Eten
afrodite05
12-02-2023 om 13:59
Dank voor jullie lieve reacties en tips
Volgende week zouden we sowieso niet gaan, dan gaan we naar de 9mndbeurs (dan gaat mijn moeder mee) en plakken we er een weekend aan vast in een hotel (zonder moeder). Dit weekend was sowieso een moetje omdat mijn vader deze week jarig is. Maar net inderdaad aangegeven dat we niet meer wekelijks gaan, dat dat nu te zwaar is. Iemand van jullie zei dat en ik dacht: dat is ook gewoon waar. Over twee weken ga ik wel weer, dan hebben we ook een afspraak bij de pedicure, maar daarna sla ik een of misschien meer weekenden over.
Het stomme is: als we wel gaan doe ik mezelf tekort, als we niet gaan heb ik het idee dat we m'n vader tekort doen, want hoe lang is hij nog onder ons... En ondanks zijn dementie is hij heel druk bezig met zijn eerst kleinkind, maar dat die geboorte nog een aantal maanden ver is, dringt niet door. Sowieso onthoudt hij niet dat ik ben geweest, dus hij denkt dat ik nooit kom. Of hij herkent me niet. Gesprekken zijn ook amper mogelijk, hij heeft weinig goede momenten als ik er ben. Dus ja, wat is wijsheid. Een worsteling van een aantal jaar.
Maar goed, tot zover off-topic. Ik heb net aalbessen staan schoonmaken om mee te nemen naar het verzorgingshuis, vond hij altijd lekker. Toch nog iets over eten geschreven 
MijnNaamIsHaas73
12-02-2023 om 14:35
Goed dat je voor jezelf kiest Afrodite. Goede oefening want als je straks een kind hebt wordt dat nog belangrijker.
Ik ga vanavond melanzane maken. Geïnspireerd door een ander topic over aubergine recepten.
Poison
12-02-2023 om 14:52
goed zo afrodite.
Super Bowl Sunday, dus American style: chicken wings, hot wings, mini hamburgertjes, pigs in a blanket, nacho’s met 7 layer dip, spinach artichoke dip, ranch dressing en groenten om te dippen. Uiteraard komen er vrienden eten want dat krijgen we nooit op samen natuurlijk😂
Dolfje
12-02-2023 om 15:39
Poison schreef op 12-02-2023 om 14:52:
goed zo afrodite.
Super Bowl Sunday, dus American style: chicken wings, hot wings, mini hamburgertjes, pigs in a blanket, nacho’s met 7 layer dip, spinach artichoke dip, ranch dressing en groenten om te dippen. Uiteraard komen er vrienden eten want dat krijgen we nooit op samen natuurlijk😂
Het is dat ik op dieet ben want anders kwam ik eraan
afrodite05
12-02-2023 om 18:05
MijnNaamIsHaas73 schreef op 12-02-2023 om 14:35:
Goed dat je voor jezelf kiest Afrodite. Goede oefening want als je straks een kind hebt wordt dat nog belangrijker.
Ik ga vanavond melanzane maken. Geïnspireerd door een ander topic over aubergine recepten.
Ik heb dat topic ook gelezen, maar ik ken eigenlijk alleen de moussaka die genoemd werd. Is melanzane een vega variant van moussaka? Ik heb een paar recepten ervan gevonden, klinkt goed, maar geen idee of mijn beeld erbij klopt. En wat eet je er dan bij, gebakken aardappeltjes, rijst, pasta? Noob hier
En de avond van Poison klinkt ook erg goed, krijg er zin in!
MijnNaamIsHaas73
12-02-2023 om 18:23
afrodite05 schreef op 12-02-2023 om 18:05:
[..]
Ik heb dat topic ook gelezen, maar ik ken eigenlijk alleen de moussaka die genoemd werd. Is melanzane een vega variant van moussaka? Ik heb een paar recepten ervan gevonden, klinkt goed, maar geen idee of mijn beeld erbij klopt. En wat eet je er dan bij, gebakken aardappeltjes, rijst, pasta? Noob hier
![]()
En de avond van Poison klinkt ook erg goed, krijg er zin in!
Haha, zou kunnen dat melanzane nergens genoemd wordt maar dat het mijn eigen associatie met aubergine is die is blijven hangen. Ik gebruik ongeveer dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R726328/melanzane-alla-parmigiana
Wij eten er alleen ciabatta brood bij. Soms nog een salade. Brood kan je lekker dippen in de saus.
TanSwallow86
12-02-2023 om 18:30
ik had kant en klare gevulde wraps met kip, komkommer, jalapeno pepers en nog meer.
