Eten
yette
01-10-2023 om 09:51
Ik zou het prima vinden, ToetieToover!
Bij twijfel zet ik er zelf altijd nog wat dipgroenten bij - dat vult zonder al teveel werk de tafel en het is niet zo erg als het overblijft.
@ Dolfje, voor een volgende keer: in de Picnic-app kan je alle bestellingen die je ooit hebt gedaan, bekijken.
Sinds dit weekend verdelen we de kooktaken hier weer eerlijker. Op de een of andere manier was erin geslopen dat de anderen nog maar zelden kookten en ik dus eigenlijk nooit meer een dag vrij heb. Gisteren heeft een van de kinderen diepvriespizza gehaald en 'gemaakt' en vandaag steekt De Vader de bbq aan: kipspiezen, procureurlapjes, runderchipolata's, hamburgers, salade, aardappelsalade en venkelbrood.
Dolfje
01-10-2023 om 09:52
Friezinnetje schreef op 01-10-2023 om 09:29:
ja hoor, is genoeg. Je hebt idd ook nog wat andere dingen. En ik zou het als maaltijd sowieso ook genoeg vinden hoor
Ik ook.
Dolfje
01-10-2023 om 09:52
yette schreef op 01-10-2023 om 09:51:
@ Dolfje, voor een volgende keer: in de Picnic-app kan je alle bestellingen die je ooit hebt gedaan, bekijken.
Oh ja... Kan je nagaan dat ik dus nog steeds niet fit ben dat ik daar niet aan gedacht had.
Koreveen
01-10-2023 om 13:14
Toet, dat is echt prima hoor. Ik krijg het zo ook altijd bij familie.
Eten op het feest was erg goed. Ik at een pittige kip burrito met veel guacamole en wat frietjes van lief gepikt. Ze hadden ook heerlijke alcoholvrije cocktails dus paar uitgeprobeerd.
Lief heeft nu bio varkensvlees van de boer hier om de hoek in de marinade gezet om vanavond shoarma op de bbq te maken. Het hele huis ruikt. We eten het met pitabroodjes, zelfgemaakte knoflooksaus, rauwkostsalade en veldsla
GeorgieBrown
01-10-2023 om 19:13
Leuk dat iedereen hier weer is. Jynta en Kaaaaatje leuk jullie ook weer te zien!
Herkenbaar, slechte keuken uitrusting in een vakantiehuis. Vooral botte messen en krom getrokken koekenpannen met beschadigde anti-aanbaklagen. Voel je je weer net student.
Ik had nog preitaart over. Griekse salade erbij. Prima maal.
Jynta1981
01-10-2023 om 19:32
Gezellig, bijna de oude club weer compleet! Gister kreeg ik op Facebook een herinnering van de (m)eet bij mij thuis: de herfstmeet en toen bleek er een hittegolf. Zaten we in de tuin met zijn allen. Ik denk 13 jaar geleden? Was nog in mijn oude huisje en ik woon hier nu 12 jaar.
Ik ben vandaag wezen shoppen met de meisjes en daar hoort voor de lunch McDonalds bij. Vanavond mochten de meisjes iets gezonds kiezen en dat werd hutspot met een gehaktbal.
Morgen dan toch echt lasagne, die schuift al een tijdje door... Ik hoef niet te vertellen dat ik er zelf niet zo van hou.
ToetieToover
01-10-2023 om 19:43
Thanks allemaal, het was ruim voldoende. En die stomme verkoudheid van mij hield zich niet koest, dus de gasten zijn niet al te lang gebleven. Einde dag was de energie weer behoorlijk op. Maar de gezelligheid was het waard ![]()
MijnNaamIsHaas73
01-10-2023 om 20:14
Ik maakte vandaag zalm uit de oven met een geïmproviseerd pesto/kruidenkorstje met rösti rondjes en roergebakken spinazie
Teigera
01-10-2023 om 20:35
@Jynta: de hemelse kip viel goed in de smaak! Ik maakte dus de vega variant, en dat ging prima. Zonder wijn want ja, kinderen.
@GB: gezellig dat je weer aanhaakt 
Gisteravond aten we nasi, met omeletreepjes, vega gehaktballetjes (die de frutjes echt superlekker vonden, mooi zo) en veel roerbakgroenten. Vanavond stoomde lief op verzoek verschillende soorten dim sum. Gewoon uit de toko hoor, niks zelfgemaakt.
Gisteren al heeft hij het vlees (rendang is het geworden) voor bij de hutspot morgenavond gemaakt in de slowcooker. Morgen 'moeten' we immers hutspot eten, want Leidens Ontzet. Vandaag waren we de hele dag heerlijk in de zon in een dierentuin, fijne dag gehad met z'n vieren, maar dan is slowcooken wat minder handig omdat er niemand is om eventueel bij te sturen als het te veel vocht is of juist te weinig ofzo.
irmaladouce
02-10-2023 om 09:02
Kippenpoten met rozemarijn en (veel) knoflook uit de oven, fijne lintpasta en gestoomde romanesco. En sla.
afrodite05
02-10-2023 om 09:17
Ik had op iets kouder weer gerekend toen ik de boodschappen bestelde en het weekmenu uitdacht: ovenschotel met gehakt, rode kool en puree.
Dolfje
02-10-2023 om 16:47
Hier restverwerking : Ik heb nog 2 halve zakjes verschillende soorten sla in de koelkast en gooi daar tomaten en een niet zo frisse komkommer in kleine stukjes en zonnebloempitten bij . Met restjes blue cheese en zure room maak ik een dressing.
Erbij een vegading uit de airfryer.
Nog steeds niet heel fit en ik lig sinds ik om half 3 thuis gekomen ben van werk op de bank.
Hopelijk morgen weer wat fitter.