Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


hier worden de boodschappen voor een hele week altijd op vrijdag bezorgd, wat betekent dat er op donderdagavond nog vrij weinig in huis is.

Ik heb nog wat gekookte rijst in de koelkast en nog wat restjes groente. Kan ik nog net een schrale gado gado mee maken denk ik. 

Ik had vanmorgen kip uit de vriezer gehaald, maar ik wist nog niet wat ik ermee moest maken. Gelukkig kwam ik een recept tegen van Onno Kleyn waarin het woord 'limoenblad' voorkwam. Ik duik dus in mijn diepvriesvoorraad jeruk purut en maak iets heel lichts met veel groenten in oosterse kippenbouillon en met rijst. Daar heb ik tenminste geen recept voor nodig, ik klooi lekker wat aan. Gember heb ik ook nog, salam, en mijn pas gekochte lombokplantjes geven een zeer overvloedige oogst, dus daar kan ik ook wat mee.

hier werd het krulfrieten met stoofpotje en rauwkostsalade

Wij hadden een kinderfeest met soep, pannenkoeken en broodjes knakworst.  Ik heb een bekertje soep op en daarna sushi gehaald en lekker met man in de tuin opgegeten terwijl de kinderen uitbuikten op de bank. Prima geregeld 

Heb ik dus weer: de kip die ik uit de vriezer gehaald had bleek geen kip te zijn maar de zeeduivel van vorige week. Ja, ik had keurig op het zakje gezet wat er in zat, maar als je niet leest... Gelukkig is het toch lekker geworden, want met wat aanpassing aan de gaartijd bleken kip en zeeduivel heel goed inwisselbaar te zijn.

Bedankt Haas, nu heb ik enorme zin in broodje knakworst . Je kunt hier wel knakworst krijgen, maar die haalt het niet bij de verse knakworst van de AH. Slapper en veel minder rooksmaak. Zo blijft er altijd iets te wensen over .

yette

yette

09-06-2023 om 07:43 Topicstarter

En als je ze op de bbq legt, Dewi? Wij doen dat wel eens met de Franse knakworst uit de koeling, voor een van de kinderen. Heb zelf alleen nooit de behoefte gehad om het te proeven 

Hier vandaag tuinkruiden-worst, gebakken krieltjes en een 'groentela-moet-leeg-salade'. 

Wij waren dus uit eten in een all you can eat en ik heb schandalig veel op dus de weegschaal was net niet zo aardig
Moet het even kopiëren van het menu want ik weet het niet meer precies:
In elk geval 2 stukjes stokbrood met kruidenboter.
Van de voorgerechtjes : rundercarpaccio crostini , pekingeend wraps( 2 hele kleintjes en gedeeld met man) Aziatische biefstukspiesjes( dat had man waar ik er dus een van ruilde ) kip gyoza ( ook gedeeld met man ) hij had baby back ribs maar dat hoefde ik niet.
Sushi: ik hou niet van vis dus had een Karaage roll met Japans gefrituurde kip en avocado, vond deze heel lekker.
Van de hoofdgerechten ( zijn kleine porties beetje tapasgrootte zeg maar) :beef in kantonese stijl, ribeye, kip in champignonroomsaus en pekingeend. 
Man had  Oa iets met garnalen maar dat lust ik niet en Kip in Shanghai stijl wat leek op de Orange chicken die we in de Vs gegeten hebben en hij had nog iets van sushi en nog iets wat ik niet meer geproefd heb.
Nagerecht hebben wij niet meer gedaan, moest je voor bijbetalen en we zaten behoorlijk vol. Paar biertjes erbij en het was lekker en erg gezellig.
Bij thuiskomst nog even een rondje door het park gewandeld om het eten te laten zakken.

Vanavond maak ik een salade denk ik, misschien wel weer de kha aardappelsalade, denk dat ik daar alles wel voor in huis heb.
Ga vandaag de spullen bij elkaar zoeken want we gaan kamperen en naar een concert. Eten morgen dus op de camping en zondag op het concertterrein dus dat zal vast niet zo gezond zijn.

Klinkt goed dolfje!

Wijneten vandaag frietjes uit de airfryer met een gemarineerde kipspies en salade. Lekker makkelijk want man is een weekend weg en de schoonmaakster heeft vakantie

Lekker Dolf, gewoon genieten hoor, die weegschaal wordt vanzelf weer aardig

Vanavond de laatste wandeltocht van de avondvierdaagse. Vertrektijd is wat later dan de andere avonden, dus we kunnen rustig aan doen. Heb een stokbrood gehaald en lekkere kaasjes en smeerseltjes. Wat snoepgroente erbij met een dipje. En voor na het wandelen een mini-Magnum.

Ik bak vanavond pannenkoeken. Iets met beloofd is beloofd enzo. 29 graden en ik ga pannenkoeken bakken, ik lijk wel gek. 

Teigera schreef op 09-06-2023 om 11:31:

Ik bak vanavond pannenkoeken. Iets met beloofd is beloofd enzo. 29 graden en ik ga pannenkoeken bakken, ik lijk wel gek.

Haha Teigera, ik zou de gourmetset op de tuintafel zetten en ze zelf laten bakken. Of is dat te gevaarlijk qua motoriek en moet je er dan alsnog naast zitten?

Ik eet nu een zomerse salade: watermeloen, munt, feta, rode ui en zwarte bonen. Bij wijze van brunch.

Gelukkig is hier de keuken niet zo heet, dus ik maak voor vanavond nog een keer aardappelgratin uit de oven met sperziebonen en varkenshaasjes met een roomsausje met zilverui, spek, champignons en knoflook/wijn/tijm. Lekker klassiek  .


In Amsterdam is het reserveren van goeie restaurants een drama dus ik heb weken geleden al een plek geregeld bij een van m’n lievelings plekken waar ze heel goed rekening houden met vegans en vega’s (voor man) en zalige wijnen serveren. Zin in.

ToetieToover schreef op 09-06-2023 om 11:36:

[..]


Ik eet nu een zomerse salade: watermeloen, munt, feta, rode ui en zwarte bonen. Bij wijze van brunch.



Oh lekker al heb ik er nooit bonen in gedaan. 

ik ga zometeen kip siam klaarmaken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.