Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wat fijn om te horen, Moos!
Gisteravond aten we Oosterse soep met tauge, noedels, spitskool en garnalen met een stokbroodje erbij.
Ik had nog een restje voor lunch vandaag. Mmmm. 

Vanavond maak ik in de oven geroosterde spitskool met mosterd, kaas en walnoten. Erbij chipolata worstjes

LostJellyfish83

LostJellyfish83

01-02-2023 om 16:12

Züricher geschnetzeltes met rösti en een salade 

Zuurkoolstamp uit de oven met casselerrib perzik en brie. Erbij speklappen.

spinazie met aardappelpuree en een  gehaktbal

couscous (van mais, glutenvrij) met dressing van walnotenolie, citroenzest, citroensap, granaatappelmelassse, kurkuma, komijn, muntblad en knoflook met rauw rood uitje, rozijnen en bleekselderij (had ik hier gelezen, ja lekker bleekselderij ! ) met daarbij handje winterpostelein en granaatappelpitjes (groen en roze voor de kleur) en falafel met hartige kwark = kwark met peper/zout/knoflook/peterselie/komkommer/chiazaad.

achteraf had ik liever feta gedaan in plaats van kwark, maar het was zo ook wel lekker.

en verder witte bonenhummus met worteltjes en zakje rozemarijnwafeltjes (linzen proteine crisps van ah) en muntthee met honing, zelfgebakken havermoutkoek (met granaatappelpitjes en cranberries) en twee cappuccino. Yum. 

Vandaag spruitjes met geroosterde walnoten, geitenkaas en een balsamicodressing. Erbij gestoomde zoete aardappels.

Herfstappeltaart schreef op 01-02-2023 om 19:30:

Vandaag spruitjes met geroosterde walnoten, geitenkaas en een balsamicodressing. Erbij gestoomde zoete aardappels.

Met uitzondering van de geitenkaas lijkt me dit ook wel lekker! Als ik spruitjes klaarmaak is dat met taugé en spekjes of ham, en gebakken aardappeltjes.

Broodjebrie schreef op 01-02-2023 om 19:34:

[..]

Met uitzondering van de geitenkaas lijkt me dit ook wel lekker! Als ik spruitjes klaarmaak is dat met taugé en spekjes of ham, en gebakken aardappeltjes.

Feta beter? Dat is ook lekker 

Herfstappeltaart schreef op 01-02-2023 om 19:36:

[..]

Feta beter? Dat is ook lekker

Ja feta is ook goed. Dank voor je tip! Geitenkaas vond ik voorheen lekker maar de laatste jaren.. Ben er geen fan meer van. Jammer maar er zijn genoeg andere opties gelukkig

Gisteren aten we macaroni, en vandaag gekookte aardappelen, peulen met wortelen en gestoofde gemarineerde varkenslapjes met jus. 

Vandaag op het werk gegeten - personeelshap; pesto-krieltjes met salade en een schnitzel met gesmolten mozzarella erbovenop  .

Wij eten vanavond lahmacun, van die Turkse pizza's. De pizza's zelf komen uit de diepvries, ik maak een salade om erin te rollen. Daarin doe ik paprika, tomaat, komkommer, ui, olijven en feta. Keuze uit chilisaus en/of knoflooksaus. Oh en waarschijnlijk eten we ze uit het vuistje, gerold in een stukje aluminiumfolie, voor de ultieme snackbeleving (wordt man blij van).

Wij eten kippensoep uit de vriezer. Daarbij voor de kinderen een tosti en voor mij en man een loempia uit de airfryer 

Oww, lekker afrodite, Turkse pizza! 

Vandaag toast aux champignons (of eigenlijk aux pleurottes du panicaut).  Toast van rustiek bruin brood. Met een shredded salad erbij.

Vanavond komen mijn ouders eten.. Vooraf een kom goedgevulde groentesoep, en daarna wraps met krokante kalkoen, romaine sla, rode ui, komkommer en een creme fraiche.

Denk ik.. ben aan het twijfelen over de kalkoenwraps. Misschien dat ik een saltimbocca maak van de kalkoen, met zelfgemaakte pasta ofzo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.