Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gister aten we quiche loraine met een salade ernaast.

Vanavond is het een beetje hap snap ivm hobby's kinderen. De kids eten spaghetti (saus uit de vriezer) en er is nog een restant salade van gister. Ik eet couscous salade met geroosterde paprika en courgette, zongedroogde tomaatjes, komkommer, feta, lente ui en ik gooi er zo nog een berg Munt doorheen.

Door Teig heb ik nu trek in pannenkoeken, misschien dit weekend ergens...

hier nog een keer gevulde ravioli met pestoroomsaus.

Dolfje schreef op 09-06-2023 om 09:23:

Wij waren dus uit eten in een all you can eat en ik heb schandalig veel op dus de weegschaal was net niet zo aardig
Moet het even kopiëren van het menu want ik weet het niet meer precies:
In elk geval 2 stukjes stokbrood met kruidenboter.
Van de voorgerechtjes : rundercarpaccio crostini , pekingeend wraps( 2 hele kleintjes en gedeeld met man) Aziatische biefstukspiesjes( dat had man waar ik er dus een van ruilde ) kip gyoza ( ook gedeeld met man ) hij had baby back ribs maar dat hoefde ik niet.
Sushi: ik hou niet van vis dus had een Karaage roll met Japans gefrituurde kip en avocado, vond deze heel lekker.
Van de hoofdgerechten ( zijn kleine porties beetje tapasgrootte zeg maar) :beef in kantonese stijl, ribeye, kip in champignonroomsaus en pekingeend.
Man had Oa iets met garnalen maar dat lust ik niet en Kip in Shanghai stijl wat leek op de Orange chicken die we in de Vs gegeten hebben en hij had nog iets van sushi en nog iets wat ik niet meer geproefd heb.
Nagerecht hebben wij niet meer gedaan, moest je voor bijbetalen en we zaten behoorlijk vol. Paar biertjes erbij en het was lekker en erg gezellig.
Bij thuiskomst nog even een rondje door het park gewandeld om het eten te laten zakken.

Vanavond maak ik een salade denk ik, misschien wel weer de kha aardappelsalade, denk dat ik daar alles wel voor in huis heb.
Ga vandaag de spullen bij elkaar zoeken want we gaan kamperen en naar een concert. Eten morgen dus op de camping en zondag op het concertterrein dus dat zal vast niet zo gezond zijn.

Was het bij “hof van” Dolfje? Heb er al wat van gehoord en wil het graag uitproberen! Is het een aanrader?

Wobbelkont schreef op 09-06-2023 om 20:59:

[..]

Was het bij “hof van” Dolfje? Heb er al wat van gehoord en wil het graag uitproberen! Is het een aanrader?

Ja!  Schoonzus had voucher's via Tripper oid dus een beetje goedkoper. Zou de weekendprijs er niet voor over hebben,  het is exclusief drinken. Maar wij hebben 30€ pp betaald. Ik vond het heel lekker.

Vandaag dus naar de camping en we eten in het restaurant daar of halen iets bij de snackbar daar, ligt er ook een beetje aan hoe druk het er is.
Heb de menukaart van het restaurant natuurlijk al weer bekeken

Veel plezier op de camping Dolfje!

ToetieToover, creatief idee van het gourmetstel voor pannenkoeken . Ze zouden het wel kunnen hoor, motorisch, maar ik vind 'mijn' pannenkoeken lekkerder. Het was gelukkig niet heel warm in de keuken gisteren, ging prima. En ze smaakten goed.

Vanmiddag een kraambezoek. Daarna oudste frut ophalen, die bij de opa en oma van een vriendinnetje logeert, op de camping hier vlakbij. Vanavond eten we een pluimfeestburger op een broodje, rauwkost en frietjes.

Ik ga met vriendinnen eten aan het water. We maken allemaal iets tapas achtigs.  Liefst glutenvrij en vega. Ik maak nachos,  heerlijk! Met tomaat, lente ui, Cheddar en verder nog even kijken. 

ik maak denk ik maar een lekkere pastasalade. Heb nog een paar chipolataworstjes liggen, en sla, pasta, ui, komkommer, gegrilde nectarine, en even kijken wat er verder op moet. 

Ik ga vanavond met de kinderen uit eten bij een tapas restaurant.  

yette

yette

10-06-2023 om 15:54 Topicstarter

Rode curry met gehaktballetjes, sperziebonen, zoete aardappel, gele paprika, rode ui en wat paksoi. Met basmatirijst waarin ik wat limoenblad, sereh en cardamom meekook. 

Hier stond caponata op het menu vanavond. 

Vanmiddag bier en bitterballen en vanavond schnitzel met pepersaus op de camping. Was eigenlijk best wel prima! Nu voor de tent in de avondzon met her en der muziek op de achtergrond van de artiest waar we morgen heen gaan.

mn echtgenoot kocht vandaag een houtgestookte pizza oven. Vermoed dat we de aankomende tijd pizza eten in het weekend

 
Man maakte het deeg en ik topte die van mij af met dun gesneden courgette, kastanje champignons, wat paprika, zongedroogde tomaatjes, kappertjes en kalamata olijven. Na het bakken (binnen een minuut klaar!) wat chili olie, basilicum en rucola. Echt heel goed gelukt! 

Friezinnetje schreef op 10-06-2023 om 10:43:

ik maak denk ik maar een lekkere pastasalade. Heb nog een paar chipolataworstjes liggen, en sla, pasta, ui, komkommer, gegrilde nectarine, en even kijken wat er verder op moet.

het werd bbq bij vriendin. Gezellig! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.