Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette schreef op 01-10-2022 om 16:48:

[..]

Pizza. Ik ben bij nader inzien te ziek om te koken en heb bovendien geen trek.

😒 Beterschap!

TanSwallow86

TanSwallow86

01-10-2022 om 16:55

Of maaltijd salade of een stukje brie. Maar eerlijk gezegt, geen energie om te eten. 

hier wordt het verse patat met een oosterse stoof van schouderkarbonade met ketjap, gember, gembersiroop, sambal. Erbij een komkommersalade

Toetje is mokkapalat, Finse mokkabrownie, met daarbij koffie onder geschuimde karamelmelk met mini marshmallows.

Naar goed gebruik eten wij het toetje eerst.   

En vriend bakt pizza’s. Ik vind dat altijd zout en droog (en ik houd best van zout…) en naja, glutenvrije bodems vind ik sowieso meh, dus ik ga mijn pizza met kerstomaatjes eten. En verse basilicum uit de moestuin voordat die bevangen wordt door de kou.

Valt wel op dat vriend hier afdeling zoet is. En dol op pizza. Hij eet altijd zonder morren alles wat ik maak, ga ik nu ook maar doen.

HarleyQuin schreef op 01-10-2022 om 16:55:

Of maaltijd salade of een stukje brie. Maar eerlijk gezegt, geen energie om te eten.

Het kan je ook wat energie geven als je eet 

Wij eten trouwens ijs toe 😋

Elmie schreef op 01-10-2022 om 16:57:

[..]

Het kan je ook wat energie geven als je eet

Wij eten trouwens ijs toe 😋

En vooral geen problemen met glucosewaarden...

Beterschap, yette! En goed voornemen Toetie!

anijsblokje schreef op 01-10-2022 om 17:00:

[..]

En vooral geen problemen met glucosewaarden...

Beterschap, yette! En goed voornemen Toetie!

Ook dat ja 💪

Vandaag gewinkeld met 2 vriendinnen. Daarna zijn we gaan lunchen. Ik heb wraps op met kipfilet en daar zat ook friet bij. Vanavond bak ik een paar kroketten en daar eet ik brood bij.

Beterschap Yette!

TanSwallow86

TanSwallow86

01-10-2022 om 20:08

Met lange tanden toch een maaltijd salade gegeten. De helft. De rest voor morgen

Beterschap voor Yette en een knuffel voor Harley.

Hier staat zuurkoolstamppot op het menu, met rookworst en wat spekjes. Misschien doe ik er nog een appel bij in om het iets zoeter te maken. Doe ik normaal eigenlijk nooit, maar misschien is het wat. Geen idee nog of ik de appel dan laat meekoken of heel fijngesneden er doorheen roer op het laatst. 

Niet echt passend bij het weer maar ik heb nog een halve krop ijsbergsla. Gooi er avocado, tomaat en feta door en rode ui denk ik. 
Omdat ik toch ook wat warms wil maak ik courgettesoep. 

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/creamy-chicken-stew wordt het vanavond. Met een restje spekjes erdoor, lag nog in de vriezer, en wat spinazie die anders gaat verpieteren in de groentela. Ciabatta erbij, wordt vast lekker. 

Ik ga vanavond met vrienden uit eten bij de Griek.

wat een heerlijke inspiratie weer hier.  Zuurkool komt deze week op het menu en de creamy chicken stew van teigera heb ik ook opgeslagen.

Ik ga zometeen een frambozen/appel crumble maken als nagerecht voor vanavond.   

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.