Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Het is heerlijk in Friesland. We aten zondag een goddelijk 8 gangen verrassingsmenu. Met oa tartaar van picanha, kimchi van witlof, gedroogde brandnetel en schaafsel van nougat.
Zeeduivel in curry madras saus, gefrituurde zeekraal, Amsterdamse ui en ingelegde gember.
Lamsnek met onkruidpesto, artichokken, beurre blanc en olie van gefermenteerde gele paprika.

Bijzondere smaken en een gezellig en gastvrij team.

Er zitten hier echt een paar goede restaurants want gisteren een shared dining gedaan bij een gezellige bistro.
Vooraf deelden we gyoza met varkensgehakt en takoyaki: Japanse poffertjes met octopus, sriracha en rode kool
Hoofd was krokante Koreaanse kip die 24 uur in karnemelk was gemarineerd met sesam en mango en lamsbout met asperges, tandoori saus. Erbij krokante bloemkool en dike frieten.
Gelukkig maken we overdag lange wandelingen om te compenseren

Tjeu, dat klinkt heerlijk, Koreveen!

Wij eten vanavond simpel gebakken kabeljauw "filet royal", die ik gisteren in de aanbieding kocht. Die komt op een bedje van gewokte verse spinazie. Voor man nog (K&K) aardappelsla erbij en natuurlijk sla. Mss dat ik van een restje crème fraîche, melk en ansjovisjes een sausje voor bij die kabeljauw knutsel. 

yette

yette

06-06-2023 om 08:48 Topicstarter

Lekker, Koor! 

Hier vandaag gegrillde groenten (tomaat, aubergine, twee kleuren courgette, paprika's, wortel, ui) met köfte en rijst. 

Vanavond gnocchi (gebakken want veel lekkerder dan gekookt) met courgette en doperwtjes met wat room, zest en pesto, afgetopt met basilicum en rucola. Allemaal veganees natuurlijk

Ik maak zo een omelet om mee te nemen. En heb nog een bakje worteltjes weg te knagen.
Man heeft geloof ik weer eens een bakje curry uit de diepvries gehaald.

Salade met brie, babyspinazie, komkommer, avocado, walnoten, zonenbloempitten, appel, druiven en granaatappelpitjes met een dressing van olijfolie, mosterd en appelazijn (plus misschien een kneepje honing). Erbij wat crackertjes.

RoosOpJeHoed schreef op 06-06-2023 om 16:06:

Salade met brie, babyspinazie, komkommer, avocado, walnoten, zonenbloempitten, appel, druiven en granaatappelpitjes met een dressing van olijfolie, mosterd en appelazijn (plus misschien een kneepje honing). Erbij wat crackertjes.

Lekker! Ik denk dat ik deze week ook een salade ga maken. Vind dat altijd wel lekker als het tropisch wordt.

Vanavond eet  ik aardappels met sperziebonen en spinaziekaasschnitzel. 

geen zin om te koken, dus een paar crackers gegeten

Voor mij een gemengde salade meteen karbonade, en voor de kinderen aardappelkrokketten erbij...

Gister heel behoorlijk gegeten bij een Italiaan die ik vooral had gekozen om z’n handige locatie. Bord antipasti vooraf en een pizza gedeeld, half met aubergine en parmezaan en half met nduja. Daarna naar een fantastisch concert geweest, van Peter Gabriel Hij was echt nog helemaal in vorm met zijn 73 jaar en visueel   en lichttechnisch gezien was het denk ik de beste show die ik ooit heb gezien. Echt waanzinnig. 
Vandaag had ik ineens vreselijk zin om te barbecueën maar ik had er niet de meest logische groenten voor in huis. Heb aardappels gepoft en verder hadden we venkel, prei, rode ui en pompoen, en een braadworstje. Had een beetje een hard hoofd in al die harde groenten maar dat werd dus echt hartstikke lekker. Bakje tzatziki erbij gemaakt, jum. 

@ Koreveen, klinkt erg goed!
@Libertine ik bak de gnocchi ook altijd, gekookt vind ik het maar niks.
@Moosey: wat knap, van Peter Gabriel en z'n team.

Ik kreeg uit werk een snel bordje pasta voorgezet, schelpjes met tomatenmascarponesaus, pijnboompitjes, vega kip en Parmezaanse kaas. Daarna dag twee van de Avondvierdaagse, we zijn op de helft en ook de jongste doet dapper mee.

Wij aten gebakken aardappelschijfjes, doperwten en wortels en een slaburger.

Morgen gekookte aardappels, snijbonen en karbonade. 

Peter Gabriel, zo gaaf, Moos. Hoorde inderdaad van vrienden dat het geweldig was en ook visueel een spektakel.
Gisteravond zouden we een boottocht met gids maken door het gebied maar wegens te weinig inschrijvingen ging het niet door. Na een hele dag wandelen hadden we geen puf meer om een restaurant te zoeken dus omeletje gebakken. Vandaag naar huis. We rijden langs onze plaatselijke aspergeboer dus vanavond eten we ze op klassieke wijze met ham, ei en krieltjes 

yette

yette

07-06-2023 om 07:52 Topicstarter

Hier vandaag bolognese, kan ik de overgebleven gegrillde groenten van gisteren mooi in verwerken. 

Ik ga wat eerder beginnen vandaag. Gewoonlijk eten we rond half 8 - 8 uur, maar ik moet collecteren voor het epilepsiefonds. Dan is het handiger als ikzelf alvast op een 'normale nederlandse tijd' eet. Een uur of 6 of zo? Ik hoop in elk geval zo min mogelijk mensen te storen tijdens hun avondmaal 

Wat is bij jullie normaal? 

Hier is normaal tussen 17:30 en 18:15 ongeveer. Alleen tijdens vakantie wat later omdat we dan vaak eerst een borrel drinken na het strand /zwembad /excursie en dan pas gaan douchen en dan op zoek naar een restaurant gaan.  
Maar als je later  eet, algemene vraag, hoe laat ontbijt en lunchen jullie dan? 
Ik heb om 18:00 uur echt honger.

Vandaag eten we restjes groente, bloemkool,tomaat, courgette opgebakken met restje spekreepjes en een hamburger want die lagen nog in de diepvries.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.