Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Mijn schoonvader is helaas overleden. Gisteren was de uitvaart. Paar dagen flink druk geweest met alle voorbereidingen maar het was supermooi en liet helemaal zien wie hij was. Tja, en eigenlijk was het daarna gewoon gezellig bij de brunch met familie (die je een hele tijd niet hebt gezien) en vrienden. 's Avonds zijn we met klein groepje familie sushi wezen eten bij zijn favoriete restaurant.

Vanavond eten we een simpel paprika-tomaatsoepje wat ik nog in de vriezer had (nu is de voorraad kliekjes bijna op, wel fijn met die hectische tijden dat ik veel gezonde kliekjes had ingevroren) We eten dat met bruine afbakbroodjes. Daarna gaan we borrelen bij de buren dus daar ook nog wat lekkers te snacken.

Gecondoleerd Koor voor jullie!

Gecondoleerd, Koreveen

Gecondoleerd Koreveen 
Klinkt als een mooi afscheid 

Lekker genieten van de friet Dolfje 

Ben er misselijk van, misschien was 2 porties toch niet zo’n goed idee maar zeg dat maar niet tegen man

Dolfje schreef op 01-04-2023 om 20:06:

Ben er misselijk van, misschien was 2 porties toch niet zo’n goed idee maar zeg dat maar niet tegen man

Oeps .. misschien ook omdat je het niet neer gewend bent?

Ja dat zal ook wel meespelen. Morgen ga ik weer gezond. Ben van plan om te gaan sporten en we gaan als het droog is op de fiets naar schoonouders. Moet ik daar wel van de chocola afblijven 

Gecondoleerd Koreveen

Sterkte Koor!
Fijn dat de uitvaart mooi was. 

Ik was gister en vandaag laat en moe. Gister gauw witlof in de oven geduwd met ham en kaas en een afbakbroodje ernaast gelegd. Vanavond zat lief bij een kennis op het dorp toen ik thuis kwam dus daar ook nog even langs geweest, toen al helemáál geen puf meer om te koken. Maar ik wilde wel groente dus bakte ik gauw een courgette en een rode ui. Dat als bergje over 2 getoaste boterhammen oude kaas gegooid en dat was nog best smakelijk. En gezonder dan liefs boterhammen kipkerrie

Gecondoleerd, KV. Fijn dat jullie goed afscheid hebben kunnen nemen en dat het een mooie uitvaart was.

Het was een drukke week en eten was een beetje inspiratieloos (maar toch wel lekker). Maandag kikkererwtensoep met spinazie (waarvoor ik natuurlijk weer eens was vergeten kikkererwten in de week te zetten). Een dag pasta met een rode saus (ui/wortel/bleekselderij, geroosterde paprika/tomaat), een keer uit eten (pizza) en nog een keer de leftovers van de soep. En verder weet ik het niet meer. 

Komende week ga ik op een werktrip. Naar Bangladesh. Ben zeer benieuwd, ook qua eten. 

Sla met Adana kebab en het restje tzaziki van vrijdag.

Wauw GB, wat een interessant land om naartoe te gaan op werktrip. Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Sterkte gewenst Koreveen, de komende tijd. 

Vandaag familie over de vloer voor een vroege paas-brunch (volgende week zitten zij in Duitsland). Heb baba ganoush gemaakt, roze eieren (straks even vullen) en courgettesoep met pesto. Verder hebben we lekkere broodjes, stol, allerlei beleg, voor de kinderen een ronde cake met geel glazuur, van alles. Vanavond wordt het vis uit de oven met aardappeltjes en broccoli.

De pitabroodjes gisteravond waren een interessant experiment. Ik ga het nog vaker proberen, maar dan eens met ander bloem, ik vond ze namelijk niet helemaal goed nog. Ze waren ook wat klein, maar dat ligt natuurlijk aan mijn portionering. Ze waren wél eetbaar, dat vond ik al heel wat voor de eerste keer. 

Wat voor bloem had je Teig? Op zich komt het niet heel nauw. Waren ze wel dun genoeg en dus niet ongaar? Zout niet vergeten? 

Nee, zout heel netjes afgewogen, ik vond het bizar veel (maar ze smaakten prima dus maar goed dat ik het recept gevolgd heb). Ze waren wel dun genoeg, al had ik er ook twee wat dikker gemaakt om uit te proberen maar daar kwam niet echt lucht in. Ik had volkoren bloem. 
Wat ik lastig vond was dat het midden van het broodje wel lucht bevatte, maar de randen niet. Die waren daardoor erg knapperig (beetje té) en moeilijk in te snijden. 

Ahhh ja, volkoren is inderdaad niet zo handig. Dat is minder sterk en rijst/gaart moeilijker omdat het zwaarder is dan bloem. Dus moet het langer in de oven en dus zijn de randjes al overgaat/droog tegen de tijd dat het midden mooi gaar is.   Daarbij neemt volkoren meel makkelijker water op dan bloem, waardoor je deeg waarschijnlijk aan de droge kant was. Dat bemoeilijkt het rijzen ook. 

Ik denk dat het met bloem (definities: bloem is witte bloem, volkoren heet geen bloem maar meel) een stukje beter gaat de volgende keer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.