Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Van harte Yette, wat een opluchting!

Hier was het vanavond een lafhartige salade van allerlei restjes met een niksige dressing. Ik had absoluut geen inspiratie. Die ga ik morgen bij de Hyper U wel weer opdoen. Hoop ik. Hoopt echtgenoot ook.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-06-2023 om 07:15

Lasagne

Maar...Dewi...heb je nou je vuilniszakken al? 

Hier vanavond iets met kikkererwten in een pittige tomatenstoof, uit de vriezer. Of misschien kook ik toch zelf maar dat beslis ik dan vanavond want nog geen inspiratie. 

ik bak vanavond friet met snacks. 

Ik heb shoarma van kipdijfilet, erbij  een hoop sla en tomaat en rode ui. Dit keer met k&k knoflooksaus want nog over van toen we laats hier bbq hadden.

Ik maak vanavond caesar salade en daar bak ik wat friet bij in de airfryer 

Ook ik dacht vanochtend aan de vuilniszakken van Dewi-Sri (toen ik de mijne verving)!

Vanavond maak ik orzo op een bedje van veldsla, met kastanjechampignons en Parmezaan en kipgehaktballetjes die ik op smaak breng met dragon en citroen en knoflook. 

Haha hier ook vuilniszakken gedoe. Ze waren al een paar dagen op en lief haalde vandaag nieuwe bij de supermarkt want ik was een beetje druk met werk en had de lege PMD-verpakkingen zo opgestapeld  maar ik kan zelf heel slecht tegen troep. En die dingen moeten in een speciale zak anders krijgt je vuilnisbak een rode kaart . Al 2x gehad wegens ‘ondoorzichtige zak’ terwijl de ‘speciale’ zakken ook ondoorzichtig zijn. Anyway, afvalcoaches moeten er ook zijn 
Lief besloot om pannenkoeken te bakken voor onze brunch en nam alles daarvoor mee. Tot en met vers fruit en slagroom aan toe.

Later vandaag iets met de houtskool tafelgrill en iets met salade. Ik denk er nog over na. En dan gaat lief weer voor ons naar de supermarkt wandelen denk ik 

yette

yette

16-06-2023 om 11:43 Topicstarter

Bedankt voor de felicitaties! 
Ik ga vanavond ergens uit eten met de geslaagde. Nog geen idee waar. Nu eerst lekker samen naar Kröller Müller

Leuk Yette, het Kröller Müller! Ik ben er dol op. Het is bij jullie vast ideaal weer om in de beeldentuin te wandelen.

Ik heb nog steeds geen vuilniszakken . Gisteren was het hier zulk kil en triest weer dat ik helemaal geen zin had om de deur uit te gaan, en vanmorgen hadden we andere bezigheden. Dat wordt dus maandag.
Gelukkig had mijn slager veel inspiratie, dus ik heb voor vanavond lekkere 'baskische' spiezen meegenomen. Daar doe ik wat witlofsalade bij, en misschien dat ik nu eindelijk eens frietjes bak. Die liggen al een jaar in de vriezer, en mijn frituurpan is nog niet eens uitgepakt.

Vanavond is het onverwacht een feestje geworden. Een heel naar conflict in Nederland, waarover echtgenoot en ik allebei buikpijn hadden, is door een onverwachte partij in een handomdraai opgelost. We zijn nu helemaal blij! Onze enige zorg is nu nog onze robotmaaier, die ondanks nadrukkelijke maai-instructies, vrolijk zijn eigen gang blijft gaan, en nu nog steeds bezig is met ons mottige maar omvangrijke grasveld. Maar hee, who cares?

Ik heb de brochettes dus opgeleukt met een uitgebreide salade en bijzonder brood van onze bakker. Was erg lekker! Nu zit ik slaap te verzamelen bij een laat glaasje wijn. Echtgenoot is al afgehaakt.

Partner had een afspraak met een vriendin en daar hebben ze pizza gegeten. Zelf niet echt honger, dus denk niet dat ik iets zal eten. 

yette

yette

17-06-2023 om 06:26 Topicstarter

Wat fijn dat die zorg voorbij is, Dewi! 

Ik ben gisteren na Kröller Müller en via stilletjes edelherten bewonderen, met de 3e Grieks gaan eten. Vooraf koos ik gegrillde kaas. Was prima bereid, maar sinds ik Syrische kaas ken, vind ik halloumi toch wat tegenvallen. Dus daar had ik spijt van. Als hoofdgerecht vier soorten vis, warme aardappelsalade en Griekse salade. Heerlijk! Toe koffie met kumquatlikeur. 
Het was een zeer geslaagde dag! 

Vandaag maak ik roti-kip. 

Hoi, ik kom misschien toch weer aanhaken......
Gisteren aten we gebakken aardappels, venkelsalade met sinaasappel en olijven, en een worstje.
Vandaag eten we Jamie's zwarte bonen falaffel. Het lievelingseten van mijn jongste kind.

Ik heb niet echt terug gelezen, maar merkte dat ik toch nog regelmatig aan de dames van dit topic moest denken en ik zie dat sommige nog wel reageren, dus ik dacht, ik doe weer even mee!

Hé Kaaaatje! Leuk je weer te lezen!

Wij, nou ja man, slingert vanavond de bbq aan, erop 1 entrecote die we delen en elk een hamburger en maiskolf en sla erbij. Ik doe niks want ga straks werken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.