers hutspot eten, want Leidens Ontzet. Vandaag waren we de hele dag heerlijk in de zon in een dierentuin, fijne dag gehad met z'n vieren, maar dan is slowcooken wat minder handig omdat er niemand is om eventueel bij te sturen als het te veel vocht is of juist te weinig ofzo.

Ik dacht dat dat juist het idee van een slowcooker was. Dat je 'm aan kan zetten en er verder geen omkijken naar hebt. Dat valt dus tegen in de praktijk?

Wij aten een lekkere frisse pasta met citroen, ricotta, pb pitten,  courgette en rucola 

Moosey schreef op 02-10-2023 om 19:14:

Oh, nog met m’n hoofd half in de dierentuin las ik dat Wobbelkont een pittig walvisje had gegeten

Wij eten broccoli,  aardappels en een hamburger.

Hm, hoe zou walvis smaken? Niet dat ik het graag wil uitproberen, hoor. 

Dolfje, hopelijk voel je je wat beter.

Ik zit even te schuiven met het weekmenu. We willen dit weekend beginnen met zoon kleine hapjes te geven en de broccoli die ik eigenlijk voor vandaag had gepland, is daar perfect voor. We willen hem namelijk stukjes eten geven ipv gepureerd (Rapley methode/Kleintjes methode).

Dus dat betekent dat er vandaag boerenkoolstamppot op het menu komt. Maar dat houdt ook in dat ik vandaag stoofvlees moet gaan maken, hopelijk lukt dat qua tijd. Dus ik ga maar gauw opstaan.

afrodite05 schreef op 03-10-2023 om 07:46:

Dolfje, hopelijk voel je je wat beter.

Nee eigenlijk nog niet. Had denk ik net ook een  rotte droom want werd huilend wakker. 

Eten weet ik nog niet want moet vanavond weer werken en heb buiten een komkommer eigenlijk niks in huis. En dat is een beetje karig  zelfs tijdens een dieet 

Man heeft bami van de Chinees uit de diepvries gehaald en er was ook een bakje met zelfgemaakte kipketjap ( tenminste dat denk ik dat het is..)

GeorgieBrown schreef op 30-09-2023 om 19:57:

Ik was vandaag even bij mijn ouders en ik kreeg een prei mee. Dus ik maak preitaart. Staat nu in de oven en ruikt al goed.

Wat voor recept gebruik je hiervoor?

Moosey schreef op 30-09-2023 om 21:39:

Ik bakte aardappeltjes en stukken pastinaak (voor gegaard in de magnetron) kookte boontjes en bakte kippendijen. Het ruim 3jarige monster at keurig kip en boontjes, en 1 aardappeltje en 1 stukje pastinaak. Want een gebakken aardappel is echt héél iets anders dan friet
Wat is koken toch enorm behelpen in zo’n huisje. Geen fijn mes, geen oven, welgeteld 1 koekenpan.. maar soit, t was best te eten.

Ik neem altijd heel veel mee las we naar zo'n huisje gaan, want ik vind behlepen met koken zo'n afbreuk doen aan ontspanning dat ik liever voorbereid ben.

Wij eten weinig geinspireerd, maar iets wat de kinderen goed eten. Gisteren Sciciliaanse bloemkool pasta, vandaag zwarte bonen falafel in wraps van Jamie. Al jaren regelmatig op het menu en de kinderen staan er elke keer van te juichen.

Ik heb net omdat het afhaalpunt voor pakjes in onze delicatessenwinkel is een potje soep van de soepfabriek meegenomen. Mosterd -pompoen. Dat eet ik dadelijk. En ik ben een simpele omelet aan het bakken en dat neem ik met een halve komkommer in blokjes mee. De andere helft heb ik net opgeknaagd.

yette

yette

03-10-2023 om 15:16 Topicstarter

Lasagne uit de vriezer. 

vandaag een restjesdag met de chili con carne van gister😁

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-10-2023 om 17:24

ik haalde een zakje pulled beef  uit de vriezer, daar doe ik wat extra uien bui. Wordt het een soort hachee en dat met gekookte aardappelen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.