Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Wij aten alweer nachos.  Heel onverantwoord als chantagemiddel ingezet gisteren toen hij de boerenkoolstamp niet wilde eten

Haha Haas! 

Ik kook vanavond aardappeltjes, weet nog niet of ik ze in de schil laat of niet, daarboven ga ik bloemkool stomen. Straks eerst de diepvries checken of alle braadworsten nu op zijn, anders ligt er nog wel een slavink. 

Gisteren had ik geen zin om de groente te roerbakken, dus heb ik de hele zooi in een ovenschaal gegooid. (Aubergine, paprika, ui, tomaat, knoflook) Was erg lekker, ga ik weer vaker doen!

Wij eten vanavond een boerenkool-ovengerecht met een kaasschnitzel.

De pasta die ik hier gisteren postte was meer dan geslaagd en gaat vaker op tafel komen! Recept wel aangepast, zoals altijd  

Vanavond andijviestamppot met gebakken champignons, ui en paprika. Afgetopt met gehakte pinda's.

Moosey schreef op 07-02-2023 om 09:12:

[..]

Het is ook lastig. Het allerbelangrijkst is dat je súperverse eieren hebt, die blijven het meest bij elkaar. Verder heb ik ook wel eens gecheat en ze in een plastic zakje gepocheerd, maakt het wel veel makkelijker maar is toch ook niet echt bevredigend vond ik.
Ik vind hier een goed artikel, ik denk dat het zeefje hét verschil maakt. Nu wil ik het zelf ook weer ns proberen


https://downshiftology.com/recipes/poached-eggs/

Dank je wel voor deze link Moos. En ook voor alle andere tips bedankt (gadget van Toetie ziet er interessant uit). Het is er overigens niet van gekomen, van dat gepocheerde ei. Want we aten pannenkoeken. Misschien probeer ik het vandaag - ik eet alleen, want man heeft iets werkgerelateerds (en JOVO is uithuizig).

Gisteren was ik naar mijn leesclub. Dan maken we allemaal een gerecht. Ik heb een heerlijke limoncello trifle gemaakt.
Vandaag wordt het denk ik een pompoen-risotto. 

Gebakken aardappelen met filetlapjes en gebakken champignons.

Voor de kinderen spaghetti Carbonare, en voor mijzelf ei met een salade...

Bami met wokgroenten en restje kipsmoor.

JtM

JtM

09-02-2023 om 12:01

Wij eten vanavond kip siam. 

Ik denk dat ik pannenkoeken ga bakken.

Vanavond maak ik iets wat ik Jamie Oliver zag maken. Of nou ja, iets wat daar op lijkt: linzenspaghetti met een saus van bloemkool (bloemkool gekookt in melk en gepureerd met roomkaas) met daar overheen opgebakken bloemkoolblad en broodkruim met kruiden. Broodkruim lukt zéker van oud, glutenvrij brood. En voor de lol nog wat parmezaanse kaas  .

Voor de lunch had ik bruine bonensoep uit de diepvries getrokken. Met zadencrackers met roomkaas. 

Wij eten vanavond zelfgemaakte champignonsoep met een kaastosti.

yette

yette

09-02-2023 om 16:37 Topicstarter

Merguez, verse patat (alweer, ik had te enthousiast ingeslagen) en een enorme bak salade met boontjes, bietjes, gegrilde prei, romaine, radicchio èn ei. 

Bobotie met rijst

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.