Eten
MijnNaamIsHaas73
17-02-2023 om 16:46
RoosOpJeHoed schreef op 17-02-2023 om 11:14:
Haha, getver, mij krijgen ze niet naar het vleeswarenschap gelokt met goedkope leverworst hoor
Maar da's wel een beetje hoe het werkt ja. Ikea heeft toch ook zo'n trucje met hun hotdogs enzo? Heb je net voor 1000 euro onnodige dingen en Billy boekenkasten gekocht, koop je een hotdog voor 75 cent en denk je: hè, wat is alles toch lekker goedkoop bij Ikea! Eén grote mindfuck is het. (Dat die hotdogs niet te beren zijn laat ik even buiten beschouwing
)
Haha, de peak-end rule noemen ze dat 
Maar bij ikea zijn de vega hotdogs dan wel weer goedkoper dan de dierlijke...
Interessante invalshoeken op de grafiek. Ik ga ook eens kijken naar een kortere keten voor vlees.
En on topic: Wij eten vanavond friet uit de airfryer met een verdwaalde kipspies uit de vriezen (nog van het bbq seizoen). En hopelijk maakt iemand er wat sla bij
ToetieToover
17-02-2023 om 16:59
Ikea, daar kwam ik met mijn kinderen vaak toen ze nog klein waren en die kregen altijd een ijsje bij de uitgang. Voor goed gedrag uiteraard
. Ik kan er niks eten, of misschien tegenwoordig wel, al heb ik het idee dat ze meer bezig zijn met een vega dan met een glutenvrij assortiment, helaas.
vandaag linzensalade deel 2, met de rest van het soccabeslagje, even ‘vers’ gebakken als mini pannenkoekjes
en verder Braziliaanze kaasbroodjes en bloemkool uit de oven (met gedroogde tomaatreepjes op olie, olijven, uien en cheddar) plus tomaatsalade met witte bonenhummus.
Alles een beetje bijeen gesprokkeld, koelkast is erg leeg. Einde werkweek, pfff normaal werk ik niet op vrijdag en doe ik allemaal leuke dingen waaronder in een opgeruimd huis zitten met een volle koelkast.
TanSwallow86
17-02-2023 om 18:04
Doperwten en schouderkarbonade en ik had er wat kruidenboter over heen gedaan
Dewi-Sri2
17-02-2023 om 20:25
Vanavond voor echtgenoot rodekool met piepertjes en stoofvlees, morgen met oma's gehaktballen. Vanavond voor mij een noodlesoepje en morgen veldsla met kaasschnitzel. Zondag denk ik bel-pizza en vrijdag met patat-met, frikandel speciaal en kroket, om nog heel even te vieren dat we nog net in Nederland zijn. Rest van de week restjes uit de vriezer.
Moosey
17-02-2023 om 22:47
Ik was latig thuis en flansde een studentikoze pasta met ui, champs, een restje makreel en een paar lepels roomkaas. Was nog lekker ook.
watertoren
17-02-2023 om 22:59
Ik had ff lekker gegeten en dan Carnaval vieren. Nou, waar ik woon was er vanavond niks te doen. Dus ik thuis.
Teigera
18-02-2023 om 08:19
Lief en ik gaan een weekendje weg, heb iets geregeld voor zijn verjaardag (die was in januari). De frutjes gaan logeren bij opa en oma en hebben daar vast ook veel plezier. Voor vanavond heb ik een restaurantje geboekt.
yette
18-02-2023 om 08:34
Veel plezier Teig!
Vandaag aardappelpartjes uit de oven, slavink, salade en gekarameliseerde witlof van Ottolenghi - mèt parmezaan en room, maar zonder ham.
anijsblokje
18-02-2023 om 08:42
Het recept dat ik gisteren wilde gaan maken vond ik ineens toch te experimenteel en leek me helemaal niet lekker...dus ik at zuurkool met appel en rozijnen en ook nog los boekweit met parmezaanse kaas. Rare combi maar beter dan het oorspronkelijke plan.
Vanavond gooi ik linzen, tomaat, paprika, spinazie en kaas in de oven. Daar heb ik wel vertrouwen in, gelukkig. 
ToetieToover
18-02-2023 om 08:56
Boekweit met parmezaanse kaas zou ik niet snel eten, maar ik eet dan wel weer hartige havermoutpap met olijfolie, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Of polenta met parmezaanse kaas. Dus ergens begrijp ik de combinatie wel. Polentapuree met kaas als dakje op een ovenschotel is echt yum. Goed idee, ik weet dat er een recept van staat in mijn Ottolenghi kookboek.
Vandaag onderweg-eten, ik neem havermoutpap mee (met rozijntjes, stevia en kaneel) in de thermos en hoop op iets warms van Starbucks. Wat een snertregen.
Verder weet ik het nog niet ![]()
FaithfulDuck87
18-02-2023 om 09:05
hier kerriesoep, turks brood belegd met sla, heksenkaas, kipfilet, stokbrood met wat smeersels en kipdippers uit de oven. Weet dat er iig 4 blijven eten, mss nog wel 1 of 2.
Herfstappeltaart
18-02-2023 om 09:18
Vanavond volkorenspaghetti met de eerder gemaakte bolognesesaus en daarbij een komkommersalade met pijnboompitjes en basilicum.
Ted68
18-02-2023 om 09:41
Man kookt vanavond... vooraf rund tartaar. Hoofdgerecht rund steak met zelfgemaakte ravioli. Vulling; ricotta metpaddestoelen. Aan een toetje doen we niet,maar drinken iedere avond een espresso met voor man grappa, voormij limoncello
Maar da's wel een beetje hoe het werkt ja. Ikea heeft toch ook zo'n trucje met hun hotdogs enzo? Heb je net voor 1000 euro onnodige dingen en Billy boekenkasten gekocht, koop je een hotdog voor 75 cent en denk je: hè, wat is alles toch lekker goedkoop bij Ikea! Eén grote mindfuck is het. (Dat die hotdogs niet te beren zijn laat ik even buiten beschouwing