Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

07-06-2023 om 08:49 Topicstarter

We doen het hier allemaal anders De jongste (18) en ik ontbijten alleen op zondag. Hij luncht op school wel met brood en maakt rond 15.00 een uitsmijter/soepje/bapao/tosti. Ikzelf eet de rest van de dagen twee keer warm. De andere nog thuiswonende (22) is een langslaper en ontbijt om 10.00 en luncht rond 15.00. De Vader is de enige die de gewone tijden voor ontbijt en lunch aanhoudt. Maar het is vanwege zijn werk, dat we 's avonds zo laat eten. 

Wij eten meestal rond 18.15/18.30. Jongste gaat om 19.30 naar boven dus veel later is niet handig.  

Gisteren werd er lasagne voor ons gekookt. 

Ik wil vandaag iets gezonds want morgen eten we op een feestje en de dagen daarna beloven ook niet veel goeds qua groente intake. Terwijl ik dit type krijg ik een ingeving. Het wordt gado-gado. Bakjes op tafel en dan kan iedereen kiezen wat ie wil, maar iig veel groenten. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 07-06-2023 om 09:43:

. Het wordt gado-gado. Bakjes op tafel en dan kan iedereen kiezen wat ie wil, maar iig veel groenten.

Goed idee, kan ik vrijdag wel maken!

hier vanavond een spicy wortelsoep met naan.

we eten meestal rond 19.30. Man en ik zijn vaak pas tegen 18.00 thuis van werk. Dan koken en eten en daarna gaan sommige huisgenoten nog sporten (sportschool)

Wat leuk, Moos! Peter Gabriel.

En wat gezellig, die avondvierdaagse met ‘t hele gezin, Teigera (en idd dapper van je jongste).

Ik maak vanavond 2 individuele bordjes sla met gemengde groene sla, rode en gele paprika, rode ui, bosaardbeitjes die ik in de tuin vond en knoflookcroutons. Daar komt iets van de bbq bij wat ik nog moet kopen straks.

Wij eten nooit voor 19.00 uur, maar proberen altijd wel vóór 20.00 uur aan tafel te zitten. In het WE of vakantie eten we op onregelmatige tijden (maar wij wonen niet in NL).

Morgen is hier een vrije dag en ik «maak de brug», dus heb straks een lang WE. Hoera!

Wij eten tussen 17.30u en 18u. Vaker rond 18u. Vind ik fijn omdat ik vaak sport in de avond en ook met de bedtijd van de jongste.

hier gevulde pasta met een sausje met rauwe ham, ui, tomaatjes en pesto-roomsaus. 

Wij eten meestal 18h15/18h30, vooral omdat ik dan pas thuis kom van werk. Als ik thuis werk of vrij ben, kook ik meestal en eten we meer rond 18h/18h15.
Oudste frut had vanmiddag een feestje van haar sport, met pannenkoeken - die hoefde dus niet meer te eten. Wij aten orecchiette met kipdijfilet, kastanjechampignons, Parmezaan en erwtjes. Jongste frut had vandaag een rustdag, vier dagen 5 kilometer is echt te veel voor hem, maar morgen loopt hij weer mee. Oudste liep wel gewoon.o

Wij gaan uit eten, zouden we 2/3 weken geleden al doen vanwege verjaardag van schoonmoeder maar toen ging het vanwege ziekte niet door. Het is een ayce restaurant met kleine hapjes. Ben benieuwd. Heb uiteraard al op de kaart gekeken en zie wat lekkere gerechten staan.

Gister schuumde ik op werk een bordje bij elkaar met risotto, in de schil gegaarde tuinbonen, een stukje schelvis en salade. Was lekker (gelukkig, anders had ik teleurgesteld moeten zijn in mijn collegae ) Vandaag vrij, ik zal zo ns de groentela induiken voor inspiratie.
Als ik vrij ben eten we meestal om 18.30/19.00, als ik werk ben ik meestal pas om 19.30 thuis. Zeker als ik werk lunch ik meestal pas laat (want ik vergeet het vaak) dus dat komt dan mooi uit.

Rond een uur of 16:00-17:00 wordt het aardappelpuree met wortels en kastanjechampignons, en een speklapje.

Vanavond rond 22:00 wordt het een Pizza döner met knoflooksaus, samen met de hoofdtrainers van de voetbalclub als “laatste avondmaal”.. Alvast een klein afscheid!

Vandaag eet ik strak om 16:30 uur, onderweg van mijn kantoorbaan naar de sportschool. Of ik begin er alvast aan tijdens het laatste overleg als dat uitloopt want sporten met volle maag is niet fijn. Ik heb dus ‘onderweg-eten’: een pastasalade deze keer. Met pesto, champignons, gerookte kip, radicchio, en snijsla bovenop.

Voor de lunch heb ik een magnetron ter beschikking en dat wordt een restje aardappelgratin, kropsla met een gekookt ei en sperziebonen in adjuma-tomatensaus. 

Wij eten hier altijd om 17 uur/17.30 uur. Is zo gekomen omdat zoon rond 18.15/18.30 uur naar bed gaat. Maar dat wordt langzaamaan ook steeds later, dus het avondeten verschuift ook wat. Vond 17 uur echt zo intens vroeg, altijd om 20 uur nog kwark eten want hongerrrrr. En in combinatie met werk niet altijd heel handig.

Deze week wel weer strak om 17 uur eten want vierdaagse. Vanavond maak ik broccolisoep met gebakken kastanjechampignons. Broodje erbij om een bodem te leggen voor het wandelen.

Wij eten vanavond een kaasschnitzel, patatas bravas en bloemkool. Die bloemkool rooster ik denk ik even in de oven, dat vinden we lekkerder dan gewoon gekookt. Daarna de laatste avondvierdaagse-wandeling!

yette

yette

08-06-2023 om 17:04 Topicstarter

Vandaag mag iedereen een diepvriespizza met spinazie naar eigen inzicht opleuken. Ik heb zo ontzettend veel mogelijkheden in huis, dat het vast een probleem wordt om te kiezen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.