Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik ga vanavond een ovenschotel maken met gehakt, spinazie en aardappelpuree. Nog even bedenken of ik de puree en spinazie al door elkaar doe of dat ik er mooie laagjes van maak. Ik vind (diepvries)spinazie op smaak brengen altijd wat lastig namelijk. Geen knoflook in elk geval, want vanavond yoga en dan diep ademen lijkt me niet fijn voor degenen naast mij.

Ik heb een bakje erwtensoep voor vanmiddag thuis en neem een bakje mee met gerookt kipfilet en komkommer.
Man eet gele curry met een hoop groente, kip en noedels, heeft hij gisteravond al voor zichzelf gemaakt en van het groente /kip mengsel kan hij 3 keer eten dus dat gaat ook de diepvries in.

vanavond, als ik niet superlaat thuis ben, Bobotie. 

@afrodite: Mijn suggestie... Puree en spinazie apart. Beetje (of veel) nootmuskaat raspen voor door de spinazie. Gehakt flink kruiden met weetikveelhoejedatdoet. Ook met knoflook: teentje pletten, meebakken en verwijderen als je alles samenvoegt in de ovenschaal. Dan gaat het vast prima met de yoga. 

Ik eet vanavond denk ik iets met mijn grote rest prei met gedroogde tomaat. Dat was de vulling voor de portobello's laatst, maar ik had de hoeveelheid vulling flink overschat. En nog wat halvegare tomaatjes erdoor. Restverwerking. En dan bak ik dat allemaal even en eet ik lekker saai volkoren pasta erbij.

Vegetarische nasi met pindasaus, gebakken ei en gefruite uitjes (potje).

Vandaag een shredded salade van groentelarestjes (little gem, witte kool, rode paprika, rode ui,…) met een creamy limedressing en een gepocheerd ei en geroosterd lijnzaadbrood.

Hoewel… dat ei… Heb een tijdje geleden voor t eerst geprobeerd een ei te pocheren en dat werd een beetje rommelig. Iemand een goede tip? Youtube staat er vol mee, maar de tip die ik gebruikte werkte (voor mij) dus niet goed. Naja, anders een zachtgekookt of spiegelei erbij.


op verzoek van de jarige zoon: patat met een frikadel 

irmaladouce schreef op 07-02-2023 om 08:45:

Vandaag een shredded salade van groentelarestjes (little gem, witte kool, rode paprika, rode ui,…) met een creamy limedressing en een gepocheerd ei en geroosterd lijnzaadbrood.

Hoewel… dat ei… Heb een tijdje geleden voor t eerst geprobeerd een ei te pocheren en dat werd een beetje rommelig. Iemand een goede tip? Youtube staat er vol mee, maar de tip die ik gebruikte werkte (voor mij) dus niet goed. Naja, anders een zachtgekookt of spiegelei erbij.


Het is ook lastig. Het allerbelangrijkst is dat je súperverse eieren hebt, die blijven het meest bij elkaar. Verder heb ik ook wel eens gecheat en ze in een plastic zakje gepocheerd, maakt het wel veel makkelijker maar is toch ook niet echt bevredigend vond ik. 
Ik vind hier een goed artikel, ik denk dat het zeefje hét verschil maakt. Nu wil ik het zelf ook weer ns proberen


https://downshiftology.com/recipes/poached-eggs/

Ha, het artikel van Moos zegt het al, ook ik ben er zo een die wel gepocheerd ei bestelt in een restaurant maar het zelf nooit maakt. Toch beetje bevreesd dat het misgaat...

Wij eten vanavond pasta uit de oven met pompoen, champignons en salie. En mozzarella en Parmezaan voor het lekkere korstje

Vanavond eten we pannenkoeken in de Efteling. Zoon wilde graag eens Aquanura zien in het donker, dus dat kan in deze tijd nog net.

Als lunch eten man en ik straks een compensatiesalade met mozzarella, rode pesto, paprika, tomaatjes, komkommer en sla. Met een sneetje geroosterd brood.

yette

yette

07-02-2023 om 11:13 Topicstarter

Gefeliciteerd Inge! 

Ik hoop vandaag risotto en een bakplaat vol groenten te maken. Met chipolata's. Heb een drukke middag met kaakchirurg en fysio (beiden pijnlijk). Dus ik zorg dat de groenten en risotto al zijn voorbereid. 

Daarnaast heb ik de oudste (die in een instelling woont) zojuist na ruim een uur aanvallen en 3x noodmedicatie van zijn dagbesteding naar hier gehaald. Die ligt nu naast de jongste die al sinds vrijdag 38-39°+ koorts heeft op de bank te slapen. Boven ligt een andere puber die ook niet fit is en morgen wellicht echt ziek is, in bed. En dan hebben we nog De Vader die thuis is blijven werken en ondertussen alle paracetamol en hoesttabletten opvreet terwijl hij (volgens mij) nog niks mankeert. 

Nu snel even koffie, wat boodschappen doen en als het lukt ook vast koken, want de kans is dus groot dat ik als de oudste wakker wordt nog achter de ambu aan naar het ziekenhuis mag vandaag. 

Even zeuren dus. Ook goedemorgen

Sterkte, Yette, hopelijk verloopt het vandaag rustig. Inge: gefeliciteerd! En Anijsblokje: thnx voor je adviezen!

Jeetje Yette wat een dag! 

@Yette: 


😳 wat heftig allemaal.. Sterkte.

@Inge: gefeliciteerd!

Gefeliciteerd Mama-Inge

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.