Eten
yette
22-01-2023 om 08:41
Lekker bezig, Afrodite! Ik had tijdens mijn zwangerschappen op een gegeven moment ook veel behoefte aan zoet en zuivel, terwijl ik gewoonlijk helemaal geen zoetekauw ben.
Vanavond ratatouille-groenten en pastinaak van de bakplaat, gehaktballetjes in tomatensaus met gepofte knoflook en couscous met wat ik aan kruiden in de tuin verzamel.
Teigera
22-01-2023 om 08:42
De Georgian beef klinkt goed zeg!
Wij eten vanavond niet zo heel interessant, ga een restje Surinaamse bami opbakken en wat rijst erbij (kan iedereen kiezen), lekker prutje maken met veel groenten (er ligt nog van alles in de koelkast) en wat vega kipstuckjes en dan komt het wel goed. Vanaf morgen zit ik een paar dagen in Londen, dus handig nu wat restjes op te maken.
Herfstappeltaart
22-01-2023 om 09:06
Gisteren pizza gemaakt (nouja, gemaakt.....bodem gekocht en belegd met paprika- en uienringen, gehalveerde cherrytomaten, wat hamsnippers en kaas)
Vandaag friet met tomaten, uitjes en mais.
Dolfje
22-01-2023 om 09:25
Ik heb voor vandaag een reuzengehaktbal bij de delicatessenzaak hier in de buurt gehaald en daar maak ik ( weer) koolsla bij. En dan zijn de kolen nog niet op dus vast de komende week/weken ergens nog een keer 
FaithfulDuck87
22-01-2023 om 09:46
hier wordt het aardappelen, spitskool en tartaartje. Mss stamp ik de kool en de aardappelen wel, met wat kerriepoeder er door.
Moosey
22-01-2023 om 09:54
Ik weet t nog niet.. heb niet veel groenten meer en de vriezer raakt ook een beetje leeg, dus iets vriezerbestendigs zou een goed idee zijn. Ik denk aan iets met rode linzen en kokosmelk. Hm, misschien wel dosa met dahl..
Ted68
22-01-2023 om 10:04
Zelfgemaakte pizza, Man en 2kinderen calzone, ander kind en ik met ansjovis, kappertjes en zalm,en de andere 2 prosciutto met champignons..... iedereen weer tevreden.
JtM
22-01-2023 om 10:24
Ik ga straks lekker zelf kippensoep maken, daar bakken we een stokbrood bij af. Voor zoon bakken we een vleesje met doperwtjes en worteltjes en wat aardappeltjes uit de airfryer.
MijnNaamIsHaas73
22-01-2023 om 10:27
Welkom terug Irma
Ik maak vanavond vistaart met rode ui, tonijn en makreel. Niet super gezond maar valt wel bij iedereen goed in de smaak.
Elmie
22-01-2023 om 10:49
Ik houd het simpel met gewokte spinazie in roomsaus, aardappelen en een gehaktbal uit de vriezer.
irmaladouce
22-01-2023 om 12:17
MijnNaamIsHaas73 schreef op 22-01-2023 om 10:27:
Welkom terug Irma
Hoi Haas 👋
Moosey
22-01-2023 om 20:16
Hier werd het inderdaad dahl en dosa. Ik had alleen wel ns gelezen dat dosa hetzelfde is als idly (allemaal Indiase platbrood-achtige dingen) en in een toko liep ik tegen instant idly-mix aan. Mooi, dacht ik, want dosa-beslag maken is een heel gedoe. Vandaag eindelijk de idly-mix geprobeerd maar het werkte voor geen meter vond ik. De linzen zijn vrij grof gemalen dus het werd al geen mooi beslag, en het beslag was erg nat. Moest lang bakken voor het een samenhangende pannekoek werd en het was behoorlijk zout en er zat een flink bittere nasmaak aan. Denk dat dat laatste was doordat dat linzenmeel langer zou moeten garen. Heb het weggedaan en snel dunne soccaatjes gebakken kikkererwtenmeel. Dat lukte beter 
Ik ga nog wel ns uitzoeken hoe je idly maakt (die moeten volgens mij stomen) maar als dat er te bewerkelijk uitziet vrees ik dat de rest van de mix maar weg moet..