Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond

https://www.saveur.com/recipes/georgian-beef-kharcho-recipe/

Met Libanees flatbread en een lauwwarme salade van gegrilde rode puntpaprika en courgette en feta.

Leek me wel passen bij de heersende temperatuur (- 9 gr momenteel).

Net met pijn en moeite de AH gehaald. Alle sneeuw was stijf bevroren en veranderd in dikke ijsbergen. Mijn auto'tje trok het slecht (die van man was niet eens onder het ijs vandaan te krijgen ), dus ik heb alles maar bij de AH gehaald en de groenteboer en bakker overgeslagen. Kan me wel voorstellen dat jouw vriend wat moet lachen om onze 'grote problemen' bij sneeuw, Toetie

Vanavond witlofschotel met aardappelpuree, beenhamreepjes en appel. Laagje geraspte kaas erover... jum! Sowieso een kaasdag vandaag, want man maakt tosti's voor lunch.

Ik maak rode curry van een verspakket van de jumbo. Ben benieuwd.

Ik ga voor pompoensoep met stokbrood vanavond. 

@Teigera: Klinkt als een lekker menu van de chef! 
En @irma: Welkom terug! 

Ik heb weer gekookt, en net als bij Moos werd het ‘net’ geen soep omdat de linzen zoveel vocht opnamen. Er zat oa wat peterseliewortel en zoete aardappel in en rookworst. Geserveerd met veel peterselie en erbij tja, wat was het? Een eggroll? 

Ik wilde mijn eiwitten opmaken en de parmezaanse kaas moest ook al op zijn, google zei: cloudbread. Dus ik bakte dat, hele bakplaat vol. Beetje mascarpone erdoor, nigellazaad. Het werd al snel bijna te donker. En vervolgens wilde het niet van het bakpapier af. Dus heb ik het met de donkere kant naar binnen gerold en steeds met een mes mee snijdend van het papier afgehaald. Een eggroll, zo heb ik het gepresenteerd 

De rest van de kookavonturen gaat mijn vriend beleven maar die doet alles op het laatste moment, dus geen idee nog wat we vanavond eten. En anders hebben we nog rookworst en eggroll over. 

irmaladouce schreef op 21-01-2023 om 10:06:

Wij eten vanavond

https://www.saveur.com/recipes/georgian-beef-kharcho-recipe/

Met Libanees flatbread en een lauwwarme salade van gegrilde rode puntpaprika en courgette en feta.

Leek me wel passen bij de heersende temperatuur (- 9 gr momenteel).

Oeh lekker: walnoten, fenegriek, saffraan, aleppo pepers, kruidnagel. En knoflook natuurlijk, niets hartigs wordt slechter van knoflook  . Lang geleden dat ik fenegriek gebruikte en het is zo ontzettend lekker. Deze ga ik een keer maken. 

ToetieToover schreef op 19-01-2023 om 19:19:

[..]

Oja goed plan, erwtensoep! Zet jij dan ook zo’n enorme pan vol buiten om af te koelen?

Haha jazeker, die gaat hier onder 't afdak. En met dit weer koelt ie ook nog eens lekker snel af daar. 

Vandaag maak ik een soort kip/kapsalon maar dan een eigen variant. Ik heb bistrokrieltjes die gaan een uur de oven in, in een pan bak ik blokjes kipfilet met zelfbedachte kebabkruiderij. Als de krieltjes 3 kwartier in de oven hebben gestaan gaat de kip erboven op en dan veel kaas, en dan nog even een kwartiertje terug de oven in. Ik heb er ook nog een salade bij bestaande uit sla, komkommer, tomaat en feta. Ik heb dan ook nog knoflooksaus gemaakt dus dat wordt lekker bikken vanavond  

Hier wordt het Big mac salade maar dan niet het gehakt rulgebakken maar heb gewoon 2 hamburgers gehaald.

pizza 

Ik had taart voor mezelf gehad en die had ik vanmiddag op en zit daar nog best vol van haha, dus de soep schuif ik door naar morgen. Straks bak ik alleen de mini-pizza's. 

yette

yette

21-01-2023 om 19:42 Topicstarter

We hadden een feestje. Ik at oa bospaddenstoelensoep, salade met kip, gefrituurde vis. 

Irma, wat gezellig! Hoe is t?

Wij aten kaasfondue vandaag. Kant en klare, nog wel een beetje gepimpt maar het bleef toch mijlenver verwijderd van mijn kaasfondue van laatst. Het kost denk ik ook maar een vierde van mijn kaasfondue, maar we hebben geconcludeerd dat we dan toch liever 1x mijn fondue eten dan 4x deze

Hier wordt het lazy sunday. Dus: joggingbroek aan, zo weinig mogelijk doen (hoogstens loop ik even naar de winkel om de hoek, ik twijfel of ik boterkoek wil maken maar daarvoor heb ik niet genoeg in huis) en ook qua eten wordt het simpel. Man koos gisteren uiteindelijk voor de tajine, dus vandaag gaan we pizza eten met wat sla. Misschien haal ik ook nog wel magnums als ik naar de winkel ga, al een paar dagen extreem veel zin in 

Moosey schreef op 21-01-2023 om 20:25:

Irma, wat gezellig! Hoe is t?

Goed! Dank je wel.

De Georgische stoofpot van gisteren was erg lekker. Naar verhouding mss iets teveel notenpasta (naar mijn smaak). Wel heel "bourratif" zoals we dat hier zeggen, en er is dus nog een flinke portie over voor de diepvries.

Vandaag MaP*. Weet nog niet wat ik erbij doe. Mss gewoon knapperig vers stokbrood.

* Melanzana alla Parmigiana

anijsblokje schreef op 21-01-2023 om 12:28:

En @irma: Welkom terug!

Hoi 👋🏻👋🏻👋🏻

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.