Eten
yette
06-04-2023 om 09:39
irmaladouce schreef op 06-04-2023 om 08:36:
Verse daslooktagliatelle met zelfgemaakte daslookpesto. Hoera, het is weer daslookseizoen... zooooo lekker ! Gegrilde gemarineerde lamsspiesjes en tomates provençales erbij.
En dan lekker het lange paasweekend in.
Klinkt goed! Ik heb vooral veel zevenblad en paardenbloemen. Komend weekend bak ik quiche met zevenblad. If you can't beat them, eat them!
Vandaag voor ieder een grote loempia met ei en een kom waterkers-soep (uit pakjes van de Hyper U die ik net op tijd achterin de kast ontdekte).
MijnNaamIsHaas73
06-04-2023 om 09:42
Ik eet vanavond op een feestje. De Bourgondische inslag van de gastvrouw en -heer kennende zal dat top geregeld zijn.
Man en kinderen krijgen soep met een tosti
anijsblokje
06-04-2023 om 12:13
Ik eet een salade van pastinaak, rode ui en blauwe kaas. Een beetje nationalistisch dus. Ik zou er nog magnoliabladeren aan kunnen toevoegen om in de tuinpluksferen mee te doen.
En daslook is inderdaad heerlijk!
ToetieToover
06-04-2023 om 14:36
yette schreef op 06-04-2023 om 09:39:
[..]
Klinkt goed! Ik heb vooral veel zevenblad en paardenbloemen. Komend weekend bak ik quiche met zevenblad. If you can't beat them, eat them!
Vandaag voor ieder een grote loempia met ei en een kom waterkers-soep (uit pakjes van de Hyper U die ik net op tijd achterin de kast ontdekte).
Yep, zevenblad en brandnetel staan weer op het menu! Vandaag in een maaltijdsoep, met kippenbouillon (pot), restje aardappelpuree en verder niet veel bijzonders aan smaakmakers: knoflook en zachte geitenkaas. Koken, staafmixer erop en tadaaaa. En zadencrackers met warmgerookte zalm erbij.
En verder: watermeloen salade met feta, munt, citroenmelisse, rode ui en zwarte bonen. Met opgebakken brown basmatirijst.
Dolfje
06-04-2023 om 17:32
Ik kwam er net tijdens het koken achter dat ik amper geraspte kaas in huis had voor de ovenschotel dus heb het aangevuld met wat stukjes gorgonzola erover. Zal vast ook wel smaken 
Teigera
06-04-2023 om 20:46
Lief vroeg ik gisteren om vandaag voor het eten te zorgen, en hij koos voor lekker lui: lamsroti afhalen bij onze favoriete tent. Heerlijk was het. Frutjes aten hun vingers erbij op. Dat begon met "Mama dat is wel een groot bord hoor, ik weet niet of dat gaat passen... (en eindigde met) is er nog meer? Mag ik nog een beetje?" 
afrodite05
07-04-2023 om 07:39
Ik trek een portie tajine uit de diepvries en maak er couscous bij.
Liever had ik die tajine tot na de bevalling bewaard, maar man heeft een aantal zakken met dit soort invriesdingen nogal ongelukkig in de diepvries geperst, waardoor het geen platte zakjes zijn maar onmogelijke vormen die super veel ruimte in beslag nemen. Tja, dat krijg je als je de diepvries op zolder hebt staan en zelf die trappen (bijna) niet meer op kan... Dus komende week ga ik nog wat andere dingen maken voor in de diepvries om de voorraad weer wat aan te vullen. Eerst wat dingen eruit om ruimte te maken, beginnend met de tajine.
Dolfje
07-04-2023 om 08:06
Wij gaan lekker uitwaaien dit weekend en heb voor vanavond ai een restaurant gereserveerd. Denk dat ik al weer wat ik ga nemen of ze moeten iets nieuws op de kaart hebben
Fijn weekend vast Allemaal.
ToetieToover
07-04-2023 om 08:55
Lekker, uitwaaien, veel plezier Dolf! En Afrodite druk bezig met de voorbereidingen.
Door Teigera krijg ik zin in lam, lamskoteletten, het is tenslotte bijna pasen, of is dat heel barbaars als je de lamskoteletten door de wei ziet huppelen
vandaag ‘functioneel’ eten: mijn wekelijkse kabeljauwleverslaatje, een k&k tonijnsalade en dan nog iets voor het avondeten. Geen idee nog. Misschien toch lammetjes, dus.
Teigera
07-04-2023 om 09:03
Haha ja mooi he Toetie, in de wei zijn ze heel schattig maar op je bord toch ook heel lekker.
Vanavond moet ik werken, ik neem een bakje pasta uit de vriezer mee. Lief maakt voor de frutjes pasta met blauwe kaassaus, spinazie en gerookte kip.
Moosey
07-04-2023 om 10:40
Ik was gister laat en lief had al iets uit de vriezer opgepiept. Ik maakte snel een husseltje met prei, kikkererwten, een restje tomatensaus. Geitenkaas erover, lekker. Vandaag naar een festival, even zien wat ik eet. Heb een vrij druk schema met concerten uitgestippeld voor mezelf dus moet al vroeg even wat halen ergens denk ik.
MijnNaamIsHaas73
07-04-2023 om 16:17
Veel plezier dolfje!
Gisteren op het feestje was er een Indonesische rijsttafel, echt heerlijk!
Vanavond is man verantwoordelijk voor het avondeten dus dat wordt weer fastfood uit de airfryer. Ik maak er zelf nog een salade caprese bij
Koreveen
07-04-2023 om 17:54
Ik werkte gisteren in onze Amsterdamse vestiging en had geen zin om in de file terug te staan, dus ik at bij mijn ouders die daar vlakbij wonen. Was een goede zet want het was mega druk en mijn moeder maakte mijn lievelingskostje wat ik thuis niet kan maken want lief lust dat niet: boerenkool stamppot met rookworst en spekjes.
We zouden dit weekend naar Paaspop gaan maar lief is door zijn rug gegaan (zwakke plek en te verwachten na alle spanning en verdriet rondom zijn vader) dus hele weekend thuis. Minus de corona jaren hebben we de laatste 12 jaar nooit een editie gemist…. Ik heb gelukkig de kaartjes kunnen verkopen en ben als een dolle boodschappen gaan doen want ik had me ingesteld op foodtruck eten. Maar dan gaan we thuis goed eten en drinken.
Vanavond maak ik spinazie zalm lasagne met ricotta
Veel plezier Dolfje!