Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag een drukke dag, eerst naar mijn moeder, samen naar mijn vader, daarna moet ik boodschappen doen en hopelijk heb ik daarna nog de puf om te koken. Dit staat op de planning: braadworst met gekruide tomatenrijst https://www.ah.nl/r/473240 Maar als het al te laat is, kan het zomaar zo zijn dat ik iets haal wat makkelijker/sneller klaar is. Even kijken hoe alles loopt. Ik wil sowieso de magnums halen die ik gisteren vergeten was. 

Wij eten een  restje van de koolsla met falafel uit de airfryer en misschien nog iets van soep of zo.

K&K vega cevapcici met gecarameliseerde rode uien, fijngesneden little gem, avocado, yoghurt-knof-kruidensaus en ajvar in volkorenwraps. 

Worteltjes uit de oven, aardappelpuree en gebakken zalm.

gestoomde broccoli,  aardappelpartjes uit de airfryer en gemarineerde kip (dijen?)

Sperziebonen, krieltjes, krokante kipschnitzel.

Verder op zoek naar slowcookerrecepten die makkelijk in te vriezen zijn. Heb al een aardig repertoire, maar nieuwe ideeën zijn welkom. Dus wie een leuk recept heeft, shoot! (Een heel gerecht of alleen vlees, vegetarisch ook prima. Als het maar beetje makkelijk is en niet te pittig. Ik maak zelf vaak hachee, babi ketjap, rendang, pastasaus, dat soort dingen)

Ik eet gebakken aardappelen, sla en kippenbouten. 
Hoe maken jullie die klaar in de oven? 30 minuten grillen op 240 graden?

JtM

JtM

23-01-2023 om 15:36

Wij eten kip madras, lekker makkelijk voor de maandagavond. Vriend is pas later thuis en tegen de tijd dat zoon en ik thuis komen hebben we honger.

Vanavond rode kool met ui, mango en mangochutney + geruld kipgehakt met barbecuesaus + hartige hangop + een mix van ui/cashwenoten/witte en zwarte rijst, gekookt met specerijen. Die rijst komt vast nog eens terug deze week want grote pan vol gekookt. 
Lunch was dadel/walnootbrood met blauwaderkaas, basilicum en kerstomaatjes.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-01-2023 om 18:04

wraps met kipreepjes, paprika, champignons en ui. En wat rauwkost erop

Elmie schreef op 23-01-2023 om 11:37:

Ik eet gebakken aardappelen, sla en kippenbouten.
Hoe maken jullie die klaar in de oven? 30 minuten grillen op 240 graden?

Ik haal ze altijd  gegrild op de markt 

Dolfje schreef op 23-01-2023 om 18:33:

[..]

Ik haal ze altijd gegrild op de markt

Ook een goed idee 😎 Maar het is gelukt hoor 😁

yette

yette

23-01-2023 om 19:43 Topicstarter

Ik werd tot mijn schrik pas om 17.30 wakker van mijn middagdutje. En toen bleken er veel meer pubers dan vegburgers in huis te zijn. Dus heb ik maar een Indische rijsttafel gehaald 

Roos, al eens op Pinterest gekeken? Staan er veel op. En ik haal ook recepten van deze sites: eetspiratie.nl (heerlijke Indonesische recepten, ook niet pittig) en ashleywillems.nl 

Afgelopen dagen in ons mooie appartement zelf gekookt: Chili sin carne en macaroni met bolognesesaus. En een keer in een hut geluncht met  heerlijke kaiserschmarrn. Ik kon ‘s avonds nog steeds niets meer op maar de anderen hebben nog k&k kippensoep met pistolets weggewerkt 

Vanmiddag vertrokken onze vrienden. Wij zijn hier nog 2 dagen. Hadden zin in makkelijk dus eieren met spekblokjes op brood

yette schreef op 23-01-2023 om 19:43:

Ik werd tot mijn schrik pas om 17.30 wakker van mijn middagdutje. En toen bleken er veel meer pubers dan vegburgers in huis te zijn. Dus heb ik maar een Indische rijsttafel gehaald

Haha, dat zou voor mij geen straf zijn! Heerlijk hoor  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.