Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vandaag vegan meeneem-linzensalade met pistachenoten, blauwe bessen, ui en kerstomaten en een lekkere dressing. Sojadrink erbij.

diner is vegetarisch: satésaus met veel groene groenten (paksoi, sperziebonen, groene asperges, komkommer, ui, taugé) met Brown basmatirijst, gekookte eitjes en wat verkruimelde linzenchips voor de crunch. 

Balletjes in tomatensaus met schijfjespatat en broccoli. 

Pindasoep! Met bloemkool, courgette en omelet erin. En een broodje erbij om te dippen. 

Udonnoedels met champignons, shiitake, wortel, witte kool, lenteui, sesamzaad. Met japanserige smaakmakers.

Hier wordt het vandaag courgetti met gebakken champignons en spekjes. 

Spruitjestaart met spekjes en perzik. Gisteren de spruitjes al schoongemaakt, hopelijk lukt het vandaag gedurende de dag de taart dusdanig voor te bereiden dat ik rond etenstijd alleen de taart nog in de oven hoef te mikken. Kan ik dan eventueel alvast wat snijwerk voor morgen doen.

yette

yette

04-10-2023 om 07:48 Topicstarter

Klinkt spannend, Afrodite, maar ik denk niet dat ik die combinatie ooit zelf zou maken 

Hier vandaag ratatouille met panisses - en een biefstukje voor wie daar nog vlees bij wil. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 02-10-2023 om 19:46:

[..]

Ik dacht dat dat juist het idee van een slowcooker was. Dat je 'm aan kan zetten en er verder geen omkijken naar hebt. Dat valt dus tegen in de praktijk?

Je hebt helemaal gelijk! "Normaal" gaan we ook rustig de deur uit als de slowcooker aan staat, maar dan zijn het vaak recepten die we al vaker maakten. En dat was bij dit recept niet het geval, en lief combineert vaak recepten met elkaar en freestylet dan wat, dat is vaak heel prima maar als hij te weinig vocht toevoegt, moet je dat kunnen aanpassen gedurende de dag. En geen acht uur de deur uit zijn.

Gisteravond maakte lief een roti terwijl ik de kinderen naar opa en oma bracht, nog een tikje hyper van de kermis waar we geweest waren. In de avond zijn lief en ik gezellig de stad in geweest (bandje, biertje) en dat beviel goed. Gelukkig werk ik thuis vandaag. Vanavond een Hello Fresh-gerecht, box is gisteren bezorgd, nog geen idee welke we kiezen.

Vandaag wordt het bietenrisotto. Ik heb net de bietjes in de oven gezet om te poffen. Dan kan ik ze daarna nog even roosteren voor ze door de risotto gaan.

Morgen maak ik worstjes in appelprei saus met aardappelpuree.

OF ik zin heb in de herfst.....? Ik was heel blij met de zon vanochtend maar blijkbaar kwam ik in de supermarkt toch in een herfststemming 😀

yette schreef op 04-10-2023 om 07:48:

Klinkt spannend, Afrodite, maar ik denk niet dat ik die combinatie ooit zelf zou maken

Hier vandaag ratatouille met panisses - en een biefstukje voor wie daar nog vlees bij wil.

Dat dacht ik ook, de eerste keer, maar het is een favoriet geworden hier 

afrodite05 schreef op 04-10-2023 om 10:12:

[..]

Dat dacht ik ook, de eerste keer, maar het is een favoriet geworden hier

Zo maakte mijn moeder vroeger een gerecht met een blik bruine bonen, perziken uit blik, ui, speklapjes en door de tomatensaus (blik) ging zeker weten curry gewurz. Met rijst. En smullen dat wij dat toen vonden! En mijn moeder had het meeste in blik/in de vriezer/op voorraad dus die toverde dat zó op tafel. Hebben jullie ook van die gerechten waarvoor je alles in huis hebt?

irmaladouce schreef op 04-10-2023 om 07:19:

Udonnoedels met champignons, shiitake, wortel, witte kool, lenteui, sesamzaad. Met japanserige smaakmakers.

De noedels schuiven door naar later deze week.

Er kwamen twee prachtige kabeljauwhaasjes in de aanbieding op m'n pad net. Die gaan op een bedje van prei met een mosterdsaus in de oven. Daar komt aardappelpuree bij (als man die wil maken, want ik kan dat niet  ) of rijst.

Klinkt goed, die visjes! Hier is het thema kikkererwten/vegan.

Vandaag eten we namelijk harira en zadencrackers met hummus en wortelsalade en vanavond wordt het falafel met knoflooksaus en komkommer-ui-avocado-tomaatsalade met grove broodcroutons. Ik moet me denk ik wel inhouden om er geen uitgebakken spek doorheen te doen ofzo. 

Teigera schreef op 04-10-2023 om 08:55:

[..]

Je hebt helemaal gelijk! "Normaal" gaan we ook rustig de deur uit als de slowcooker aan staat, maar dan zijn het vaak recepten die we al vaker maakten. En dat was bij dit recept niet het geval, en lief combineert vaak recepten met elkaar en freestylet dan wat, dat is vaak heel prima maar als hij te weinig vocht toevoegt, moet je dat kunnen aanpassen gedurende de dag. En geen acht uur de deur uit zijn.

Gisteravond maakte lief een roti terwijl ik de kinderen naar opa en oma bracht, nog een tikje hyper van de kermis waar we geweest waren. In de avond zijn lief en ik gezellig de stad in geweest (bandje, biertje) en dat beviel goed. Gelukkig werk ik thuis vandaag. Vanavond een Hello Fresh-gerecht, box is gisteren bezorgd, nog geen idee welke we kiezen.

Ik snap t!

Ben je al begonnen met je nieuwe baan? Hoe bevalt het?

Die pindasoep klinkt goed Moos, goed idee!

Pasta puttanesca is hier het go-to recept met houdbare voorraad.  

Wij eten vanavond wraps met een vulling met kip, bonen, mais, paprika en ui. Komt nog geraspte kaas, zure room en salsa bij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-10-2023 om 16:50

hier gemarineerde kipfilethaasjes met pompoenpitten erop. Die gaan de oven in en verder maak ik er krulpatat bij klaar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.