Was hartstikke lekker, ik dacht eerst het ziet er droog uit, dus beetje knoflooksaus erop. Was niet nodig.
Heb er 4 van gegeten. Ze zijn niet groot
Loeki72
12-02-2023 om 19:26
Afgelopen nacht hebben we met het personeel van 2 units de airfryer aangezet met allerlei snacks.
Vanavond heeft mijn man stamppot zuurkool gemaakt. Voor komende nacht heb ik een salade klaarstaan.
Moosey
12-02-2023 om 21:14
Moosey schreef op 12-02-2023 om 10:18:
ik weet nog niet wat het wordt. Iets met aardappel, die heb ik veel. En wellicht palmkool uit de tuin en een braadworstje. Denk dat ik de palmkool ga roerbakken met ui, worstvulling en een blikje tomaat. En van de aardappels maak ik puree.
Bovenstaande werd het en dat was heel lekker! Was eigenlijk logischer geweest met pasta maar met puree was het ook heerlijk. Italianen eten vast ook wel ns aardappelpuree
(ooooooiiiiit, op het andere forum, schreef er iemand mee in dit topic die met een Italiaan was getrouwd. Heel leuk mens leek me dat ook.. weet er iemand nog een naam? Moest er ineens aan denken, met haar nog wel ns uitgebreid over de ratio aardappel-bloem in verse gnocchi geconverseerd..)
Poison
12-02-2023 om 21:16
Dolfje schreef op 12-02-2023 om 15:39:
[..]
Het is dat ik op dieet ben want anders kwam ik eraan
![]()
Ik ben ook op dieet, maar vanavond eventjes niet
MissBobby
12-02-2023 om 21:45
Wij aten quiche Lorraine met een salade. Ik heb er meteen twee gemaakt, dan kan er één in de vriezer. Wij vinden dat allemaal heel lekker en het is ook zo makkelijk om te maken.
Dewi-Sri2
13-02-2023 om 00:33
Vanavond door omstandigheden driesterren gekookt 😒: voor echtgenoot een uitsmijter met ham en voor mij een k&k-noedelsoepje. Zo rond een uur of tien. Soms zitten er rare uitwassen aan een verhuizing naar het buitenland.
Morgen een pastaatje met k&k-catalaanse braadworst en overmorgen chili con carne voor twee dagen. Daarna nog wat maaltijdsalades en andijviestamppot met rookworst. Het moet deze twee weken niet veel ingewikkelder worden; één dezer dagen ben ik mijn pannen waarschijnlijk ook kwijt, want ingepakt
. Ik zal ontzettend dankbaar zijn als we over een week of twee weer in Frankrijk zijn, daar wordt het leven weer enigszins normaal. Heeft iemand nog leuke recepten voor eenpansgerechten? Ik heb me vanmorgen doodgeschrobt op mijn bakplaten, dus ik maak liever geen traybakes meer. Mijn pannen gaan gewoon mee, maar de bakplaten van de oven zijn voor de volgende huurders en we hebben al werk genoeg. Alle suggesties zijn van harte welkom. Kleine ovengerechten/magnetrondingen zijn welkom, want dat ding gaat toch naar de schoot, en we proberen toch een beetje gezond te blijven eten. Op dit ogenblik zit ik een beetje in een dipje, maar dat hebben jullie vast wel gemerkt. Sorry. Eenpansdingen zijn dus van harte welkom, maar ik ben gewoon totaal door mijn inspiratie heen. Iets met stress en zo. Jullie zijn over het algemeen zulke schatten, er komen vast best wat goeie plannen uit. Knuffels allemaal 
yette
13-02-2023 om 01:50
Wat dacht je van:
Kaasfondue
Curry met lontong (die laatste moet toch úren afkoelen)
Gado gado (ook met lontong)
Maaltijdsalades
Broodje hamburger of paddoburger (zoals van Bagels & Beans).
Soep: minestrone, linzensoep, caldo verde, bamisoep, kippensoep met rijst ...
Simpele 'bijna kant en klare' roerbakgerechten met krieltjes. Bijv. met een gekruid speklapje in kleinere stukken en een zak roerbakgroenten.
Stamppot met spinazie, halve kers-tomaatjes, verse kruiden, knoflook, peper en stukjes brie.
Truste 
Herfstappeltaart
13-02-2023 om 07:11
Vanavond eten we worteltjes uit de oven met aardappelpuree en een stukje gebakken zalm.
yette
13-02-2023 om 07:21
Missie overschot aan groenten eten: knoflookdip met komkommer, paprika's en wortel met pita's waarin we falafel, shoarma, 3 soorten sla, tomaten en bosui kunnen doen.