Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-02-2023 om 14:07

vandaag al in de voorbereiding voor de rest van de week: Kipgehaktballetjes gemaakt en kip-rendang. Dat laatste eet ik morgen met rijst of couscous en boontjes of een wortelsalade

TanSwallow86

TanSwallow86

19-02-2023 om 18:46

had kiprollade.
Geen 2e keer weer. Viel erg tegen

Fijn nachtje weg gehad. Lunch gisteren was brood met burrata, pesto, ham. Daarna een leuke toeristische activiteit gedaan. Bij het diner begonnen we met heel lekkere amuses waaronder een tomaatje met sesamzaad, nu klinkt dat simpel maar jemig wat een smaakbom. Eerste gang was iets met St jakobsschelp, tweede had zeewolf en langoustine, daarna sukade met vergeten groenten. Lief had een kaasplankje en ik genoot van hangop met mangopuree, meringuestukjes en ijs van creme fraiche. Het was allemaal erg lekker. Wijntjes erbij, we hadden een fijne avond.
Na heerlijk te hebben uitgeslapen (had ik al iets gezegd over frutjes die bij opa en oma logeerden?  ) een uitgebreid ontbijt, lekker. Lunch was voor mij mosterdsoep met een broodje met hartige yoghurt. Vanavond een kipstoof-gerechtje gemaakt met mosterd, prei en erwten. Erbij gebakken aardappeltjes.

Vandaag bij een Italiaans restaurantje gegeten, was erg lekker. Eerst een gemengde salade gedeeld, was simpel maar juist daardoor erg goed, duidelijk verse producten en een warme bruscetta erbij. Daarna had ik een pizza met ham, artisjokken, olijven en champignons, man had een pizza met Italiaanse worst en champignons. Ruimte voor een nagerecht hadden we helaas niet meer. 

Ik kom met thuis Vanvond in de shormatent beland. Ik heb een grote kapsalon  op. 

een diepvriespizza….

De andere helft van de boekweit moet nog op. Dus boekweit, met bieten, citroensap, tijm, geitenkaas en een olijfolie-balsamico-dressing. 

Voorraadkast- en restjeskoken tot in de perfectie. (al was ik blij dat ik 2 pakken vacuumbietjes had liggen, want een van de 2 pakken stond bol (houdbaar tot ergens in mei 2023) en toen ik het openmaakte rook het niet best)
De hertenrookworst van gisteren was erg lekker! 

Ik had gisteren eigenlijk geen zin meer om te gaan carnavallen maar we hadden nog munten dus toch gegaan. Stukje optocht gezien en toen stonden we eigenlijk op het punt om naar huis te gaan want er was niemand die we kenden toen er een paar bekenden aan kwamen. En toen moesten we munten bijkopen want rondje hier en rondje daar  maar om 20:00 was het mooi geweest en zijn we naar huis gewandeld. Thuis knakworsten gegeten en chips en nog een drankje gedronken en naar bed gegaan.
Vandaag dagje niks, morgen naar de sportschool en het huis weer op orde maken want dan komen schoonouders op bezoek voor verjaardag man.
Wat we vandaag eten weet ik nog niet. Zien we vanavond wel.

Dolfje schreef op 20-02-2023 om 08:54:

Ik had gisteren eigenlijk geen zin meer om te gaan carnavallen maar we hadden nog munten dus toch gegaan. Stukje optocht gezien en toen stonden we eigenlijk op het punt om naar huis te gaan want er was niemand die we kenden toen er een paar bekenden aan kwamen. En toen moesten we munten bijkopen want rondje hier en rondje daar maar om 20:00 was het mooi geweest en zijn we naar huis gewandeld. Thuis knakworsten gegeten en chips en nog een drankje gedronken en naar bed gegaan.
Vandaag dagje niks, morgen naar de sportschool en het huis weer op orde maken want dan komen schoonouders op bezoek voor verjaardag man.
Wat we vandaag eten weet ik nog niet. Zien we vanavond wel.

Is Carnaval al afgelopen voor jou? Vanmiddag om 1 uur afgesproken op de markt en morgen nog een keer. Ik voel me goed. Heb net eieren met ham gegeten en kan er weer tegen. I*k zit mijn tijd een beetje te verdoen op het forum want ik wil eigenlijk weg. 

watertoren schreef op 20-02-2023 om 12:18:

[..]

Is Carnaval al afgelopen voor jou? Vanmiddag om 1 uur afgesproken op de markt en morgen nog een keer. Ik voel me goed. Heb net eieren met ham gegeten en kan er weer tegen. I*k zit mijn tijd een beetje te verdoen op het forum want ik wil eigenlijk weg.

Ja ik ben er klaar mee, 3 dagen is meer dan genoeg. Vandaag beetje lamballen, al hebben we net wel gewandeld en ik heb mijn jurk in een sopje in bad gegooid. De jas van man moet nog maar heb geen plek om ze beiden op te hangen om uit te druipen. Smerig was mijn jurk zeg! Meteen ook mijn winterjas en sjaal en handsc in de wasmachine gedaan want het stonk.

Ik heb wel zin om shoarma of zo vanavond te laten bezorgen. Kijken of man daar voor te porren is.

Ik maak vanavond een traybake uit de Groene bakplaat met spruiten (alleen voor lief, ik eet die niet) broccoli, wortels, cashewnoten en gemarineerde paneer met een klodder mangochutney erop

Classic Reuben sandwich

Koreveen schreef op 20-02-2023 om 15:38:

Ik maak vanavond een traybake uit de Groene bakplaat met spruiten (alleen voor lief, ik eet die niet) broccoli, wortels, cashewnoten en gemarineerde paneer met een klodder mangochutney erop

Klinkt goed! Minus de spruiten dan want daar hou ik ook niet echt van.

Ik zal eens kijken of we dat boek in onze bieb hebben want lees daar wel vaker over.

Fajitas, met kipfilet , gehakt , paprika, sla, tomaat, komkommer, kaas, creme fraiche

Wij aten broccoli met aardappelpartjes en een champignonburger/ kaasschelp

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.