Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik was van plan om Chinees af te halen vanavond maar een vriendin kwam onverwachts langs en we zijn aan de wijn gegaan. Ik mag niet meer rijden en heb geen zin om te fietsen. Heb dus maar naar de Griek gebeld en die komen een vleesschotel brengen on half 7. Ook altijd lekker!

Ik lees hier vaker Grieks afhalen/bezorgen, jammer dat dat bij ons niet kan. Wat thuisbezorgd betreft, zitten we net te ver in buitengebied, terwijl we tussen twee grote steden in zitten. Vind ik altijd stom. Gelukkig kook ik zelf graag, maar een keer iets anders bestellen dat NY pizza of Chinees zou ook welkom zijn.

Wij gaan vandaag naar mijn ouders. Ik ga koken voor mijn moeder en ons, zij heeft als het goed is de boodschappen gedaan voor pasta met courgette en citroen https://www.ah.nl/r/951526. Favorietje van man en mij, maar al een tijdje niet meer gehad. Mijn vader houdt niet van pasta, dus ALS we vroeger al pasta aten, was het met simpele bolognesesaus (en dan at hij veel meer saus dan pasta, waardoor wij praktisch kale pasta aten, jeugdirritatie. Na een aantal jaar mengde mijn moeder de pasta en saus vooraf). Nu hij in een verzorgingshuis zit en niet mee-eet, vind ik het leuk mijn moeder gerechten te laten proeven/eten die ze voor hem nooit kon maken. Dus dingen als pasta, risotto (ik hoor hem nog zeggen: bah, kleffe rijst!). 

Ik snap wel met jouw nickname dat je graag vaker Grieks zou willen eten, Afrodite...  

Hier staat pissaladière op het menu. En ik vermoed dat de meeste mensen dat zullen moeten googlen. Ik maak het uiteraard met volkorendeeg, dus niet bepaald origineel. Maar de topping is wel klassiek! Met waarschijnlijk een komkommersalade erbij.

Wij hebben gisteren bij de delicatessenwinkel een caesarsalad gehaald en ik maak een pannetje groentesoep denk ik.

Gisteren waren we wandelen en borrelen en heb ik een paar bitterballen op, 2 stukjes breekbrood en nachos. Thuis soep uit zak opgewarmd en later wat blokjes kaas en dadels genaaid.

Wij aten bij vrienden gisteravond gehaktballetjes, sperziebonen en rijst. Het was heel gezellig. Vandaag slinger ik de slowcooker aan, frut I heeft om hachee gevraagd (ze bladerde zo'n gratis receptenboekje van de supermarkt door) en erbij doe ik aardappelen en rode kool. 

Veel plezier alsnog, Yette! En ik moest pissaladière inderdaad even door google gooien, lijkt me lekker. Laatst had ik uiensoep gemaakt en eindeloos uien zacht staan bakken Met Afrodite voel ik mee, mijn ex at graag standaard stamppot met ‘een vleesje’ alle andere was te exotisch. Fijn dat je voor je moeder kunt koken, dat is in ieder geval mijn manier: ik kook graag om mensen te verzorgen of verwennen. 

Voor vandaag zoek ik nog iets waar ik veel kippenbouillon en tijm in kwijt kan voor mijn zieke vriend, bedankt nog voor jullie medeleven. Hij is geen ‘mannengriepjesman’ en gelukkig negatief voor corona maar toch behoorlijk verkouden.

Het wordt een bonensoepje, met: zwarte en bruine bonen, prei, ui, kippenpoten en een hele kruidenwinkel: laurier, lavas, veeeeeeeeel tijm, rozemarijn, jeneverbessen, kruidnagel, knoflook, en een plak gebakken porchetta en verse basilicum in olijfolie als het geserveerd wordt. En nou maar hopen dat die kruiden werken.
Nog even kippenpoten (en dropjes voor de keel) halen en dan de bonen met de kip en kruiden op het petroleumstelletje zetten. Heb een fijne zondag allen!

Als iedereen mee eet hebben.  we vanavond ruzie over de laatste kroketten uit de vriezer. Stiekum hoop ik dat er in iedergeval een kind niet thuis eet.

We eten verder broodjes hamburger met zoete aardappel friet

hier zelfgemaakte kibbeling (voor het eerst maken) met salade

Wij gaan vanavond uit eten bij een wereld restaurant 

Zojuist daging smoor in de slowcooker gemikt. Dat eten we vanavond met broccoli en basmatirijst.

Ik maak Samen met zoontje groentesoep. We hebben net de groenten samen gesneden en de balletjes gedraaid en dan kunnen we vanmiddag zo aan de slag. Ik vind het zo leuk dat hij ook van koken en bakken houdt. ❤️

Elmie schreef op 05-02-2023 om 10:54:

Ik maak Samen met zoontje groentesoep. We hebben net de groenten samen gesneden en de balletjes gedraaid en dan kunnen we vanmiddag zo aan de slag. Ik vind het zo leuk dat hij ook van koken en bakken houdt. ❤️

Leuk, Elmie! Ik ga onze koter tzt indoctrineren in de hoop dat de liefde voor koken/bakken ook gaat groeien. Lijkt me zo knus, zo'n gup met schortje op een krukje naast je, lekker kliederen, tussendoor snoepen en daarna goed eten van het eindresultaat 

Ik at ook daging smoor gisteren. Vond nog een bakje in de vriezer. We aten er pittige sperziebonen en bruine rijst bij.

Lief is met vrienden op pad en ik eet het laatste bakje erwtensoep uit de vriezer. Die van mij raakt al leeg 

yette

yette

05-02-2023 om 18:17 Topicstarter

Gisteren at ik calamares vooraf en een steak tartaar als hoofdgerecht. Daarna zijn we gezellig gaan bieren. 

Net weer thuisgekomen en ik maak zometeen verse patat met köfte en bietjessalade met rucola en schapenfeta. 

afrodite05 schreef op 05-02-2023 om 16:42:

[..]

Leuk, Elmie! Ik ga onze koter tzt indoctrineren in de hoop dat de liefde voor koken/bakken ook gaat groeien. Lijkt me zo knus, zo'n gup met schortje op een krukje naast je, lekker kliederen, tussendoor snoepen en daarna goed eten van het eindresultaat

Als je je bak/Kookkriebels laat zien, wordt het vanzelf besmet  Is hier wel gebeurd tenminste 😁. En hij was helemaal trots. Zo leuk! En het was lekker, ook niet verkeerd. Volgende week in de herhaling 🙂👩‍🍳

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.