Eten
FaithfulDuck87
19-02-2023 om 09:50
ik weet het nog niet, heb nog wat soep van gisteren over. Denk dat ik die vanavond eet en denk dat ik dan wel genoeg heb gehad. Dan weer in het gareel met eten, want ik wil kilo's kwijt.
Herfstappeltaart
19-02-2023 om 09:53
Zondag frietdag! (met uiteraard uitgebreid sla met tomaten, avocado en pittenmix).
Moosey
19-02-2023 om 10:34
Erwtensoep met rookworst, lekker gister al gemaakt. Spannend die hertenrookworst Anijs!
watertoren
19-02-2023 om 10:59
Carnaval was gezellig gisteren en druk. Wij zijn bij de Chinees gaan eten. Ik heb nasi op met babi pangang en gebakken banaan. Was lekker maar kon niet alles op want het was heel veel. Ik weet nog niet waar we vanavond gaan eten.
Wobbelkont
19-02-2023 om 11:04
Vanavond als het goed aardappelen, met bospeentjes en een witvisje.. maar het kan ook zomaar friet worden, want we gaan vanmiddag alweer weg..
Broodjebrie
19-02-2023 om 11:20
Dolfje schreef op 19-02-2023 om 11:02:
In mijn stad was het ook superdruk, heb het nog nooit zo druk gezien.
Komt omdat nu alles weer mag, denk ik. Mensen hebben nogal wat in te halen
In Breda was het ook hartstikke druk hoorde ik van een vriend. Politie en gemeente hadden opgeroepen niet meer te komen.
ToetieToover
19-02-2023 om 11:29
Spannend, die rookworst. Waar koop je die?
vandaag wordt het getoast brood met avocado, gepocheerd ei en tuinkers met vissoep ernaast. Hele simpele vissoep: garnalenfond, prei, aardpeer, witvis, 5-spice, knoflook, sesamolie.
vanavond zoet-zuur sausje van gember+knoflook+chili sauce+ketjap, wat vocht van perziken uit blik + azijn. Dan bak ik uien zacht, bak er prei bij, doe er de perziken doorheen en speklappen in reepjes. En dan lekker gaar borrelen in de saus en die als laatste binden. Pas als het gebonden is, smaakt het goed, heel apart vind ik dat altijd! Met zilvervliesrijst en komkommersalade.
Koreveen
19-02-2023 om 11:29
Alle carnavalsvierders veel plezier en sterkte met de kittens en katers.
Wij vieren het al een paar jaar niet meer. Ik had een weekend weg geboekt en had niet door dat het in het Carnavalsweekend viel.
Was bij een restaurant hier vlakbij waar we al een keer gegeten hadden. Ze gebruiken allerlei producten van eigen boerderij, aangevuld met streekproducten, hebben hun eigen duurzame en bekroonde whiskystokerij en bierbrouwerij. En het bleek dat ze een leuk arrangement hadden met rondleiding door de stokerij met 4-gangen menu en overnachting.
Het was erg leuk en lekker. Vooraf hadden we 4 verschillende voorgerechten met oa vega tonijnsalade, bio varkenspate. Daarna een knolselderijsoep, hoofd was voor mij claressefilet (kende deze vis niet, smaakte heel goed) en toe weer 4 kleine desserts waaronder boerenijs en een snickerdessert
Het ontbijt vanochtend was ook geweldig met zelfgebakken brood gemaakt van het bierbostel wat overblijft na het brouwproces, kaas en jam uit de omgeving.
Vanavond borrelen met de buren en waarschijnlijk bestellen we pizza met z’n allen
MijnNaamIsHaas73
19-02-2023 om 12:07
Ik maak vanavond een ovenschotel met gehakt, rode kool en aardappelpuree. Beetje saai maar hoop er wat groenten in te krijgen bij de kinderen die de afgelopen dagen friet en pizza aten.
RoosOpJeHoed
19-02-2023 om 12:38
Taco's met een prutje van ui, paprika, courgette, kidneybonen en tomatenblokjes. Versierd met sla, avocado, likje crème fraîche en kaas.
Jynta1981
19-02-2023 om 13:13
Wij eten zweedse gehaktballetjes van de ikea (ligt nog een zak in de vriezer) met het sausje wat erbij hoort en de compote die erbij hoort. Erbij patat uit de airfryer en een pot doperwten en wortels. Voor de liefhebber is er nog een restje sla van gister.
Morgen een AGV'tje, zoals meestal op maandag: aardappels, snijbonen op verzoek van de jongste, verse worst en appelmoes.