Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Interessant, dat pitabroodjes-bak-proces. Mij wel te veel gedoe voor nu 

Ik maak vanavond een simpele kip in zoetzure tomatensaus met ananas, paprika en erwtjes. Oh en rijst. 

ik heb vanmiddag een verjaardag, geen idee of ik daar wat krijg, maar er zullen iig wel wat hapjes zijn, dus ga niet voorbij

Vanavond eigen pizza! Ik had alleen verkeerd onthouden dat ik nog champignons had… dus het wordt er 1 met ontbijtspek en ui, en een met ansjovis en ? Cherrytomaten? Wortel? Of met warmgerookte zalm. Das wel decadent..

Moosey schreef op 02-04-2023 om 09:19:

Ahhh ja, volkoren is inderdaad niet zo handig. Dat is minder sterk en rijst/gaart moeilijker omdat het zwaarder is dan bloem. Dus moet het langer in de oven en dus zijn de randjes al overgaat/droog tegen de tijd dat het midden mooi gaar is. Daarbij neemt volkoren meel makkelijker water op dan bloem, waardoor je deeg waarschijnlijk aan de droge kant was. Dat bemoeilijkt het rijzen ook.

Thanks! Kijk daar kan ik wat mee. Ik ga het gewoon nog een keer proberen maar dan met echte bloem (en niet meel), blijkbaar. 

@Teigera: Als lid van het volkoren-promotieteam (als dat tenminste echt zou bestaan) zou ik de volkoren pogingen niet opgeven en het blijven proberen, met meer water in eerste instantie of misschien met een 50/50 bloem/meel-mix. 

Mijn veganistische zesgangen verrassingsmenu was overheerlijk. Ik heb oa peterseliewortel, schorseneren, lijsterbes, magnolia, winterpostelein, citroenbonen, gele kornoelje en daslook gegeten. Geweldig wat mensen kunnen maken, we zijn echt verwend.

Ik ben ook even op zoek naar hoe je aan citroenbonen kunt komen, maar dat is niet zo makkelijk zo te zien.

Vanavond twijfel ik tussen pastinaak, zalm en broccoli of volkoren spaghetti met oesterzwammen en een salade erbij. In beide opties heb ik wel zin, dus het zal ook afhankelijk zijn van wanneer ik vanavond weer thuis ben. Bij weinig tijd en veel honger wordt het spaghetti, bij meer tijd de pastinaak denk ik. 

Haha Anijs, ik moest al aan je denken toen ik mijn bloempromotie aan het voeren was 50/50 zou ook al schelen inderdaad hoor. 
Ik ben héél benieuwd waar je gegeten hebt want het klinkt echt fantastisch! Wil je me pben?

Ik zit nog even op te warmen van mijn natuurwaterduik van vanochtend. Man t is koud buiten. Heb wel champignons kunnen lenen van mijn dorps&duikgenoot, dus dat is fijn voor de pizzaplannen. 

klinkt goed dat etentje, Anijs!

Moos, gezwommen in de rivier?!    Brrrrr

Ik ben inpakkende. Lastige kwestie, want 36 graden, moet werk geschikt zijn en tevens bedekt. Nou ja, 't zal wel loslopen. 

Voor ik wegga ga ik nog een soort poke bowl situatie eten, met gestoomde kool, eitje, paar sardientjes die ik nog over had van lunch gisteren, avocado.

Goede reis GB!

Ik heb net een snelle maar toch wel lekkere uiensoep gemaakt voor voorgerecht nummer 1. Had zin in iets en koud na een wandeling.
Voorgerecht nummer 2 wordt geitenkaas in spek uit de airfryer  op wat ijsbergsla want die kaasjes moeten op.
Dan de Adana kebab wat ik eerder al schreef.

Bijzondere trip GB, geniet ervan!

Wij aten tomatenrisotto met chorizo.  Heerlijk comfortfood 

Ik was in de ‘wat moet ik nou weer eten”-modus en het werd: een bakplaat met knolselderij, aardappel, zoete aardappel, aardpeer, ui en daarbij ijsbergsla en zevenblad+brandnetel (onder kokend water gespoeld) met knoflooksaus, walnoten, pancetta, rode uiringen en parmezaanse kaasflakes. Met een gebakken visje erbij, want ik vond in de vriezer rode mulfilets. Die ontdooiden snel in een laagje water. 
En vanmorgen (brunch) een ovenomelet van eieren, falafelmix, hummus, kurkuma, spinazie, runderrookvlees, feta, uiringen.

Daarna bakte ik een karamelpudding in de  toch al warme oven au bain marie en dat was vanavond het toetje. 

yette

yette

02-04-2023 om 21:06 Topicstarter

Wat stoer Moos & goede reis, GB! 

Ik heb spinaziestamppot met chorizo en feta gemaakt. Simpel & snel. Wel zo handig na een dagje weg met vrienden. 

Mijn pizza’s waren weer erg goed gelukt  

ik vond een bakje kip met groente in de diepvries en daar maak ik dan bloemkoolrijst bij voor erdoor en heb nog taugé en bak er een ei bij.
Vanmiddag een intensieve middag op het werk dus dat is lekker makkelijk. Zo geen zin in, zeker niet na hoe slecht ik weer geslapen heb.

Ovenschotel met gehakt, rode kool en aardappelpuree  Ik wil het eigenlijk vanmiddag al klaarmaken, dan hoeft het vanavond alleen nog de oven in.

afrodite05 schreef op 03-04-2023 om 08:21:

Ovenschotel met gehakt, rode kool en aardappelpuree Ik wil het eigenlijk vanmiddag al klaarmaken, dan hoeft het vanavond alleen nog de oven in.

Heb je nog een stoel vrij?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.