Eten
Teigera
20-05-2023 om 08:16
Tja Afrodite, niet te plannen inderdaad. Het kindje komt wanneer het komt, ouders passen zich aan. Komt goed! Spannende tijd voor jullie.
Ik heb vanavond een bruiloftsfeest, daarvoor ga ik uit eten met wat collega's. Lief en de frutjes eten maar weer eens chili sin carne.
yette
20-05-2023 om 09:02
Wat spannend, Afrodite! Vanaf hier gezien, vliegt jouw zwangerschap echt voorbij
Is het wat groente betreft geen idee om een keer wat diepvriesgroenten in huis te halen? Ik heb altijd wel doperwten, boontjes en/of een zak gegrillde groenten in de vriezer.
Hier vandaag aardappeltjes in de schil & uit de oven, krokant gebakken Syrische kaas en een gemengde salade met vooral véél komkommer - die laatste was ik vergeten af te strepen in onze boodschappen-app waardoor ik er 2x2 heb gekocht 
Dolfje
20-05-2023 om 09:11
Succes met de laatste loodjes Afrodite!
Wij gaan naar een festival vanmiddag en van te worden eten we tosti's en daar zien we wel. Bier is ook vullend 
afrodite05
20-05-2023 om 09:23
@Yette, nou, vanaf hier kruipt de tijd, haha! Ik kan niet wachten tot die kleine er is, ook omdat ik dan ein-de-lijk niet meer zwanger ben.
Diepvriesgroente heb ik idd standaard in huis, maar die bewaar ik dus liever tot de laatste dagen van de planning, eerst de verse dingen opmaken. Erwtjes, spinazie, gegrilde groente idd. Of een blik bonen voor chili ofzo. Zo is er genoeg om even iets mee te koken, maar kan het ook niet verpieteren als we ineens toch weg zijn. Ik heb dus een paar maaltijden op de planning staan die prima een paar dagen of zelfs weken later zouden kunnen. Dus deze structuurjunk had een goed inkoopbeleid, al zeg ik het zelf 
MijnNaamIsHaas73
20-05-2023 om 10:31
Wat spannend allemaal Afrodite! Heel veel succes met de laatste loodjes. Ik hoop dat je je inner-structuurjunk straks een beetje los kan laten als de baby er is. Dat maakt het voor jezelf makkelijker. Go with the flow, of eigenlijk go with the beeb 😉
Klinkt goed GB die zelf gemaakte pasteibakjes. En ziet er ook best te doen uit!
Gisteren zouden we eigenlijk Grieks bestellen maar de kinderen mochten onverwachts bij een vriendje mee-eten dus het werd een charge of plans en we bestelden vietnamees. Was lekker even met z'n tweeën.
Vandaag wordt het denk ik salade niçoise.
Koreveen
20-05-2023 om 12:00
Spannend, Afrodite!
Het was zeker goed, GB echt smullen.
Vanavond eten we simpel soepje met stokbrood want daarna gaan we naar een verjaardag. En morgen naar een pop-up aspergerestaurant middenin de aspergevelden hier. Elke paar dagen kookt een andere chef-kok. Deze ken ik niet maar recensies van zijn restaurant zijn heel goed
Dolfje
20-05-2023 om 12:15
Koreveen schreef op 20-05-2023 om 12:00:
En morgen naar een pop-up aspergerestaurant middenin de aspergevelden hier. Elke paar dagen kookt een andere chef-kok. Deze ken ik niet maar recensies van zijn restaurant zijn heel goed
Ah zoiets heb je bij onze aspergeboer ook. Veel plezier vast!
MijnNaamIsHaas73
20-05-2023 om 12:41
Koreveen schreef op 20-05-2023 om 12:00:
Spannend, Afrodite!
Het was zeker goed, GB echt smullen.
Vanavond eten we simpel soepje met stokbrood want daarna gaan we naar een verjaardag. En morgen naar een pop-up aspergerestaurant middenin de aspergevelden hier. Elke paar dagen kookt een andere chef-kok. Deze ken ik niet maar recensies van zijn restaurant zijn heel goed
Wat gaaf Koreveen, lijkt me echt heel leuk.
