Eten
MijnNaamIsHaas73
11-02-2023 om 20:01
Wij aten vandaag de aardappelkoek die yette hier laatst deelde, met een goedgevulde salade en een gebakken ei. Man en oudste vonden de koek heel lekker. Ik had me er iets anders bij voorgesteld en vond het best wel veel werk. Was leuk om te proberen maar gaat denk ik niet in de herhaling.
Dolfje
11-02-2023 om 20:17
Ik had de kha- wrap in stukjes gesneden en als een soort tortilla chips in de oven gebakken voor bij de guacamole en witte chili, erbij nog sla en tomaten. Het was echt lekker!
Teigera
11-02-2023 om 20:28
Shakshuka yette? Al die eieren, nou je kunt even vooruit ja.
Vanavond een ovengerechtje gemaakt met aardappelen, bloemkool, zalm en garnalen. Sausje met dille en korstje van panko met Parmezaan. De bordjes gingen mooi leeg.
Dewi-Sri2
11-02-2023 om 22:17
Ik heb er maar weer eens een traybake tegenaan gegooid. Wortel, venkel, krieltjes, courgette, knolselderij (allemaal restjes) en heel veel knoflookteentjes. Ook wat stukjes kip. Veel rozemarijn en tijm, en behoorlijk peper en zeezout. Daarop wat geitenkaas en fourme d'ambert. Echtgenoot was helemaal blij, ik ook trouwens.
Alles moet op, over twee weken vertrekken we weer.
yette
12-02-2023 om 06:54
Jammer dat het je tegenviel, Haas!
Ik rasp de aardappelen met de grove rasp in de keukenmachine, dat scheelt heel veel werk. En als ik mooie/nieuwe aardappelen heb, gebruik ik ze met schil en al.
Vandaag nasi en een roerbak-omelet (foe yong hai style) met een zakje roerbakgroenten.
En tsja, die eieren ... De Zoon komt gewoonlijk in het weekend langs (om ons en de wasmachine te zien) en dan zou hij een doos meekrijgen. Vandaag even overleggen hoe ze dat gaan aanpakken.
Teigera
12-02-2023 om 07:47
Vanavond heb ik late dienst, neem een bakje ovenpasta pompoen en champignons mee. Lief en de frutjes eten een bruine bonenschotel met roerbakgroenten en spekjes. Zij liever dan ik
. De frutjes hebben zo'n gratis receptentijdschrift van een supermarkt te pakken gekregen en daar hebben ze allemaal verzoekjes uitgehaald, dus we eten van alles uit dat tijdschrift. Wel tof dat ze zelf met ideeen komen vond ik.
Dolfje
12-02-2023 om 09:50
Wij eten een kom van de soep van gisteren en een hamburger met sla en tomaat en ui.
afrodite05
12-02-2023 om 09:59
Wij gaan vandaag voor de verandering weer naar mijn vader en moeder, zoals vrijwel elk weekend. Verplicht nummertje. Het breekt mij nogal op, want zo moeten we elke dag wel iets doen en hebben we geen luie dag, gisteren moesten de boodschappen en het huishouden gedaan worden. Ik wilde liefst maar kort weg (voor zover mogelijk, 2x een uur reistijd), maar gisteren vroeg mijn moeder wat we wilden eten. Dus we blijven daar ook nog eens langer dan ik eigenlijk wilde. Man zei al, dan gaan we wat later en gaan we snel na het eten weer naar huis.
Goed, ze vroeg dus wat we wilden eten. Man deed een suggestie die ik doorgaf, maar daarop reageerde ze dat ze chili con carne had bedacht. Ja, ook prima, maar waarom vraag je ons dan nog naar onze wensen? Pff geen zin. Zal wel aan mijn humeur en hormonen liggen, voel me al een tijdje niet thuis in m'n lijf.
Oh en de suggestie van man heb ik voor morgen op ons menu gezet. Ik vond het sneu voor hem, hij zat zich er net op te verheugen.
Moosey
12-02-2023 om 10:18
Afrodite
pas een beetje op jezelf hoor. Ik herken je gevoel, was zelf afgelopen week ook moe/klaar met dingen moeten. Komt bij mij vooral door werk, ben sinds 1 feb beter gemeld (werkte een dag minder door de situatie met lief) maar schiet dan natuurlijk meteen weer door richting de 46 urige werkweek
en dat is dus teveel met een volledig huishouden en zorg ernaast…. Dus ik ga ook weer beter voor mezelf zorgen op dat vlak.
Zou je niet om de week naar je ouders kunnen, misschien is er iemand te bedenken die het andere weekend kan gaan? Of valt er een stuk huishouden uit te besteden (schoonmaakster)?
Ik ga er zo uit en met een dorpsgenoot een duik in de rivier nemen. Eind van de dag komen er eters, ik weet nog niet wat het wordt. Iets met aardappel, die heb ik veel. En wellicht palmkool uit de tuin en een braadworstje. Denk dat ik de palmkool ga roerbakken met ui, worstvulling en een blikje tomaat. En van de aardappels maak ik puree.
Moosey
12-02-2023 om 10:29
Wat mij trouwens ook helpt is soms iets leuks aan een moetje vastknopen. Zo moest ik eergisteren boodschappen doen in een pittoresk nabijgelegen stadje. Heb ik daar na de boodschappen nog even rondgelopen en een heel leuk hoekje ontdekt wat ik nog niet eerder had gezien, en naar baltsende duiven en futen gekeken. Kwam helemaal blij weer thuis.
Dolfje
12-02-2023 om 10:44
Afrodite, ik zou de volgende keer eind van de ochtend afspreken, daar lunchen en op tijd weer naar huis zodat je nog een stukje middag thuis hebt. En inderdaad om de week gaan invoeren omdat het te belastend voor je is. Ik ben normaal niet van aanraden zwangerschap te gebruiken om in te zetten maar in jouw geval wel.
yette
12-02-2023 om 13:09
@ Afrodite, doe jezelf een lol en doorbreek die wekelijkse traditie. Als je teleurstelling bij je moeder wil voorkomen, neem dan vandaag al zelf het initiatief: 'We komen volgende week alleen even op de koffie' of 'We zien jullie over twee weken weer'. Dan maakt ze in elk geval nog geen plannen waarin je mee moet.
En je doet jezelf er ook in de toekomst een groot plezier mee als er geen wekelijkse verplichtingen/verwachtingen zijn.
Bij mijn schoonmoeder hield ik de reden vaag en neutraal: 'Het wordt een druk weekend'. Want als ik vertelde wàt we precies te doen hadden en waarom ik niet/korter wilde komen, verzon ze voor ons hoe we het moesten aanpakken zodat het bezoek wèl door kon gaan. Anyway, de traditie werd op die manier zonder haar te kwetsen, doorbroken.
Tot onze verbazing gaf ze na een tijdje aan dat ze het eigenlijk wel fijn vond dat we nu vantevoren afspreken en zij niet meer zo vast zit aan die familiegewoontes 
Pepperoni
12-02-2023 om 13:17
Schoondochter is dit weekend hier en gisteren had ze zelfgemaakte pizza's voor ons allemaal gemaakt. Zo lekker! Iedereen lekker gesmuld.
Vandaag gaat man friet bakken en ik heb vanmorgen al een prutje gemaakt met kip, ui, paprika, spekjes en een bruine saus. Dat eten we erbij met een flinke klodder mayonaise.
Morgen gaan we weer wat gezonder doen