Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Heftig dagje weer bij jou Yette! Hoe is het nu?

Ik maak vanavond bietjes met een aardappeltje, daarbij een gehaktbal met de zelfgemaakte champignonsaus waar nog een beetje over is van gisteren.

JtM

JtM

08-02-2023 om 12:52

De eet inspiratie van zowel vriend als mij is gevlogen op het moment. Iedere dag is het weer ellende om te bedenken wat we in godsnaam moeten eten. Komen uiteindelijk uit bij simpele dingen, vanavond wordt het: bloemkool, kipfilet a la minute en aardappeltjes uit de airfryer. 

Ik heb risotto uit de vriezer geplukt. Mijn vriezer begint lekker leeg te raken zo.

Ik haal vrijdag weer een bakje uit de diepvries, heb nog witte chili en ik ben sinds vandaag een stap verder in mijn dieet en mag nu 1 graanproduct op een dag en dat wordt vrijdag dus een kha- wrap met sla en de chili. Nu al zin in 
Morgen eten we bij mijn moeder dus weet nog niet wat.

Dolfje, wat is witte chili? Chili con carne met witte bonen ofzo?

afrodite05 schreef op 08-02-2023 om 15:14:

Dolfje, wat is witte chili? Chili con carne met witte bonen ofzo?

Zoiets ja :

https://www.thereciperebel.com/white-chicken-chili/

Dolfje schreef op 08-02-2023 om 15:51:

[..]

Zoiets ja :

https://www.thereciperebel.com/white-chicken-chili/

Ziet er interessant uit! Tip voor als je geen zin hebt om met vorken het kippenvlees uit elkaar te trekken: in een kom doen en even de mixer erop zetten. Gaat super snel en veel makkelijker dan met vorken. Ik kwam die tip ooit tegen toen ik pulled chicken wilde maken. 

afrodite05 schreef op 08-02-2023 om 16:41:

[..]

Ziet er interessant uit! Tip voor als je geen zin hebt om met vorken het kippenvlees uit elkaar te trekken: in een kom doen en even de mixer erop zetten. Gaat super snel en veel makkelijker dan met vorken. Ik kwam die tip ooit tegen toen ik pulled chicken wilde maken.

Ja heb ik wel eens gezien maar ik heb geen mixer.

kipgehaktballetjes met gebakken aardappeltjes en sla. 

Broodjebrie schreef op 08-02-2023 om 14:18:

Ik heb risotto uit de vriezer geplukt. Mijn vriezer begint lekker leeg te raken zo.

Blijft jouw risotto wel mooi lopend als hij ingevroren is geweest? Ik heb het nooit gedurfd, dus ik ben heel benieuwd.

Dewi-Sri schreef op 08-02-2023 om 17:45:

[..]

Blijft jouw risotto wel mooi lopend als hij ingevroren is geweest? Ik heb het nooit gedurfd, dus ik ben heel benieuwd.

Ja hoor, ik doe het al jaren En ik kom net tot de ontdekking dat het geen risotto was maar kip siam  

Broodjebrie schreef op 08-02-2023 om 17:53:

[..]

Ja hoor, ik doe het al jaren En ik kom net tot de ontdekking dat het geen risotto was maar kip siam

Dewi-Sri schreef op 08-02-2023 om 18:52:

[..]

Ach het smaakt er niet minder om hahaha

Wij aten vanavond een lekkerbekje met gebakken minikrieltjes en broccoli. De eetlust van oudste frut, evenals haar energie, lijkt heel langzaam wat beter te worden. Ze was laatst al een weekendje ziek en sindsdien is het mwah. Maar ze at vanavond redelijk, dus dat geeft hoop. 

yette

yette

08-02-2023 om 20:27 Topicstarter

Afgelopen nacht mocht de oudste gelukkig met me mee naar huis! Na een goede nachtrust (hij wel, ik niet) heb ik hem vanmorgen weer naar zijn wooninstelling gebracht. Zelf wilde ik na de lunch 'even' gaan liggen om wat slaap in te halen ... en werd pas om 18.00 weer wakker  

Daarna maakte ik een Zweeds maal: gehaktballetjes, aardappelpuree, romige mosterdsaus en rode kool met appel en veenbessen uit de vriezer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.