Ik was nog vergeten te melden wat ik dan gisteren van de vietnamees at. Vooraf papayasalade met garnalen, kleine loempia's en viskoekjes. Vooral de loempia's waren heel lekker. De salade miste wat munt enof koriander. Iets groens iig (geen idee wat er bij de Vietnamese keuken hoort
).
Als hoofdgerecht deelden we een wokgerecht van kip met chili/citroengras saus. Lekker veel groenten ook erin en bami erbij.
afrodite05
21-05-2023 om 08:06
Lekker, Haas, Vietnamees! Het valt mij op dat in veel Aziatische keukens sowieso meer groente op tafel komt (grotere hoeveelheden) dan bijvoorbeeld in de westerse keuken. Of misschien ligt het aan mij, dat ik vaak in restaurants kom waar ze karig zijn met groente en je bord hoogstens versieren met een blaadje sla, een schijfje tomaat en een reepje komkommer. Bakjes groente voor de hele tafel zijn vaak ook ontoereikend, als die überhaupt al op tafel worden gezet. Ja, dan snap ik dat mensen niet aan hun 200/250 gr groente per dag komen. Of klink ik nu heel zuur?
Anyway, wij eten vanavond penne met champignon roerbakmix en het gehakt uit een braadworstje. Lekker makkelijk, hoef ik het niet meer te kruiden. Evt voeg ik nog wat erwtjes toe als de groente me te veel slinkt.
GeorgieBrown
21-05-2023 om 10:28
Ja, munt en koriander gebruiken ze allebei in Vietnam, Haas. En van die thaise basilicum. En nog meer, waarvan ik ook een deel niet herkende. Er waren in elk geval altijd bossen met kruiden op tafel die je zelf in je noodlesoup of springrolls kon doen.
Aphrodite, ik ben het helemaal met je eens!
Ik weet nog niet wat ik ga eten eigenlijk. Ik heb nog champignons waar ik iets me moet. Mss iets van een hartig taartje ofzo.
FaithfulDuck87
21-05-2023 om 10:29
ook nog geen idee. Mss vanmiddag naar voetbal, team kan kampioen worden. Dus als ik daar heen ga, weet ik het niet.
Dolfje
21-05-2023 om 10:53
Wij eten friet en kroketten uit de airfryer. After festival eten
morgen weer gezond.
yette
21-05-2023 om 11:06
Ik heb via tgtg 4 Wereldgerechten van Knorr gekregen. Die doosjes zijn voor 2-3 personen. Aangezien k&k sowieso niet mijn ding is, ben ik niet van plan er een tweede doosje bij te kopen. Maar weggooien is zonde. Gelukkig zijn ze tot augustus en oktober houdbaar - dus hoezo tgtg?!
Vandaag doe ik iets met het pakje 'dürüm'. Maar dan met falafel ipv kip en een pittige salade met oa kropsla, Chinese kool, bosui en komkommer en wat zuring en verse kruiden uit de tuin. Dressing met oa rode ui, gepekelde citroen en peterselie. Verder op tafel: schapenfeta, geraspte kaas, olijven, saus van de Knorr sausmix, wat geroosterde paprika's (ze moeten op) en extra pitabroodjes.
Althans, da's nu het plan
afrodite05
21-05-2023 om 11:48
Yette, als je ze niet zelf wil/kan/gaat gebruiken, kan je die wereldgerechten misschien aan een organisatie als de voedselbank doneren? Bij onze appie staat zo'n kar waar je dat soort dingen in kan leggen.
yette
21-05-2023 om 12:32
Goed idee, Afrodite!
Hier is doneren helaas wat ingewikkelder. Dan moet ik bij de voedselbank langs. Maar er is ook een lokale FB groep voor het ophalen van maaltijden (als iemand per ongeluk of expres teveel heeft gemaakt). Daar zet ik wel eens iets op.
Maar ik ben nu al bezig. Heb wat ik vantevoren kan doen al gedaan, zodat het eten vanavond zó klaar is.
We gaan straks naar de oudste die deze week voor onbepaalde tijd is opgenomen in de epilepsiekliniek. En dat is niet om de hoek. Gelukkig kunnen we er in het weekend de hele dag langs, maar doordeweeks zijn de bezoektijden erg lastig te combineren met koken & eten.