Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het plan was om wortelsoep met ras-el-hanout te maken, maar toen ik net bij de groenteboer stond had ik ineens geen zin in het schoonmaken van al die wortels. Dus het wordt een geroosterde tomaat-paprikasoep. Ook lekker. Volkoren broodjes erbij.

chili con carne met tortilla chips en simpele salade van komkommer, ui en tomaat

Irish Striploin met kruidenboter, aardappelkroketten en gevulde paprika met gehakt, ui, knoplook en kaas uit de oven.

bami met sate en kroepoek 

Hartige taart met rode ui, spinazie en feta en zoete aardappel.

Hier moeten de champignons op dus ik maak er soep van en verder eten we koolsla met een stuk van de reuzengehaktbal van de delicatessenwinkel hier wat ik nog in de diepvries had.

vandaag linzensalade (blauwe bes, tomaat, ingelegde bloemkool, aspergetips, handje winterpostelein, gerookte amandelen, ui, feta, dressing) met hummus

en 
Bloemkool uit de oven met ui, pistachenoten en pancetta met daarnaast zoete aardappelblokjes -eveneens uit de oven, dus, maar dan spicy gekruid, met (jaja, ook uit de oven, laatste 10 minuutjes) snoekbaarsfilet. 
Toetje gebakken banaan met roomboter en poedersuiker. Net poffertjes, vind ik 

Dolfje schreef op 02-02-2023 om 15:34:

Hier moeten de champignons op dus ik maak er soep van en verder eten we koolsla met een stuk van de reuzengehaktbal van de delicatessenwinkel hier wat ik nog in de diepvries had.

Ik heb bizarre beelden van die reuzengehaktbal... Hoe groot was/is dat ding?

Varkenshaas, krieltjes en roerbakgroente. Lekker makkelijk vandaag.

Pizza mozzarella gewoon van de supermarkt van dr Oetker.  Ik was weg geweest is lekker makkelijk.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-02-2023 om 18:08

cannaloni gevuld met fetakaas, met erover geitenkaas en walnoot

afrodite05 schreef op 02-02-2023 om 17:34:

[..]

Ik heb bizarre beelden van die reuzengehaktbal... Hoe groot was/is dat ding?

Ik denk 2 keer zo groot als een gewone gehaktbal, het is meer een soort gehaktbrood in balvorm. We eten er dus ook 2 keer van. 

Dolfje schreef op 02-02-2023 om 18:25:

[..]

Ik denk 2 keer zo groot als een gewone gehaktbal, het is meer een soort gehaktbrood in balvorm. We eten er dus ook 2 keer van.

Wat is een gewone gehaktbal? Ik heb hier wel eens gelezen dat de meningen daarover ook verschillen.

watertoren schreef op 02-02-2023 om 20:10:

[..]

Wat is een gewone gehaktbal? Ik heb hier wel eens gelezen dat de meningen daarover ook verschillen.

Haha, precies, we willen cijfers, Dolfje! Afmetingen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.