Eten
Koreveen
17-06-2023 om 08:39
Drukke week en weinig zin om te koken. Had een grote pastasalade met zongedroogde tomaat, komkommer, pesto, pijnboompitten, paprika, courgette gemaakt en daar hebben we 2 dagen van gegeten. Gisteren maakte ik een poke bowl met gerookte zalm, avocado, wakame, komkommer, wortel, veldsla en sriracha mayo. Was erg lekker.
Vanavond maakt lief hamburgers op broodjes en ik maak er een salade bij.
Leuk dat je er weer bent, Kaaaatje.
Ben ook benieuwd naar de ontknoping van het vuilniszakkenavontuur.... ![]()
RoosOpJeHoed
17-06-2023 om 09:44
Dewi-Sri's quest for garbage bags, the saga continues.... Iedereen in spanning hier om die vuilniszakken, haha! Wat een gedoe ook om er zo aan te moeten komen.
Toetie, wij hebben dat hier ook: rode en oranje briefjes op je kliko of zak als je het niet goed doet. En dan laten de vuilophalers die zakken liggen met een sticker erop, maar de eigenaar van de zak laat hem lekker liggen en zo waait alles door de wijk. Het vuil ophaalsysteem is in onze regio echt een ramp!
OT: zoon wilde soep eten. Wortelsoep om precies te zijn. Niet de favoriet van man en mij, maar ok. Nu is zoon ziek, wil niks eten... Arme knul en arme wij 
afrodite05
17-06-2023 om 09:49
@Roos: is het een optie om de wortelsoep in te vriezen voor later als hij weer beter is en dan vanavond iets anders maken voor man en jou?
Libertine
17-06-2023 om 11:41
gister was ik eindelijk naar een restaurant in Rotterdam waar ik al een tijd graag heen wilde en het was geweldig leuk.
Nu sta ik van restjes groenten een pastasaus te maken die ik daarna in de vriezer gooi. Man draait al pizzadeeg want die wil vanavond weer met z’n nieuwe pizza oven spelen.
Dewi-Sri2
17-06-2023 om 12:03
Quest for garbage bags
. Ja, zo kan je het wel noemen. Gelukkig hebben we hier geen last van wat voor afvalstickers dan ook. Dat zou ook geen doen zijn. Het systeem werkt hier heel anders. Alleen het restafval wordt opgehaald; plastic, papier en glas moet je zelf wegbrengen naar een zgn. déchetterie (déchets is afval). Die liggen op het platteland vaak buiten het dorp. Dat betekent dat heel veel oude mensen die geen auto hebben, en dat zijn er hier heel veel, alles ongescheiden in hun vuilniszak doen. Daar wordt verder niet moeilijk over gedaan, het wordt gewoon meegenomen. Ter compensatie scheiden wij ons afval dus pijnlijk precies.
On topic: ik heb nog geen flauw idee wat we vanavond gaan eten. Misschien weer iets met witlof, en ik heb nog lekkere marinade voor kip, die op moet (de marinade dus).
MijnNaamIsHaas73
17-06-2023 om 13:48
kaaaaatje
Ik maak vanavond nasi want oudste houdt daar niet van en die is vanmiddag naar een feestje
Moirmel
17-06-2023 om 14:10
Partner werkt sinds kort in de kinderopvang en heeft vandaag de klachten van buikgriep.
Ga vanavond een simpele fruitschotel maken, misschien met wat kaas, maar vooral veel vocht en licht verteerbaar.
ToetieToover
17-06-2023 om 23:12
Het was echt weer voor een Italiaanse tomatensaus en dat werd het. Met lamsgehakt omdat ik niet goed had gekeken in de vriezer maar dat was best lekker. En ansjovis, knoflook, suiker, azijn, courgette, ui, passata, kaas, zoiets. Met gele linzenspaghetti.
lunch was nat en zout en koud: een smoothie van bevroren fruit & meloen met ham en kruidendressing & gazpacho.
FaithfulDuck87
17-06-2023 om 23:15
Friezinnetje schreef op 17-06-2023 om 13:51:
ik denk dat ik taco's ga maken. Staat nog een restje rundvlees.
geen taco's er van gemaakt maar heb dit restjes opgebakken met champignons en tussen broodje gedaan.
afrodite05
18-06-2023 om 07:15
Straks voor de eerste vaderdag ga ik croissantjes rollen, daarbij komt een sapje en de witte chocoladetaart. Ben benieuwd of die laatste goed is gelukt. Maar het "ontbijt" zal wel pas tegen de middag geserveerd worden, man lag pas rond 4.00 in bed.
Vanavond eten we kipragout uit de diepvries met rijst en broccoli.
Dolfje
18-06-2023 om 07:35
Ik heb eigenlijk nog niks bedacht voor vanavond. Lag veel te laat in bed en veel te vroeg wakker.