Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Gebakken aardappeltjes met sperziebonen en ajam smoor.

Spinazie/kaasschnitzel met salade en aardappelkroketjes.

Vanavond heel lullig kip piri-piri uit een doosje. Alweer kip, want zoals bij zovelen hier moet de vriezer leeg. In de keuken struikel ik over de verhuisspullen, dus op het ogenblik is koken niet bepaald een genoegen. Daarom wordt het morgen Indisch van de toko, want zelf Indisch koken zit er niet meer in. Dat moet nog een weekje of wat wachten.

Yette, heel veel sterkte! Wat een nare situaties allemaal, ik kan me voorstellen dat je er doodmoe van wordt.

Hopelijk viel het vandaag mee Yette 🍀

Gefeliciteerd met je zoon inge 🎂

Wij aten boerenkoolstamp met ham, bier, bosui en pijnboompitten erdoor. Was lekker.

Ik heb laatst geprobeerd een ei te pocheren in een beker water in de magnetron.  Lukte ook niet echt goed.  Wel lekker,  en gepocheerd ei!

Ik speel vals met gepocheerde eitjes, ik heb deze:

550x366.jpg

Maar dat helpt niet echt als je eiwit oud is tegen het uitlopen. Lekker, moet ik snel weer eens maken 

yette

yette

07-02-2023 om 22:43 Topicstarter

Helaas heb ik vanavond toch een ambu moeten bellen. De Zoon ligt nu aan het infuus met noodmedicatie en inmiddels gaat het beter. Rond middernacht wordt besloten of ik hem mee krijg (en dan logeert hij bij ons) of dat hij moet blijven. Fingers crossed! 

Maar hé, met behulp van De Vader hebben we wèl gegeten wat ik van plan was! 

Jakkes, Yette, wat vervelend allemaal. Hopelijk hebben jullie toch nog een (voor zover mogelijk) rustige nacht gehad. 

Ik heb net worstjes (volgens mij chipolata) uit de diepvries gehaald. Daarbij ga ik vanavond gnocchi bakken en een groenteprutje maken van aubergine, paprika en tomaat. Nog wat kaassnippers erover om het af te maken en dan vind ik het wel weer prima.

Vandaag wortelsalade met rozijntjes en sinaasappelsap, krieltjes in de schil uit de oven en vissticks.

klinkt lekker Dolfje! 
Ik heb late dienst en eet kha penne met courgette, zoete paprika, cherrytomaatjes en pesto. Misschien wat spekjes erdoor.

De rest thuis eet eenpansgerecht gedoopt als hutsekluts😂 krieltjes, uitjes, spekjes, erwtjes en worteltjes allemaal door elkaar ‘geklutst’. 

Och Yette, never a dull moment...ik hoop toch dat je zoon nog mee kon nemen gisteravond. Hoera voor dat er wel gewoon gekookt is bij jullie! 

@Poison: Hutsekluts klinkt heel vies...zeker als de erwtjes en worteltjes uit pot komen...ik kan me er echt niks bij voorstellen en hoop dat het ooit uit nood is geboren.  Gelukkig eet je zelf iets anders! 

@Afrodite: Is het gisteren nog iets geworden met de spinazieschotel? 

Hier staan gevulde portobello's op het menu, vanavond waarschijnlijk met aardappels uit de oven erbij. 

Wij eten dit: https://www.projectgezond.nl/pasta-met-gegrilde-paprikasaus/
Zonder de paprika's uit pot, die grill ik zelf.

anijsblokje schreef op 08-02-2023 om 11:14:



@Poison: Hutsekluts klinkt heel vies...zeker als de erwtjes en worteltjes uit pot komen...ik kan me er echt niks bij voorstellen en hoop dat het ooit uit nood is geboren. Gelukkig eet je zelf iets anders!

Hier staan gevulde portobello's op het menu, vanavond waarschijnlijk met aardappels uit de oven erbij.

Klinkt goed Anijsblokje!


yette wat naar! Hoe is het nu met je zoon? En met jou?


hutsekluts is ooit inderdaad uit nood geboren toen mijn moeder geen geld meer had en dit nog in huis had (bijstandsmoeder, alleenstaand, chronisch ziek). Broertje en ik vonden t erg lekker en mijn moeder maakte het later voor mijn kinderen. Die het enorm lekker vinden. En zelf vind ik het ook niet vies hoor. Erwtjes en worteltjes uit de diepvries gebruik ik, maar mijn moeder vroeger uit blik. 

anijsblokje schreef op 08-02-2023 om 11:14:

Och Yette, never a dull moment...ik hoop toch dat je zoon nog mee kon nemen gisteravond. Hoera voor dat er wel gewoon gekookt is bij jullie!

@Poison: Hutsekluts klinkt heel vies...zeker als de erwtjes en worteltjes uit pot komen...ik kan me er echt niks bij voorstellen en hoop dat het ooit uit nood is geboren. Gelukkig eet je zelf iets anders!

@Afrodite: Is het gisteren nog iets geworden met de spinazieschotel?


Hier staan gevulde portobello's op het menu, vanavond waarschijnlijk met aardappels uit de oven erbij.

Mwoah. Het was op zich best prima, maar ik vind diepvriesspinazie gewoon saai smaken. Ik had uiteindelijk geen gewoon gehakt gebruikt, maar de vulling van braadworst. Spinaziestamppot vind ik ook lekkerder met verse (rauwe) spinazie. Misschien moet ik de diepvriesspinazie bewaren voor door de pasta of omelet. Man vond het wel ok, maar heeft ook liever een ovenschotel met rode kool oid. Dat staat vrijdag op het menu.

Yvette. Heel veel sterkte! 

Ik maak citroen kip uit de oven,met sperciebonen, en voorman en. Kids gebakken aardappels,en ik. Eet een gepofte zoete  aardappel erbij

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.