Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gisteren Indiase kip kerrie-soep uit de diepvries met naambrood.  Vanavond wraps met krokante kipburger, maïs, tomaat, sla en chilisaus.  

Hier werd het gister kip van de bbq met aardappelkroketjes en salade. 
Heb nog een bakje sla over, die gaat zo mee naar werk.

Vanavond kip, champignons, puntpaprika, paksoi en een woksausje met rijst.

Ik heb een aubergine liggen, maar dat eet ik nou nooit. Ik hou er ook niet zo van. Iemand een goed idee wat ik daarmee kan doen?

Jynta1981 schreef op 05-06-2023 om 07:15:

Hier werd het gister kip van de bbq met aardappelkroketjes en salade.
Heb nog een bakje sla over, die gaat zo mee naar werk.

Vanavond kip, champignons, puntpaprika, paksoi en een woksausje met rijst.

Ik heb een aubergine liggen, maar dat eet ik nou nooit. Ik hou er ook niet zo van. Iemand een goed idee wat ik daarmee kan doen?

Gevulde aubergine? 

Hey afrodite  Hoe gaat het met jullie?

@jynta,  vullen inderdaad, of baba ganoush van maken,  in een traybake verwerken, door de pasta saus, melanzane van maken, grillen en een salade van maken,  om met alleen een sausjes bijgerecht.  

Wij eten vanavond lekker makkelijk,  gebakken aardappeltjes, snijbonen en gemarineerde kipfilet

Jynta1981 schreef op 05-06-2023 om 07:15:

Hier werd het gister kip van de bbq met aardappelkroketjes en salade.
Heb nog een bakje sla over, die gaat zo mee naar werk.

Vanavond kip, champignons, puntpaprika, paksoi en een woksausje met rijst.

Ik heb een aubergine liggen, maar dat eet ik nou nooit. Ik hou er ook niet zo van. Iemand een goed idee wat ik daarmee kan doen?

Ottolenghi heeft veel lekkere recepten. Mijn favoriete is die met ansjovis. Of het recept dat Yette postte, met mango en noodles. Of die met karnemelksaus en granaatappelpitjes.

Belangrijkste is de aubergine goed te roosteren in de oven. Of te bakken in een flinke laag olie. In eerste instantie neemt de aubergine de olie op, maar daarna komt het er weer uitgebakken en eindig je met heerlijke aubergineplakjes om verder te verwerken. 

Wij vonden de gnocchi met citroenroomsaus erg lekker, die komen hier nog wel een keer op tafel. En het recept voor de crispy bang bang bloemkool ga ik ook proberen, Teigera!

Vanavond maak ik een salade van watermeloen, komkommer, feta, zwarte olijven, rode ui en munt en flink versgemalen zwarte peper. Daar komt een plat brood bij en humus. Voor man liggen er nog runderchipos mocht hij daar behoefte aan hebben.

Lekker thuis met jullie spruit, Afrodite? Fijne kraamtijd!

Doodgewoon pasta a la Norma is ook goddelijk met aubergine. Maar de truc is inderdaad dat-ie echt gaar moet zijn, anders is de structuur naar en smaakt ie nergens naar. 
Wij eten vanavond bij een Italiaan alvorens naar een concert te gaan. Ik denk dat ik voor pizza ga, al een tijdje zin in

hier vanavond een gele curry met kikkererwten, bloemkool en kokosmelk. Erbij volkorenrijst en wat naan. Vegan recept van Paulines keuken. https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bloemkool-curry-met-kikkererwten

Geroosterde aardappeltjes met (rijkgevulde) witlofsalade en eitjes.

tomatengroentesoep met een pistoletje met italiaanse kruidenboter

Ik had nog een bakje kha zuurkoolstamp in de diepvries, die bak ik op met een paar extra spekjes en hopelijk smaakt dat dan nog en erbij een rundervink.
Lekker passend bij dit weer 

yette

yette

05-06-2023 om 17:36 Topicstarter

Aardappelpuree met rucola, tomaat en pesto, doperwtjes, keuze uit een zalmburger of merguez. 

Misschien bereid ik hem dus niet goed... bedankt voor de tips en ideeën!

Wat leuk dat het in de smaak viel Irmaladouce, van de citroengnocchi!

Wij aten vanavond een lauwwarm orzo-gerecht, met uitgebakken Serranoham, gesmoorde en gewone tomaten, verse tijm, pijnboompitjes. Erg lekker. Goede bodem voor de avondvierdaagse die daarna begon! Komende dagen wel vaker pasta, leek me wel makkelijk en goed voor het wandelen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.