Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Jah nou heb ik ook zin in kladdkaka 

Ik had nog wat erwtensoep over van gisteren, dus dat hebben we gegeten en pizza.   

https://ottolenghi.co.uk/recipes/baked-polenta-with-feta-bechamel-and-zaatar-tomatoes Hier ga ik me aan wagen vanavond. Ben benieuwd. Maar eerst ga ik vandaag een tentoonstelling bezoeken, daarna even lunchen met m'n gezelschap. De zon schijnt hier al, fijne zondag allemaal!

Wij gaan uit eten vanwege verjaardag familielid. Totaal geen zin in want altijd gezeur met deze mensen.

Dolfje schreef op 26-02-2023 om 08:25:

Wij gaan uit eten vanwege verjaardag familielid. Totaal geen zin in want altijd gezeur met deze mensen.

Sterkte Dolfje! Had je al iets lekkers uitgezocht van de kaart? 

Ik maak vanavond pasta met de pastasaus die ik deze week al had gemaakt, dus die moet ik uit de diepvries pakken. Straks gaan man en ik op pad, op de terugweg via de appie om sla te halen. Ik twijfel nog of ik geitenkaas (die er al even ligt) door de sla ga doen of dat ik die kaas op een broodje doe als lunch. 

Dolfje schreef op 26-02-2023 om 08:25:

He, laat je nou net de griep hebben

Broodjebrie schreef op 26-02-2023 om 08:55:

[..]

He, laat je nou net de griep hebben

Ik heb er serieus aan gedacht maar dat vind ik dan voor de jarige toch ook weer sneu.

Denk dat ik een schnitzel neem, die is daar meestal wel goed.
En dan morgen weer op dieet.

Dolfje schreef op 26-02-2023 om 09:09:

[..]

Ik heb er serieus aan gedacht maar dat vind ik dan voor de jarige toch ook weer sneu.

Denk dat ik een schnitzel neem, die is daar meestal wel goed.
En dan morgen weer op dieet.

Vanavond makkelijk eten. Volkoren spaghetti met gorgonzola, en een salade erbij. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-02-2023 om 10:04

krijg visite en heb soep gemaakt en daar bij kipshoarma met turks brood, salade. 

yette

yette

26-02-2023 om 10:58 Topicstarter

Ook hier vanavond Ottolenghi. Uit Plenty: soba noodles met zoetgebakken aubergine en mango. Maar dan met peterselie ipv koriander. Ik heb het al vaker gemaakt, dus ik weet dat het goed wordt. 
https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/soba-noodles-with-aubergine-and-mango/

Toe clafoutis met peer en bosbessen. 

Wij aten tussen de middag warm : tagliatelle met gemengde paddenstoelen-roomsaus. Met voor ieder een bordje gemengde rauwkost. Was erg lekker gelukt.

Als we honger krijgen, straks mss nog gebakken eieren op volkorentoast.

Wij vierden gister 2 verjaardagen en hadden nog soep daarvan over.  Erbij een broodje met een snack uit de airfryer voor de liefhebber. Morgen agv: bloemkool, gekookte aardappels en een slavink. 

Broodjes hamburger vandaag met vanalles erop er eraan. Lekker!

vrijdag aten we bij een all you can eat, was echt zo erg als je zou verwachten.  En de kinderen vonden het fantastisch 

Zaterdag waren we bij familie en haalden we Italiaans. Heerlijke pizza 

Vandaag was oudste niet thuis met eten dus maakte ik nasi. 

Thuis van het etentje. Het is bijna onmogelijk om een gesprek te voeren want er is altijd iets met het hoorapparaat. Nu hoorde ze constant zichzelf en praat nu zelf zo zacht dat het lijkt alsof wij subiet doof zijn geworden.
Maar goed het eten
Ik had vooraf uiensoep en hoofd schnitzel met pepersaus ( wat ik daar eigenlijk altijd pak)
Man had pasteitje met kipragout en " pikante" spareribs.
De anderen hadden vooraf brood en hoofd een stoofpotje ( heb ik geproefd was ook lekker) en garnalencocktail en groene curry met vis geloof ik.
Nagerecht hebben we niet meer gepakt heb nu net thuis een kopje thee op.
Morgen maar weer ff goed opletten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.