Eten
Teigera
25-02-2023 om 08:06
Vanavond maak ik een traybake met gnocchi, verschillende soorten tomaten, ricotta en courgette. Flink wat pesto eroverheen
.
De vegan vissticks waren best oke trouwens, al vind ik de echte vis toch lekkerder. Van de frutjes mag ik ze vaker kopen, sowieso geeft de oudste standaard als antwoord dat ze het liefst de vegetarische versie heeft.
ToetieToover
25-02-2023 om 08:19
RoosOpJeHoed schreef op 24-02-2023 om 16:44:
[..]
Is er wat over?
Vind dat zo lekker!
Hier geen zin om te koken na een paar dagen vakantie, maar ook geen zin in afhaal, dus een simpel prutje van kip ketjap, boontjes en rijst.
Helemaal op, dat ging best grappig eigenlijk. We kregen onverwachte hulp met het opeten alle cakes en zoete broodjes en koffie. Ouderwets fika-achtig, dat is een Zweedse koffiebreak waarbij mijn vriend vanuit een soort Finse etiquette ervoor zal waken echt noooooooit de laatste van een soort lekkernij op te maken, waarop een Turkse vriend uit het gezelschap riep dat hij de laatste als eerste had genomen dus neem gerust, waarop bijna niemand meer de allerlaatste durfde te nemen, bijna dus want mijn huiself doet niet aan dat soort fratsen en offerde zichzelf op: stapelde alles op een bordje en ging weer boven zitten gamen
.
Elmie
25-02-2023 om 08:20
ToetieToover schreef op 24-02-2023 om 23:37:
[..]
Dat is een ‘hemelse modder meets brownie’-sticky chococake die binnen een half uurtje klaar is. 10 minuten voor oven opwarmen, wegen en mixen, invetten, 15 a 20 minuten afbakken. Ijs erop als het nog warm is, daar maak je vrienden mee.
Oeh dat klinkt heel lekker 😋
Moosey
25-02-2023 om 08:48
Haha, dat klinkt heel gezellig Toetie 
Anijs, ik maakte een dressing op basis van een truc die ik een freelance collega laatst zag doen: een hele citroen (met schil, alleen neusje eraf en pitten eruit) in de blender met zout en olie. Dat alleen al is heel fantastisch, fris/zuur/bitter (maar niet zo bitter als je zou verwachten) Nu gingen er ook nog muntblaadjes en wat knoflook door. Redelijk spectaculair, al zeg ik het zelf. De kool was een combi van rode en spits (die laatste is niet echt een winterkool maar ik hou er zo van
), met de groene dressing en witte feta zag het er ook heel goed uit.
afrodite05
25-02-2023 om 09:30
Klinkt allemaal weer goed! Leuk, Toetie, dat de jongste er zonder gêne met het laatste lekkers vandoor gaat, dat is een mooie manier van opofferen
Wij eten vanavond (diepvries)pizza. Ik maak er nog een salade bij met sla, komkommer, spekjes en wat zonnebloempitten/pijnboompitten/wat in huis is. Vanmiddag lunch ik met m'n moeder als ik daar ben, ofwel bij haar thuis, ofwel in de stad. Even kijken hoe het loopt en waar we zin in hebben.
Moosey
25-02-2023 om 09:35
Oh ja, eten voor vanavond en morgen moet ik me ook nog in verdiepen.. Vanavond een eter en morgen 2. Denk dat het vanavond iets roerbakkerigs wordt. Morgen misschien ook wel, of misschien haal ik Chinees ofzo.
RoosOpJeHoed
25-02-2023 om 10:24
ToetieToover schreef op 25-02-2023 om 08:19:
[..]
Helemaal op, dat ging best grappig eigenlijk. We kregen onverwachte hulp met het opeten alle cakes en zoete broodjes en koffie. Ouderwets fika-achtig, dat is een Zweedse koffiebreak waarbij mijn vriend vanuit een soort Finse etiquette ervoor zal waken echt noooooooit de laatste van een soort lekkernij op te maken, waarop een Turkse vriend uit het gezelschap riep dat hij de laatste als eerste had genomen dus neem gerust, waarop bijna niemand meer de allerlaatste durfde te nemen, bijna dus want mijn huiself doet niet aan dat soort fratsen en offerde zichzelf op: stapelde alles op een bordje en ging weer boven zitten gamen
.
Haha, geweldig van huiself! Gekke Finse etiquette ook
In Veldhoven zat een koffietentje dat Scandinavisch georiënteerd was, de eigenaresse had in Denemarken gewoond. Kon je heerlijk smorrebrod (toetsenbord doet niet aan streepjes door de o) eten én ze maakten de lekkerste kladdkaka. Maar helaas zijn ze gestopt door de coronapandemie.
OT: kleuter heeft de hele vakantie zitten zeuren dat hij witlof wilde eten. Prima vriend, vanmorgen bij de groenteboer witlof gehaald. Kijken of hij het opeet
Gebakken aardappeltjes en een gekookt eitje erbij.
Dolfje
25-02-2023 om 12:08
RoosOpJeHoed schreef op 25-02-2023 om 10:24:
[..]
Haha, geweldig van huiself! Gekke Finse etiquette ook
![]()
In Veldhoven zat een koffietentje dat Scandinavisch georiënteerd was, de eigenaresse had in Denemarken gewoond. Kon je heerlijk smorrebrod (toetsenbord doet niet aan streepjes door de o) eten én ze maakten de lekkerste kladdkaka. Maar helaas zijn ze gestopt door de coronapandemie.
Dat was zeker een leuk tentje! Best vaak geweest. De dames die er nu inzitten doen het ook goed dus het is gelukkig nog steeds een leuk zaakje om te gaan eten en drinken.
RoosOpJeHoed
25-02-2023 om 13:22
Dolfje schreef op 25-02-2023 om 12:08:
[..]
Dat was zeker een leuk tentje! Best vaak geweest. De dames die er nu inzitten doen het ook goed dus het is gelukkig nog steeds een leuk zaakje om te gaan eten en drinken.
Zeker! Leuke menukaart ook. Maar geen kladdkaka, dus niet het omrijden waard voor mij
(woon niet echt in de buurt van Veldhoven)
Dolfje
25-02-2023 om 15:38
RoosOpJeHoed schreef op 25-02-2023 om 13:22:
[..]
Zeker! Leuke menukaart ook. Maar geen kladdkaka, dus niet het omrijden waard voor mij
(woon niet echt in de buurt van Veldhoven)
Hahaha
irmaladouce
25-02-2023 om 15:54
Gegrilde onglet met kruidenboter, brocs, aardappelgratin en/of zoete aardappelfrieten, sla met geraspte wortel en pitjes/zaadjes en klassieke vinaigrette.
Die citroendressing klinkt erg interessant, Moos! Ga ik n keer proberen.
Koreveen
25-02-2023 om 18:36
Kom maar door met het receptje voor kladdkaka, Toet. Klinkt heerlijk.
Heb een Vlaamse runderstoof met bier in de slowcooker gemaakt. Eten we zo met gekookte aardappels (lekker soppen met die saus) en rode kool.
yette
25-02-2023 om 18:45
Wegens luiheid, bestellen we. Voor mij komt er straks een burrito met oa rundvlees en mango en een vegetarische empanada met spinazie en zoete aardappel.
Moosey
25-02-2023 om 20:22
Het bezoek van vandaag bleef niet eten en dat was maar goed ook, want ik had vreselijk zin om een roerbak met stukjes speklap te maken en het bezoek is vegetariër
Het werd een roerbak met paksoi en taugé en sojasaus, met witte rijst, en het was erg lekker.