Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Pastasalade met allerlei uit de groentenla en voorraadkast. Aangemaakt met een yoghurt-mosterd-citroen-honingvinaigrette.

Pastasalade met veldsla, mozzarella, parmaham, zongedroogde tomaatjes, komkommer, pompoenpitten en olijven. Vinaigrette van balsamico, ev olijfolie, worcestersauce, teentje knoflook en honing.

Hahaha, die toetjesmaag, ik heb mijn kinderen al jong geleerd dat wij die ook hebben . Volgens jongste zit die van hem bij zijn rechterschouder (al weten ze beiden wel dat het een geintje is).
Vanavond eten we melanzane alla parmigiana. Ook hier gaat dus de oven aan maar in onze keuken is het niet zo warm (die zit op het noorden), dat is wel te doen. 

Kippepoten ingelegd in honing en citroen sap, drietjes, en paprika courgette en ui, alles samen in de oven...

JtM

JtM

12-06-2023 om 11:57

Die toetjesbuik is herkenbaar zoon zegt vaak dat hij echt genoeg heeft gegeten... maar zijn toetjesbuik is nog wel leeg, haha. 

Wij eten vanavond simpel AGV: kip a la minute, doperwten/worteltjes en wat aardappeltjes uit de airfryer. Lekker makkelijk en simpel met dit hete weer.

net opp het werk een salade van kool, wortel,  geitenkaas,  appel en watermeloen. 
Vanavond iets met kippengehakt, prei of courgette en champignons.  

Gister zouden we eters krijgen en maakte lief pastasalade een kippenpoten. Gelukkig kwam het bezoek niet want de kippenpoten bleken vrij bescheiden van formaat Toe aten we Griekse yoghurt met aardbeien uit de tuin en basilicum uit mijn kruidenpottentuintje. Heerlijk. Ik heb zeker geen toetjesmaag, hou niet erg van toetjes en als ik genoeg heb, heb ik genoeg. Maar dit was ontstellend lekker  
Vanavond meer pastasalade, in elk geval opgehoogd met de eerste erwtjes uit eigen tuin. 

Wij eten vanavond wat tapas hapjes en een stuk stokbrood wat ik nog in de diepvries heb wat ik in de oven gooi met kaas of zo.
En een kom soep.
En na taart want ik ben jarig 

JtM

JtM

12-06-2023 om 13:21

Gefeliciteerd Dolfje 

Gefeliciteerd Dolfje   

Gefeliciteerd Dolf!

Dankjewel allemaal 

Nou de was staat aan en tent etc ligt bijna allemaal weer op zijn plek in de schuur. 
Ik vind het leuk kamperen maar zo na al die drukte ook wel weer fijn lekker rustig thuis. Met mijn eigen wc

Gebakken aardappelen, rucola met gebakken uien en spekjes en geitenkaas uit de oven met eendenborstfilet. 

Nacho’s, met geruld gehakt, salsa, geraspte cheddar, ijsbergsla, komkommer, rode ui én crème fraîche!

vandaag gewokte snijbiet met honing-mosterddressing, walnoten en socca. Spicy soep erbij van een potje k&k thaise curry-kokossoep met een restje pompoen erdoor gekookt.

en verder een salade van linzen, tomaten, blauwe bessen, pistachenoot, oregano, basilicum (die houdt van dit weer!) knoflook, dressing van restje honingmosterd aangevuld met olijfolie en ansjovis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.