Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gisteravond nasi met roerbak groenten, vegakipstuckjes en een eitje, pindasaus en veel tauge on the side

Lief stak uiteraard de kamado aan en maakte picanha met chimichurry en ik maakte er een salade bij met rode biet, wortel, paprika, komkommer en avocado

Een restje lasagna en een restje macaroni uit de vriezer. Samen genoeg voor ons 4.
De macaroni gooi ik met kaas erover ook in de oven, lekker makkelijk. 

Pfoe, meeschrijven hier is wel een klus, momenteel! Hier gaat het goed, mijn herstel gaat prima (nog wel wat klachten, maar steeds minder dus ik mag niet klagen). Zoon doet het ook goed en man trouwens ook

Afgelopen dagen hebben we vrij makkelijke dingen gegeten, lang leve mijn diepvriesvoorraad! Gisteren aardappelbolletjes uit de airfryer met stoofvlees en erwtjes, we hebben een keer tomatensoep met courgette, linzen en chorizo gegeten, nasi met tomaten in sambal gorengsaus, lasagne met een salade... Vanavond staat er rijst op het menu met gewokte Chinese kool en kipsaté. Morgen wil ik couscous maken met gegrilde courgette en gegrilde paprika met wat feta. Ik hoop dat overdag alvast voor te bereiden, zodat het allemaal lekker snel klaar is als we moe zijn. Dinsdag pasta met gehakt, aubergine en een restje soepgroente en pittige tomatensaus. De kraamhulp had groentesoep gemaakt (met een pakje, ben ik nooit zo'n fan van, maar nu staan er nog wat zakjes uit die verpakking...) er was nog best wat soepgroente over, dus dit lijkt me een prima bestemming.

Verder ben ik mezelf te buiten aan het gaan aan dingen die ik al die tijd niet mocht, ik heb dus al een paar broodjes met zalm gemaakt, boterhammen met kaas en smeerleverworst, zachtgekookte eitjes gegeten, melk, yoghurt en havermout gegeten/gedronken... En natuurlijk weer lekker komkommer en tomaat snoepen tussendoor. Allemaal dingen die ik of vanwege de zwangerschap niet mocht, of die extra misselijkheid uitlokten. Heel fijn dat ik daar geen last meer van heb! 

oja, en komende week ga ik tiramisu maken. Het wordt een 8-persoonsportie. Ik wilde een portie aan schoonvader en aan mijn moeder meegeven, maar daar is man het niet mee eens. Hij zei dat hij het zo heeft gemist, dat hij die volledige bak voor zichzelf wil, of in elk geval niet met meer mensen wil delen dan met mij  Nog maar even bekijken wat het wordt. Hij krijgt volgende week zondag (zijn eerste vaderdag) in elk geval een witte chocoladetaart, wat mij betreft eet hij die in z'n eentje op. Hoewel, ik wil ook proeven.

Klinkt allemaal goed Afrodite, en fijn dat je je al weer een stuk beter voelt. 

Hier vanavond tomatensoep met stokbrood. Stokbrood gisteren gekocht voor bij bbq maar hij is overgebleven. Dan vandaag maar opeten. 

haha Afro, zo te horen is jouw partner een zoetekauw. Mijn lief roept altijd dat hij een tweede maag heeft voor toetjes. Dat is echt zo’n koekiemonster die ook hele taarten kan eten als hij de kans krijgt 

Ik bak een ovenomelet, konden alle restjes in. Beetje verse kruiden erdoor, eieren, overgebleven eiwitten, stukje hard geworden kaas, ui en alles staafmixen, op de restjes pasta en groenten gieten in een ovenschaal en bakken maar. Ik hoorde wel de tip om niet je oven te gebruiken als je je huis koel wilt houden maar zo warm is het hier toch niet. Voor vanavond weet ik het nog niet. 

Vanavond pastasalade met gerookte kip, zelfgemaakte pesto (ik had nog een portie in de vriezer) rucola, tomaatjes en parmezaanse kaas. Los wat rauwe paprika erbij. 

Meestal maak ik ruim voldoende dan heb ik morgen nog een portie voor de lunch. 

wij mochten bij familie aanschuiven.  We aten aspergesoep en koude aardappelsalade,  met groene sla, gekookte eitjes met anjovis erop, brood met smeersels. Was lekker!

wij hadden een pokebowl met edamame, kort gebakken zeekraal, zeewiersalade, dun gesneden radijs, wat komkommer, avocado en gerookte tofu die ik eerst door de maizena haalde en daarna knapperig bakte. Met wat sriracha mayo en sesamzaadjes.

Ik at een salade met blauwe kaas. 

Wij aten een portie friet op het concert en bier en vanwege de hitte een hele hoop water. 
Straks onze bestelde broodjes ophalen bij de campingreceptie, ontbijten en de tent weer afbreken. Het was een mooi weekend.

vanavond volkomen couscoussalade met paprika, tomaatjes, kikkererwten, munt, rucola aangemaakt met lekker veel ras El hanout. Erbij pittige falafel met humus. 

Libertine schreef op 12-06-2023 om 08:53:

vanavond volkomen couscoussalade met paprika, tomaatjes, kikkererwten, munt, rucola aangemaakt met lekker veel ras El hanout. Erbij pittige falafel met humus.

Mag ik bij jou komen eten? Klinkt heerlijk! 

Wij eten koude pastasalade met gerookte kip, paprika,  tomaat,  komkommer,  pb pitten, spekjes,  mozzarella en pesto dressing. 

yette

yette

12-06-2023 om 10:11 Topicstarter

Leuk om weer van je te horen, Afrodite! 

Hier vandaag een salade met gegrilde aardpeer, wat borlotti boontjes, roquefort en vier soorten sla uit de tuin. Walnootdressing erbij. Erbij een breekbrood met zelfgemaakte pesto en wat ik verder zoal in de koelkast vind.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.