Eten
Pepperoni
24-02-2023 om 15:26
Een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd Teigera!
Gisteren aten wij spaghetti bolognese en vandaag erwtensoep met roggebrood. Ik heb hem vanmorgen al in alle vroegte gemaakt en zometeen gaan de eerste twee kommen uit de pan.
ToetieToover
24-02-2023 om 15:41
Lekker, erwtensoep!
Ik zit ook aan de soep. Een ‘beef noodle soep’ met runderbouillon+gember-knoflook-5 spice, boekweit noodles, aardpeer, mini paksoi, taugé, rundvleesreepjes, gekookt eipartjes, kimchi, chili-sesamolie, berg peterselie.
Met als toetje kladdkaka.
Ontbijt was pompoencake. En vanavond waarschijnlijk iets van kaneelbroodjes. Maandelijkse genoegens, vermoed ik, al dat zoete eten…
vriend helemaal happy (met het menu dan) ![]()
RoosOpJeHoed
24-02-2023 om 16:44
ToetieToover schreef op 24-02-2023 om 15:41:
Met als toetje kladdkaka.![]()
Is er wat over?
Vind dat zo lekker!
Hier geen zin om te koken na een paar dagen vakantie, maar ook geen zin in afhaal, dus een simpel prutje van kip ketjap, boontjes en rijst.
Teigera
24-02-2023 om 17:10
Bedankt nog dames, voor de felicitaties!
Gisteravond werd het geen Koreaans maar frietjes met vegan pulled pork en een koolsalade. Geheel vegan allemaal. Was heel prima, voor een keer. Ik vind frietjes maar eens in de zoveel tijd lekker eerlijk gezegd, hoef het niet zo vaak.
Vanavond gaat lief naar een vriend, hij eet ook daar en ze gaan geloof ik gamen. Ik maak voor mijzelf en de frutjes aardappelen, vissticks (zowel gewone als vega, we gaan vergelijkend waren-onderzoek doen) en broccoli. Voor toe heb ik een praliné-puddinkje voor ze gemaakt.
Koreveen
24-02-2023 om 17:22
Ik maak Chili sin carne met zelfgemaakte guacamole. En maak extra veel guacamole om morgen en zondag mee te lunchen. Mjummm
watertoren
24-02-2023 om 17:24
Ik heb nog zelf voorgebakken friet over van gisteren en eet er varkenshaas bij met kruidenboter en fruitsalade.
Dolfje
24-02-2023 om 17:50
Wij hadden trek dus hebben het al op. Heb van een hele pot pindakaas saus gemaakt dus ook 3 bakjes in de diepvries gedaan.
Het is nog licht dus gaan we nog even een rondje wandelen.
Elmie
24-02-2023 om 19:35
Wat is kladdkaka Toetie?
Wij zaten ook aan de soep maar dan tomatensoep gemaakt door zoontje en mij. Het was zijn kookdag vandaag 😃
anijsblokje
24-02-2023 om 20:43
Ik at niet thuis. Dit stond op het menu, maar met krieltjes ipv gnocchi. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197454/vegetarische-traybake-van-pompoen-gnocchi-en-honinggeitenkaas
ToetieToover
24-02-2023 om 23:37
Elmie schreef op 24-02-2023 om 19:35:
Wat is kladdkaka Toetie?
Wij zaten ook aan de soep maar dan tomatensoep gemaakt door zoontje en mij. Het was zijn kookdag vandaag 😃
Dat is een ‘hemelse modder meets brownie’-sticky chococake die binnen een half uurtje klaar is. 10 minuten voor oven opwarmen, wegen en mixen, invetten, 15 a 20 minuten afbakken. Ijs erop als het nog warm is, daar maak je vrienden mee.
Moosey
24-02-2023 om 23:52
Ik kookte voor een bruiloft mijn mezze/shared dining-menu. Met oa pilav, tabouleh met haloumi, zoet-pittige wortelsalade, koolsalade met feta, shakshuka en brood met dips. Zelf ook een klein bordje van op, was lekker.
anijsblokje
25-02-2023 om 08:03
Wat voor kool en dressing gebruik/maak je bij de koolsalade met feta, Moosey?
Ik eet iets met zwarte bonen, kidneybonen, tomaat, misschien paprika (lijkt slecht verkrijgbaar nu? dan laat ik het weg en eventueel gooi ik er wortel ofzo door) en een pittige saus, gebaseerd op de breakfast burrito die ik deze zomer at. Mogelijk nog tofu of ei erdoor of erbij. Ik weet nog niet of ik de saus in een (volkoren) burrito verpak, of dat ik er zilvervliesrijst bij eet. Dat besluit ik wel als ik aan het koken ga vanavond.